To απόλυτο Τ.50s Niki Lauda ετοιμάζεται στην πίστα

Post date:

Author:

Category:

Το υπεραυτοκίνητο του Γκόρντον Μάρει, το T50, έχει και την πισταδόρικη εκδοχή του. Αυτές τις μέρες τα T.50s Niki Lauda XP1 και XP2 ήταν στο βρεγμένο Brands Hatch, στη Μ. Βρετανία

T50s Brands Hatch πίστα

Λίγο πριν τα δύο αυτοκίνητα δοκιμών βγουν στη βρεγμένη πίστα. Ανεβάστε την ένταση στα ηχεία


Το T.50s Niki Lauda έχει κατασκευαστεί χωρίς συμβιβασμούς. Κυριολεκτικά εκατοντάδες ανταλλακτικά έχουν αντικαταστήσει αντίστοιχα εξαρτήματα του «πολιτικού» T.50 για βελτιστοποίηση του αυτοκινήτου για χρήση πίστας. Φαντάσου δηλαδή, όταν ήδη το Τ50 είναι στο επίπεδο που είναι, πόσο πιο εστιασμένο είναι το T50s Niki Lauda

Το πισταδόρικο «όπλο» δανείστηκε το όνομά του από τον θρυλικό τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της F1 και τον πρώην συνεργάτη του Γκόρντον Μάρεϊ, κάποτε, στην ομάδα της Brabham.

Σύμφωνα με τον μεγαλοφυή Μάρει, τον ιθύνοντα νου πίσω από τη GMA (Gordon Murrey Automotive), το T.50s «εκφράζει την οδήγηση στην πιο αγνή μορφή της».

Πληροφοριακά, η κάθετη δύναμη (downforce) που εφαρμόζεται αγγίζει τα 1.200 κιλά και, όπως λέει η ίδια η εταιρεία, η αεροδυναμική σχεδίαση του πίσω μέρους έχει επηρεαστεί από την Brabham ΒΤ52 του 1983

Εμμονή στην ελαφρότητα

Ο στόχος του Μάρει όταν σχεδίαζε το Τ.50, δηλαδή το αυτοκίνητο στο οποίο βασίζεται το T50s Niki Lauda, ήταν να συγκρατηθεί το βάρος στο ελάχιστο δυνατό.

Τη δέσμευσή την τήρησε ο Μάρει και το Τ.50 ζυγίζει μόλις 997 κιλά στεγνό, χωρίς καύσιμα. Ο V12 κινητήρας (σε αγαστή συνεργασία με τη Cosworth) είναι τετράλιτρος (μικρή χωρητικότητα για ένα τόσο πολυκύλινδρο μοτέρ) και έχει βάρος μόλις 182 κιλά. Το κιβώτιο μόνο 80 κιλά. Το μονοκόκ και μέρη του αμαξώματος μόλις 150

Οι δοκιμές των T50s

οδηγοί εξέλιξης που συνεργάζονται με την GMA είναι ο Ντάριο Φραντσίτι και Στιβ Χέιζ.

Το ραντεβού που είχαν με τα δύο πρωτότυπα αυτές τις μέρες, στην καρδιά του βρετανικού χειμώνα, ήταν στη φημισμένη πίστα του Brands Hatch.

Δείτε το βίντεο που «ανέβηκε» στο επίσημο κανάλι της GMA.

Photo: gordonmurrayautomotive.com


Alfa Romeo Αγγλούρες

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει