Το μονοθέσιο που έκανε τους τέσσερις τροχούς, έξι

Post date:

Author:

Category:

H θρυλική εξάτροχη Tyrrell P34 του 1976. Κι αυτό είναι ένα μοναδικό video από ψηλά καθώς γυρνούσε στο Μonaco με τον Patrick Depailler

Ήταν μια F1 διαφορετική από όλες τις άλλες. Δύο τροχοί στον πίσω άξονα και τέσσερις μπροστά.. Όλοι σηκώθηκαν στις μύτες να δουν τι ήταν αυτό το περίεργο μονοθέσιο.

Η Tyrrell P34 είχε λογική. Ο μικρότερος μπροστινός τροχός εξασφάλιζε μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Κι ό,τι έχανε η Tyrrell σε πρόσφυση το προσέθετε άλλο ένα ζευγάρι μπροστινών τροχών. Με το επιπλέον πλεονέκτημα της μεγαλύτερης επιφάνειας των δίσκων στα φρένα.

- Διαφήμιση-

Υπήρξαν κι άλλοι που πειραματίστηκαν με έξι τροχούς. Η Ferrari, η March, η Williams. Με τη διαφορά πως προτίμησαν να βάλουν τους επιπλέον δύο στον πίσω άξονα για μεγαλύτερη πρόσφυση.

Η Tyrrell, όμως, ήταν η μόνη που κατέβηκε στο grid και κέρδισε μάλιστα και βαθμούς. Έκανε το 1-2 στο Σουηδικό Grand Prix με τους Jody Scheckter και Patrick Depailler όπως και την 3η και 4η θέση στο Πρωτάθλημα.

Ωστόσο, προς το τέλος της σαιζόν το εξάτροχο όραμα άρχισε να σβήνει.Πρώτα και κύρια, από καθαρά πρακτική άποψη. Η εξέλιξη των ελαστικών για αυτή τη διάσταση (10 μόλις ίντσες) δεν είχε προχωρήσει όσο χρειαζόταν

Το τελικό χτύπημα ήρθε το ’83 όταν οι κανονισμοί επέβαλλαν ”μόνο” τέσσερις τροχούς σε μια Formula 1.

Το video αξίζει. Δείχνει από μια μοναδική οπτική το μονοθέσιο, τον επιλογέα δεξιά (ναι, υπήρχαν ακόμα τέτοιοι) και τη φυσική προσπάθεια του οδηγού χωρίς διαγαλαξιακά ηλεκτρονικά.

- Διαφήμιση-

Εξάτροχo respect. 

Photo: F1.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει