Το Top 10 με τους «βασιλιάδες» του Νίρμπουργκρινγκ – Οκτώβριος 2024. Γιατί ακόμα κι αυτά τα ρεκόρ είναι για να σπάνε

«Πράσινη Κόλαση», το πρωτοχαρακτήρισε το Νίρμπουργκρινγκ ο Σερ Τζάκι Στιούαρτ, τη δεκαετία του ’70. Έκτοτε η πίστα σηματοδοτεί πεδίο δοκιμών και τίτλο τιμής για τον ταχύτερο γύρο
Η παρακάτω λίστα με τα γρηγορότερα αυτοκίνητα στο Νορντσλάιφε αφορά αποκλειστικά αυτοκίνητα παραγωγής, έστω περιορισμένης
Όχι ότι δεν υπάρχουν ακόμη ταχύτερα ως αγωνιστικές εκδόσεις ή πρωτότυπα όπως, για παράδειγμα, τα Porsche 919 Hybrid Evo ή Volkswagen ID.R.
Όμως ήδη αυτό το Top 10 κόβει ανάσες και έχει πινακίδες κυκλοφορίας.
10η θέση: Porsche 918 Spyder – 6:57
Έχουν περάσει έντεκα ολόκληρα χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το 918 και «έγραψε» τον ταχύτερο γύρο στο Νίρμπουργκρινγκ.
Μοναδική κατασκευή, υβριδική, τετρακίνητη και το τελευταίο υπεραυτοκίνητο, ως αρχιτεκτονική, από τη γερμανική εταιρεία, «απέναντι» στα McLaren P1 και Ferrari LaFerrari
9η θέση: 991.2 Porsche 911 GT3 RS – 6:56.4
Eίναι απίστευτο ότι το ένα εξακύλινδρο σύνολο, πάνω στο σασί του 911, ήταν, έστω για κάποια δέκατα του δευτερολέπτου, ταχύτερο από το προαναφερόμενο και σαφώς πιο εξωτικό 918.
Απίστευτο και όμως αληθινό.

8η θέση: 992 Porsche 911 GT3 – 6:55.34
Αρχίσατε να βαριέστε με το τρίτο κατά σειρά αυτοκίνητο της Porsche στη σχετική λίστα; Υπομονή γιατί υπάρχουν κι άλλα.
Εν προκειμένω πάντως, η επόμενη γενιά, η 992, κλασικά σε έκδοση GT3.
Αυτός ήταν ο ταχύτερος γύρος από το επίσημο κανάλι της Porsche.
7η θέση: Lamborghini Huracan Performante – 6:52.01
Tο σερί των Porsche διακόπτεται με το Huracan Performane, εστιασμένο και πολεμικό, που κατάφερε να ροκανίσει τριάμισι δευτερόλεπτα από’το προηγούμενο ρεκόρ.
Εξωτικό κεντρομήχανο, φτιαγμένο για πίστα και αδρεναλίνη
6η θέση: 991.2 Porsche 911 GT2 RS – 6:47.25
Με ίδιο αεροδυναμικό πακέτο όπως του GT3 RS, ο Λαρς Κερν, που συχνά τον επιστρατεύει η Porsche όταν πρόκειται για ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ, έκανε πάλι το θαύμα του.
Κινητήρας 3.8 λίτρων, δύο turbo, ισχύς λίγο κάτω από 700 PS και βελτιωμένος χρόνος σε σχέση με το ατμοσφαιρικό GT3 RS κατά δέκα σχεδόν δευτερόλεπτα

5η θέση: Lamborghini Aventador SVJ – 6:44.97
Η δεύτερη παρουσία της Lamborghini στη σχετική λίστα και το μόνο αυτοκίνητο με V12 κινητήρα.
Ίσως όχι ο ιδανικότερος συνδυασμός για το Νορντσλάιφε, όμως κατέχει μία εξαιρετική 5η θέση στην κατάταξη. Δείγμα των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου καθώς και του έμπειρου Μάρκο Μαπέλι που ήταν στο θέση του οδηγού. Well done!

4η θέση: 992 Porsche 911 GT3 RS – 6:44.848
Κρίμα που τα περισσότερα GT3 RS «φλεξάρονται» στο Instagram και δεν έχουν δει πίστα ούτε με εικόνες δορυφόρου.
Με 419 κιλά κάθετης δύναμης στα 200 χλμ/ώ., σύστημα drag reduction, άπειρους γύρους δοκιμών στο Νίρμπουργκρινγκ και προσανατολισμένο ώστε να βρίσκεται στο στοιχείο του εντός πίστας, το GT3 RS της τρέχουσας γενιάς αποτυπώνει το βάθος εξέλιξής του για αυτήν τη χρήση

3η θέση: Mercedes-AMG GT Black Series – 6:43.616
Το γυρολόγιο του AMG GT Black Series αποτέλεσε μία δύσκολη ίσως στιγμή για την Porsche.
Κι αυτό γιατί στο μυαλό των ενθουσιωδών δεν είναι το αυτοκίνητο-αντίπαλος των Porsche που τους έρχεται άμεσα στο μυαλό. Κακώς.
Το GT Black Series παραγωγής σχεδόν ξεπήδησε από την κατηγορία αγώνων GT3 (απλή συνωνυμία με τις εκδόσεις των 911) και απέδειξε πως αποτελεί μία εξαιρετικά σοβαρή πισταδόρικη παρουσία, με την 3η θέση στο βάθρο της επίζηλης λίστας

2η θέση: 991 Porsche 911 GT2 RS (Manthey Performance kit) – 6:38.835
Μάλλον ιδιαίτερη περίπτωση.
Κανονικά και τυπικά το GT2 RS με το kit απόδοσης του οίκου Manthey δεν θα ‘πρεπε να ‘ναι στη λίστα. Κι αυτό γιατί είναι βελτιωτικός οίκος και δεν βγαίνει ως έκδοση παραγωγής απ’ το Τσουφενχάουζεν
Ωστόσο η Porsche έχοντας τα πρόσφατα χρόνια αγαστή συνεργασία μαζί του, δεν θεωρεί ότι η εργοστασιακή της εγγύηση διαταράσσεται και έτσι ο οίκος Manthey είναι κάτι σαν το «μακρύ χέρι» της όταν έρχεται η ώρα για ρεκόρ και ευρύτερη υπστήριξη.
Εξ ου και το βίντεο που ακολουθεί προέρχεται από το επίσημο κανάλι της Porsche και όχι του Manthey.
1η θέση και ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στο Νίρμπουργκρινγκ: Mercedes-AMG One – 6:29.090
To πρόσφατο απόλυτο ρεκόρ του AMG One όχι μόνο του χάρισε την πρωτοκαθεδρία στο Νίρμπουργκρινγκ αλλά κατέστη και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 6:30 λεπτών, βελτιώνοντας κατά τι το ήδη δικό του προηγούμενο γυρολόγιο.


Κυρίες, κύριοι, αυτός είναι ο νέος «βασιλιάς» στο Νορντσλάιφε. Όπως θα δείτε στο βίντεο, έτσι έλαβε χώρα ο ταχύτερος γύρος. Με σηκωμένη γροθιά. Δικαιολογημένα
Photo: nuerburgring.de
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.