Ο κανόνας στη Formula 1 λέει ότι όσο πιο απαλά οδηγείς τόσο πιο γρήγορος είσαι. Όμως ο Ισπανός Πρωταθλητής, Fernando Alonso, σόκαρε τον κόσμο του σπορ με τον τρόπο που έστριβε τη Renault F1 στις σεζόν 2005 και 2006. Να γιατί
Ο Alonso είχε το δικό του τρόπο. Αντίθετα με ό,τι ισχύει. Και τις χρονιές αυτές, το 2005 και 2006, στέφθηκε πρωταθλητής. Το βίντεο με τις περισσότερες από 1,5 εκατομμύρια προβολές μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα, έχει μία απάντηση
Ήταν μία δική του τεχνική, μάλλον αντισυμβατική για τον τρόπο που «ρίχνεις» σε μία καμπή ένα μονοθέσιο. Ο Alonso προκαλούσε υποστροφή. Με μία έντονη κίνηση προς το εσωτερικό της στροφής, ο Ισπανός μόλις είχε αλλάξει τον κανόνα τού στρίβειν
Ήταν κάτι που κανείς δεν εφάρμοζε. Τόσο στο grid όσο και στο παρελθόν. Αλλά ο Alonso κατάφερνε να είναι ταχύτερος.
Υπό κανονικές συνθήκες οι οδηγοί αγώνων προετοιμάζουν προοδευτικά το μονοθέσιο πριν την καμπή.
Η ορθοδοξία της F1
Τυπικά ο καλύτερος τρόπος είναι να «εισαγάγεις» το αυτοκίνητο στο turn-in, την είσοδο της στροφής, μέχρι μονοθέσιο και ελαστικά απορροφήσουν την κινητική ενέργεια.
Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Άρα και μεγαλύτερες ταχύτητες κατά τη φάση της καμπής, συνεπώς και καλύτερο γυρολόγιο.
Αυτό που ισχύει, δηλαδή, είναι όσο πιο μικρές γωνίες τιμονιού ώστε το ελαστικό να δεχθεί την παραμόρφωσή του πριν ασκηθεί το κυρίως φορτίο.
Η ανορθοδοξία του Alonso
Για αυτό και συχνά οι οδηγοί της F1 ξεκινούν τη διαδικασία της στροφής κατά μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα.
Όπως φαίνεται και στο βίντεο που ακολουθεί, ο Alonso δεν έκανε κάτι τέτοιο. Με μία έντονη, επουδενί απαλή, κίνηση σχεδόν διατάρασσε την ισορροπία της Renault και προκαλούσε υποστροφή στην είσοδο.
Ουσιαστικά, ο Alonso αξιοποιούσε το σημαντικό πλεονέκτημα του μονοθεσίου της Renault, το οποίο είχε σχεδιαστεί για ισχυρή πρόσφυση στον πίσω άξονα. Τόσο αεροδυναμικά όσο και ως σύστημα ανάρτησης-ελαστικών
Στο συνδυασμό, λοιπόν, καθοριστικό ρόλο έπαιξε η «εθνική» συμμαχία της Michelin. Η οποία, αντίθετα για παράδειγμα με τη Bridgestone, διέθετε ελαστικά πιο «τετράγωνα».
Τα τελευταία δεν είναι ό,τι πιο ομαλό αεροδυναμικά και, όπως εξηγεί ο Βρετανός οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής, Scott Mansell, προειδοποιούν λιγότερο για το σημείο που «σπάει» η πρόσφυση.
Αυτό το μειονέκτημα ήρθε η ισπανική τέχνη να το αντιστρέψει. Ο Fernando προκαλούσε υποστροφή στην αρχική φάση της καμπής και έκανε τα ανθεκτικά ελαστικά να δουλεύουν περισσότερο στην αρχική φάση της καμπής.
Έτσι, καθώς ανέπτυσσαν μεγαλύτερη θερμοκρασία, χρησιμοποιούσε στη συνέχεια την εξαιρετική πρόσφυση της Renault για να έχει καλύτερο traction στην έξοδο.
Το βίντεο με τις περισσότερες από 1,5 εκατομμύρια προβολές μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα, έχει την ολοκληρωμένη απάντηση.
Photo: YouTube
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.