Γιατί η σωστή θέση οδήγησης ξεκινά από τα μαλακά σου μόρια; Αυτή είναι η απάντηση. Όσο πιο κομψά μπορεί να γραφτεί
Η σωτή θέση οδήγησης είναι το βασικό αλλά συχνά παραμελημένο της οδήγησης. Read more
Ήταν σε μια συνέντευξη που είχε δώσει κάποτε ο γερμανός πρωταθλητής αγώνων ταχύτητας, ο Hans-Joachim Stuck
Ο άνθρωπος δεν θυμάται καν σε πόσες μορφές αγώνων συμμετείχε: Φόρμουλα 1, Le Mans, Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (το γνωστό DTM) και γενικώς σε ό,τι πήγαινε γρήγορα με τέσσερις τροχούς.
Όμως ο συχνά αθυρόστομος Stuck θυμόταν να υπενθυμίσει το βασικό νόμο της οδήγησης: πριν καν βάλεις μπροστά τη μηχανή, πριν καν δέσεις τη ζώνη, πρέπει να καθίσεις σωστά. Και αυτό, ξέρετε, δεν είναι τόσο αυτονόητο.
Το πρώτο, λοιπόν, το βασικό, το απαραίτητο, το ούλτιμέιτ σε σωστά ελληνικά, είναι να βάλεις τον ποπό σου σωστά. Όπερ σημαίνει καλά πακτωμένο στη γωνία του καθίσματος. Σφηνωμένο. Πώς το λένε; Να μην υπάρχει κενό, αέρας, στη μέση. Να εφάπτεται όλο το ζήτημα (sic) βαθιά στη βάση του καθίσματος. Ο Στουκ το διατύπωσε όλο αυτό με έναν νεοπαγή όρο στη αγωνιστική αργκό: ”the popometer”. Και όλοι κατάλαβαν
Και γιατί αυτό, παρακαλώ;
Διότι αν κάθεσαι έτσι, τόσο πιο γρήγορα αντιλαμβάνεσαι την κινηματική του αυτοκινήτου.
Τόσο πιο άμεσα νιώιθεις τις διαμήκεις και εγκάρσιες μετατοπίσεις. Κι αυτό σημαίνει περισσότερη ασφάλεια, μεγαλύτερη εγρήγορση, αυξημένη ετοιμότητα.
Αν συνεχίζει να σας ενδιαφέρει αυτή η ιδιότυπη ανατομία, υπάρχουν μερικές ακόμα ανατριχιαστικές λεπτομέρειες.
Όπως, για παράδειγμα, να έχετε την πλάτη του καθίσματος σχεδόν κάθετα ρυθμισμένη. Όχι τελείως λες και έχετε καταπιεί μπαστούνι αλλά ελαφρώς κεκλιμμένη. Πάντως σίγουρα όχι με το ξαπλωτό στυλ που ίσως θυμίζει σε κάποιους τη Φόρμουλα 1 των ’70s. Αυτό «πέθανε». Μαζί με τις τύπου- Κόκκοτας φαβορίτες του Emerson Fittipaldi
Τα χέρια, επίσης. Πρέπει να κρατούν το τιμόνι σε θέση «τρία παρά τέταρτο» με «δύο παρά δέκα» – αν φανταστείτε ότι το τιμόνι είναι ένα ρολόι. Καθήστε σχετικά κοντά, όχι τεντωμένα.
Θα έχετε περισσότερη δύναμη στους απότομους ελιγμούς και καλύτερη κατευθυντικότητα.
Και πώς πρέπει να έχω τα πόδια;
πρέπει να είναι σε μια φυσική γωνία προς τα πεντάλ. Ειδικά αν οδηγείτε χειροκίνητο κιβώτιο, το αριστερό σας πόδι πρέπει να μπορεί να τερματίζει τη διαδρομή του συμπλέκτη χωρίς να τεντώνεται τελείως.
Υπάρχουν διάφορα tips που αξίζει να δείτε στο βίντεο που ακολουθεί όπου ένας άλλος πρωταθλητής, αυτή τη φορά ο αμερικανός Patrick Long, εξηγεί πιο παραστατικά απ΄όσο διαβάζετε τόση ώρα. Έστω κι αν αυτός το πάει πιο κομψά.
Χωρίς μαλακά μόρια και popometer.
*Αρχική δημοσίευση Protagon.gr
Photo: porsche.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.