Το έπος του Ράλλυ Ακρόπολις. Mερικές γρήγορες σκέψεις

Post date:

Author:

Category:


Ο «εθνικός αγώνας», το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, ξεκίνησε. Μερικές γρήγορες σκέψεις μετά τη Super Special Stage

Μέχρι την Κυριακή, κάποιες 17 ειδικές διαδρομές μήκους 345 αγωνιστικών χιλιομέτρων σε Αττική, Πελοπόννησο, Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία (με την ειδική διαδρομή «Σμόκοβο») ο ρυθμός είναι με το γκάζι στο πάτωμα, όπως λέει και το αγωνιστικό κλισέ.


Κατά την Super Special Stage, ο ήχος από τα anti-lag κατέκλυσε το κέντρο της πόλης. Ήδη μετά την Πλατεία Κολωνακίου, κατέβαινες τη Ρηγίλλης και άκουγες στο βάθος τα σκασίματα. Πόλεμος κανονικός

Η άσφαλτος στην εκκίνηση, απέναντι από το Παναθηναϊκό Στάδιο; «Σαπούνι». Δεν ήταν ωραίο.

Και η αμέσως επόμενη δεξιά, προς την κάτω είσοδο του Ζαππείου, πολύ στενή, υπερβολικά.

Οι οδηγοί έρχονταν με πολλά και το ρείθρο απείχε ελάχιστα.

Ο τάπητας, λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση. Εν προκειμένω, με πρόσφυση. Μερικά μέτρα πιο πριν «σαπούνι» κανονικό. Πάντως οι οδηγοί, με τη δέουσα προσοχή για να μη γίνει ζημιά πριν καν αρχίσει ο αγώνας, είχαν και το στενό πλάτος του δρόμου στα υπόψιν


Οκέι, υπήρχε και μεγάλη καθυστέρηση κατά την έναρξη, υπό 40 βαθμούς στον ήλιο. Όχι κι ό,τι καλύτερο, τόσο για τους θεατές όσο και για την εικόνα προς τα «έξω».

Όμως ο χώρος του Ζαππείου, το πράσινο, η αίσθηση του αστικού κέντρου έδωσαν μία ωραία αποτύπωση στις κάμερες

Ό,τι απέμεινε από τα περάσματα των οδηγών, στο «βαρέλι» με τα «ντόνατ». Κάποιοι οδηγοί έκαναν άψογα τη διαδικασία και το «φίλησαν»


Παλιά, χωρίς Wi-Fi

Προφανώς οι παλαιότεροι προφανώς έχουν ζήσει άλλες εποχές με το Ράλλυ Ακρόπολις.

Ατέλειωτες σε απόσταση με μέχρι και 2.000 χιλιόμετρα και διάρκεια συνεχούς οδήγησης 43 ώρες. Πιο ρομαντικές; Θα μπορούσε να ειπωθεί κι έτσι. Ήταν τα χρόνια που τα πληρώματα ανεβοκατέβαιναν επί μέρες την Ελλάδα, αδιάκοπα, με περίσσιο ενθουσιασμό, συχνά με αυταπάρνηση και πρωτόλεια αγάπη για το motorsport

Ράλι Ακρόπολις Ford Escort

Τότε δεν υπήρχε Wi-Fi, δεν υπήρχε live streaming, δεν υπήρχαν reels για να βλέπεις από τον καναπέ σου ό,τι συμβαίνει σε ράχες και ραχούλες. Γινόταν χαμός απ΄άκρη σ’ άκρη, οι συμμετοχές τόσες που δεν ήξερες πού να πρωτοκοιτάξεις, ο κόσμος δεν είχε άλλη επαφή με τα αγωνιστικά τεκταινόμενα από οθόνες και κινητά και οι μεγάλοι οδηγοί του σπορ, ο Βάτανεν, ο Μίκολα, ο Βάλντεργκαρντ και τα άλλα «παιδιά» γινόντουσαν αφίσες σε εφηβικά δωμάτια. Ήταν οι σύγχρονοι «θεοί» του Ακρόπολις

Rally Acropolis Peugeot

Το δικό μου φετινό Ακρόπολις. Ωραίο αλλά θα μπορούσε κι αλλιώς


Με 69 πληρώματα από 11 χώρες, το EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2025 και τέσσερις παγκόσμιους πρωταθλητές μεταξύ των συμμετοχών, πήρε σημαία εκκίνησης


Πάθος για χωματίλα

Αυτό το συναίσθημα που συνδέει μηχανές, ανθρώπους και Ελλάδα διαπνέει, όπως σωστά περιέγραφε ο σπουδαίος Νίκος Γραμματικόπουλος στα σκαπανικά βίντεο και ταινίες που έφτιαχνε ως πρωτοπόρος του είδους, συνεχίζει να υφίσταται.

Ναι, πιο οργανωμένα, πιο μαζεμένα σε έκταση χιλιομέτρων, αλλά με το ίδιο πάθος για ταχύτητα. Θα βγάλετε περισσότερα συμπεράσματα απ΄όσα προσπαθούν αυτές οι λέξεις να μεταφέρουν αν χαλαλίστετε λιγότερα από δέκα λεπτά της ζωής σας και δείτε το «Έπος του Ράλλυ Ακρόπολις»

Το Ράλλυ Ακρόπολις πέρα από τη δίψα για νίκη, τις εργοστασιακές ομάδες και κορυφαίους οδηγούς που ανταγωνίζονται πηγαίνοντας συγκλονιστικά γρήγορα, είναι και μια μορφή βουκολικής έξαρσης.

Ο τρόπος που κινούνται αυτά τα αυτοκίνητα πάνω στις σαθρές επιφάνειες, τις πέτρες, τις κροκάλες και τα χασίματα είναι εξωπραγματικός. Σου μένει για πάντα στην μνήμη

Το δικό μου φετινό Ακρόπολις. Ωραίο αλλά θα μπορούσε κι αλλιώς


Συνολικά 12 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 πήραν εκκίνηση – ο μεγαλύτερος αριθμός στη σύγχρονη ιστορία του αγώνα από το 2021 και μετά


Πήραμε τα βουνά

Ναι, πλέον το θρυλικό Group Β έχει πεθάνει προ πολλού, μαζί με τον θάνατο του Χένρι Τοϊβόνεν στην Κορσική, όμως και οι σημερινές προσφέρουν άπλετο θέμα στους πιστούς.

Όλους αυτούς δηλαδή που από νωρίς παίρνουν καρέκλες, νερά, σάντουιτς και καρέκλες και σκαρφαλώνουν σε, ασφαλή πάντα, σημεία για να απολαύσουν το θέμα. 

Όπως σωστά έχει ειπωθεί, το ραλλύ είναι το μόνο σπορ που μπορεί να περιμένεις στα βουνά και την ώρα που περνάει το ζητούμενο, το αυτοκίνητο δηλαδή, γυρνάς και στρέφεις το κεφάλι για να μη φας τη σκόνη

Ράλλυ Ακρόπολις 2024. Οι ωραιότερες εικόνες

Κάποιοι, ωστόσο, προετοιμασμένοι με μάσκες, γυαλιά, μαντήλια στο πρόσωπο και ό,τι μπορεί να σκαρφιστεί ο καθένας, παραμένουν απτόητοι. Όπως και να ‘χει, ο ήχος, τα τρελά χιλιόμετρα και η σκληροπυρηνική αίσθηση λίγα μέτρα από σένα, συναρπάζουν. Χαλάλι. 

*Αν έχετε όρεξη για να χαζέψετε αυτοκίνητα και οδηγούς σε φάση ανασυγκρότησης, το EKO Service Park φιλοξενείται για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας.


H βαθμολογία μέχρι την έναρξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Photo: acropolisrally.gr / 4Drivers


Henry Toivonen

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει