Tips οδήγησης από τον Walter Röhrl

Post date:

Author:

Category:

Ο Walter Röhrl, ορισμός του οδηγού-θρύλου, οδηγεί την Porsche 991 GT3 και περιγράφει, με τα χαριτωμένα, σπαστά του γερμανοαγγλικά, τι πρέπει να ξέρεις για να οδηγείς γρήγορα και με ασφάλεια

Αποφεύγοντας τα γνωστά πλέον προτερήματα του αυτοκινήτου, που προφανώς τον έχουν εντυπωσιάσει, μένω σε δυο φράσεις που αφορούν τον τρόπο οδήγησης:

#Στρίβοντας το τιμόνι πας αργά

Απλή Φυσική που πολύ λίγοι καταλαβαίνουν την ώρα που οδηγούν. Όταν οι τροχοί στρίβουν σ’ ένα αυτοκίνητο που πηγαίνει ίσια, χρησιμοποιούν την τριβή για να αλλάξουν την κατεύθυνση του. 

Η ενέργεια που χρησιμοποιείται για τον σκοπό αυτό μειώνει την ταχύτητα. Και αυτή δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητη αν σκεφτεί κανείς ότι 1,5 τόνος που πηγαίνει, ας πούμε, με 100 kmh πρέπει να κοιτάξει όχι προς τα εκεί που μια χαρά πηγαίνει, αλλά προς τα εκεί που του λένε τέσσερα κομματάκια λάστιχο. 

Αν στρίψουμε απότομα, ο 1,5 τόνος μας θα συνεχίσει την ανέμελη πορεία του προς το άπειρο, με τους τροχούς στριμμένους και τα λάστιχα να τσιρίζουν, καθώς προσπαθούν μάταια να μεταφέρουν την εντολή του οδηγού στην άσφαλτο.

Αν το κάνουμε αυτό ομαλά και σταδιακά, δίνουμε την ευκαιρία στα λάστιχα, με τη βοήθεια της μεταφοράς βάρους και με ελάχιστη τριβή, να αλλάξουν ομαλά κατεύθυνση.  

Όσο λοιπόν λιγότερο στρίβουμε το τιμόνι σε μια στροφή, τόσο πιο γρήγορα πάμε.

Όσο πιο γρήγορα το ισιώσουμε στην έξοδο, τόσο λιγότερη ενέργεια σπαταλάμε και τόσο περισσότερη από τη ροπή μας χρησιμοποιούμε για να επιταχύνουμε.

Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές σε αυτοκίνητα με λίγη ιπποδύναμη, που αν δεν τα πας με την φόρα, δεν πάνε γρήγορα και κάθε στρίψιμο του τιμονιού ή πάτημα του φρένου μετράει…

Έχοντας βάλει την υπογραφή του σε άπειρα χιλιόμετρα εξέλιξης της 911 ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής των αγώνων ραλί και θρύλος της αυτοκίνησης ξέρει τα tips επιβίωσης. Σκάσε, άκου και just do it

#Πας πιο γρήγορα αν μπεις στη στροφή αργά και βγεις επιταχύνοντας σταθερά. 

Το περίφημο “Slow In, Fast Out”. Αυτά που βλέπαμε στα ράλλυ κάποτε, με τα ατέλειωτα μπαντιλίκια, μπορεί τότε να είχαν νόημα, γιατί αλλιώς τα αυτοκίνητα θα έφευγαν με την μούρη στα θυμάρια. Σήμερα όμως, ακόμη και τα WRC πάνε σχεδόν με γραμμές ασφάλτου στο χώμα, με λίγες εξαιρέσεις.

Μια γρήγορη είσοδος στη στροφή, αφήνει το αυτοκίνητο έρμαιο δυνάμεων που είναι τυχαίες και ανεξέλεγκτες, εντός μάλιστα των κλασμάτων δευτερολέπτου που έχει ο οδηγός στην διάθεσή του, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να στρίβει, να φρενάρει και να ελέγχει το γλίστρημα που σχεδόν πάντα είναι υποστροφή.

Μπαίνοντας όμως ένα κλικ πιο αργά, και με φορτισμένους τους εμπρός τροχούς, έχει τον έλεγχο για να τοποθετήσει το αυτοκίνητο εκεί που θέλει στον δρόμο, να στρίψει όσο θέλει, να μεταφέρει μετά το βάρος μαλακά στο πίσω μέρος φορτίζοντας τις πίσω αναρτήσεις, να πατήσει το γκάζι και να το οδηγήσει στο σωστό σημείο της εξόδου. Αυτά για τα πισωκίνητα. 

Στα μπροστοκίνητα θέλει απλώς σταθερά αυξανόμενο γκάζι, για να αποφύγει την υποστροφή ισχύος κατά την επιτάχυνση.

Σε όλες δε τις περιπτώσεις παίζει μεγάλο ρόλο και το ποσοστό άγχους που μια γρηγορότερη είσοδος φέρνει μαζί της και πολλαπλασιάζει την περίπτωση λάθους χειρισμού με ελάχιστο αποτέλεσμα το χάσιμο χρόνου.

Ας μην αναφερθούμε στο χειρότερο αποτέλεσμα…

Ο «θείος Walter» τελειώνει βέβαια λέγοντας ότι με το σύγχρονο, εκπληκτικό αυτό δημιούργημα δεν μπορεί να πει ότι είναι καλός οδηγός, μόνο ότι η Porsche είναι ένα καλό αυτοκίνητο.

Τα αυτοκίνητα έχουν τόσο πια ξεπεράσει σε ικανότητες τις πραγματικές συνθήκες στους δρόμους, που απλώς δεν μπορείς να τα πας ούτε στο 70% και να είσαι νόμιμος. 

Walter Röhrl

Γι` αυτό και ο μεγάλος Walter αγαπάει την 964 RS του, διότι ξέρει ότι εκείνη την οδηγεί αυτός, χωρίς τα σύγχρονα μαραφέτια να διορθώνουν κάθε του κίνηση.

Photo: Porsche

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Tweety
Tweety
Τα καναρίνια είναι κίτρινα by default. Όπως και η κλασική Porsche 911 την οποία οδηγεί και συμμετέχει σε track days. Και το όνομα αυτής Tweety.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport