Ο Βάλτερ Ρερλ, ορισμός του οδηγού-θρύλου, οδηγεί και περιγράφει, με τα χαριτωμένα, σπαστά του γερμανοαγγλικά, τι πρέπει να ξέρεις για να οδηγείς γρήγορα και με ασφάλεια
Μισό αιώνα στα βαθιά νερά της οδήγησης. Ο Βάτερ Ρερλ και ό,τι διδάχτηκε απ΄τη θέση του οδηγού. Copy paste αυτά που θα διαβάσεις
Αποφεύγοντας τα γνωστά πλέον προτερήματα του αυτοκινήτου, που προφανώς τον έχουν εντυπωσιάσει, μένω σε δυο φράσεις που αφορούν τον τρόπο οδήγησης:
Στρίβοντας το τιμόνι πας αργά
Απλή Φυσική που πολύ λίγοι καταλαβαίνουν την ώρα που οδηγούν.
Όταν οι τροχοί στρίβουν σ’ ένα αυτοκίνητο που πηγαίνει ίσια, χρησιμοποιούν την τριβή για να αλλάξουν την κατεύθυνση του.
Η ενέργεια που χρησιμοποιείται για τον σκοπό αυτό μειώνει την ταχύτητα.
Και αυτή δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητη αν σκεφτεί κανείς ότι 1,5 τόνος που πηγαίνει, ας πούμε, με 100 kmh πρέπει να κοιτάξει όχι προς τα εκεί που μια χαρά πηγαίνει, αλλά προς τα εκεί που του λένε τέσσερα κομματάκια λάστιχο.
Αν στρίψουμε απότομα, ο 1,5 τόνος μας θα συνεχίσει την ανέμελη πορεία του προς το άπειρο, με τους τροχούς στριμμένους και τα λάστιχα να τσιρίζουν, καθώς προσπαθούν μάταια να μεταφέρουν την εντολή του οδηγού στην άσφαλτο.
Αν το κάνουμε αυτό ομαλά και σταδιακά, δίνουμε την ευκαιρία στα λάστιχα, με τη βοήθεια της μεταφοράς βάρους και με ελάχιστη τριβή, να αλλάξουν ομαλά κατεύθυνση.
Όσο λιγότερο στρίβουμε το τιμόνι σε μια στροφή, τόσο πιο γρήγορα πάμε
Όσο πιο γρήγορα το ισιώσουμε στην έξοδο, τόσο λιγότερη ενέργεια σπαταλάμε και τόσο περισσότερη από τη ροπή μας χρησιμοποιούμε για να επιταχύνουμε.
Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές σε αυτοκίνητα με λίγη ιπποδύναμη, που αν δεν τα πας με τη φόρα, δεν πάνε γρήγορα και κάθε στρίψιμο του τιμονιού ή πάτημα του φρένου μετράει
Πας πιο γρήγορα αν μπεις στη στροφή αργά και βγεις επιταχύνοντας σταθερά
Το περίφημο “Slow In, Fast Out”.
Αυτά που βλέπαμε στα ράλλυ κάποτε, με τα ατέλειωτα παντιλίκια, μπορεί τότε να είχαν νόημα, γιατί αλλιώς τα αυτοκίνητα θα έφευγαν με την μούρη στα θυμάρια.
Σήμερα όμως, ακόμα και τα WRC πάνε σχεδόν με γραμμές ασφάλτου στο χώμα, με λίγες εξαιρέσεις.
Μια γρήγορη είσοδος στη στροφή, αφήνει το αυτοκίνητο έρμαιο δυνάμεων που είναι τυχαίες και ανεξέλεγκτες, εντός μάλιστα των κλασμάτων δευτερολέπτου που έχει ο οδηγός στην διάθεσή του, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να στρίβει, να φρενάρει και να ελέγχει το γλίστρημα που σχεδόν πάντα είναι υποστροφή
Δείτε το σχετικό βίντεο.
Οδηγώντας με μυαλό
Μπαίνοντας ένα κλικ πιο αργά στην είσοδο, και με φορτισμένους τους εμπρός τροχούς, έχεις τον έλεγχο για να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εκεί που θέλεις στο δρόμο.
Δηλαδή να στρίψεις όσο θέλεις, να μεταφέρεις μετά το βάρος μαλακά στο πίσω μέρος φορτίζοντας τις πίσω αναρτήσεις, να πατήσεις το γκάζι και να το οδηγήσεις στο σωστό σημείο της εξόδου. Αυτά για τα πισωκίνητα.
Στα μπροστοκίνητα θέλει απλώς σταθερά αυξανόμενο γκάζι, για να αποφύγεις την υποστροφή ισχύος κατά την επιτάχυνση.
Σε όλες δε τις περιπτώσεις παίζει μεγάλο ρόλο και το ποσοστό άγχους που μια γρηγορότερη είσοδος φέρνει μαζί της και πολλαπλασιάζει την περίπτωση λάθους χειρισμού με ελάχιστο αποτέλεσμα το χάσιμο χρόνου. Ας μην αναφερθούμε στο χειρότερο αποτέλεσμα
Ο Βάλτερ Ρερλ τελειώνει βέβαια λέγοντας ότι με το σύγχρονο, εκπληκτικό αυτό δημιούργημα δεν μπορεί να πει ότι είναι καλός οδηγός, μόνο ότι η Porsche είναι ένα καλό αυτοκίνητο.
Τα αυτοκίνητα έχουν τόσο πια ξεπεράσει σε ικανότητες τις πραγματικές συνθήκες στους δρόμους, που απλώς δεν μπορείς να τα πας ούτε στο 70% και να είσαι νόμιμος.
Photo: porsche.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.