Ο Βαγγέλης Σωτήρχος είναι νέος, με μεταπτυχιακό στη Μηχανολογία και παθιασμένος με τα αγωνιστικά buggy. Τόσο, που αποφάσισε να φτιάξει το δικό του. Made in Greece
4D Πώς ήρθε η ιδέα ενός ελληνικού buggy;
Β. Σ. Στο πρώτο έτος του πανεπιστημίου μου στην Αγγλία όταν ήμουν μέλος της ομάδας ”Formula Student” αποφάσισα πως ήθελα να ”χτίσω” ένα όχημα μόνος μου. Μετά από αρκετή έρευνα, κατέληξα στην ιδέα ενός buggy καθώς μπορεί να κινηθεί σε όλα τα τερέν εξίσου γρήγορα με μικρές αλλαγές στο στήσιμο.
Πόσο χρόνο απαίτησε η υλοποίηση από την αρχική σύλληψη ως την τελική εκτέλεση;
Συνολικά χρειάστηκαν σχεδόν τρεισίμισι χρόνια, έστω εργαζόμενος στο project μόνο όταν βρισκόμουν για διακοπές στην Ελλάδα, μιας και η ολοκλήρωση των σπουδών μου είχε προτεραιότητα.
Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε;
Όταν έπρεπε να βελτιώσουμε τα υπάρχοντα σχέδια, προερχόμενα από την Αυστραλιανή ”Edge” που ειδικεύεται σε τέτοιου είδους οχήματα.
Κυρίως, της ενίσχυσης του κλωβού ασφαλείας, της μελέτης για τα ψαλίδια αλλά και των αισθητικών παρεμβάσεων. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ξεκινούσαμε απο λευκό χαρτί εξ ου και υπάρχουν σημαντικές αλλαγες σε σχέση με τα αρχικά blueprints.
Ποια ήταν η διαφοροποίηση στο δικό σας buggy;
Μετά τις πρώτες δοκιμές διαπιστώθηκε πως δεν ήταν τόσο ευχάριστο οδηγικά όσο θα θέλαμε και έτσι ξεκίνησαν τα σχέδια για την ανανέωση του μπροστινού συστήματος καθώς το συγκεκριμένο όχημα ήταν σχεδιασμένο απο τους Αυστραλούς για χρήση σε μεγάλες εκτάσεις με αμμόλοφους κάτι το οποίο δεν υπάρχει στη χώρα μας. Μετά απο αρκετή μελέτη, το μπροστινό σύστημα επανασχεδιάστηκε και ‘’ξαναχτίστηκε΄’ κάνοντας το πιο φιλικό και ευέλικτο για τα ελληνικά δεδομένα.
Σκοπεύατε εξ αρχής σε μια εμπορική συνέχεια;
Ναι. Είχα ξεκινήσει κάνοντας καθαρά το χόμπι μου αλλά στη συνέχεια το είδαμε επαγγελματικά και για αυτό προέκυψε η ”Sotirchos Engineering”. Το πρώτο buggy, αυτό με τον κινητήρα της Hayabusa, ήταν κατασκευής εξ ολοκλήρου δικιάς μου. Στην συνέχεια, η εταιρεία μας πρωτοτύπησε φέρνοντας το πρώτο όνομα στο «χώρο» των kartcross για τα ελληνικά δεδομένα, τη Semog.
Ποια θα λέγατε πως είναι τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός αγωνιστικού buggy σε σχέση με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο αντίστοιχης ισχύος;
Ασφαλώς για την οδήγηση ενός αγωνιστικού buggy, όπως και ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, χρειάζονται ανάλογες δεξιότητες. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως ένας γρήγορος οδηγός αγώνων θα είναι εξίσου γρήγορος οδηγώντας ενα αγωνιστικό buggy. Κλειδί διαφοροποίησης είναι το μικρό του βάρος, περίπου 600kg, το οποίο απαιτεί διαφορετικό στύλ οδήγησης.
Όπως και στους αγώνες αυτοκινήτων υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες και προδιαγραφές για την κάθε κατηγορία, το ίδιο ισχύει και στα buggy – προφανώς διεθνώς πιστοποιημένες από τη FIA. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για «όπλο». Το συγκεκριμένο kart cross στη φωτό (όπως και αυτό στο video που ακολουθεί) είναι της Semog, μια εταιρείας ιδιαίτερα γνωστής στο «χώρο» την οποία η Sotirchos Engineering έφερε πρώτη στην Ελλάδα
Μπορεί κάποιος να συμμετέχει σε αγώνες -και σε τι είδους- ή προορίζεται καθαρά για ερασιτεχνική χρήση;
Ναι. Το ενδιαφέρον είναι πως μπορείς να συμμετέχεις από αγώνες καθαρά αποκλειστικά buggy (autocross ή rallycross) μέχρι σε αγώνες rally raid. Στο εξωτερικό μάλιστα, τρέχουν μέχρι και σε αναβάσεις.
Γιατί επιλέχθηκε στην αρχική σας προσπάθεια ο κινητήρας της Suzuki Hayabusa;
Ψάχναμε ενα κινητήρα ατμοσφαιρικό ο οποίος να μη ζυγίζει πολλά κιλά, να διαθέτει όσο το δυνατόν περισότερα κυβικά για να εκμεταλευτούμε τη ροπή του και να αποδίδει ακρετή ισχύ. Η επιλογή της Hayabusa ήταν για μας μονόδρομος.
Τι αναλογία κιλών / ίππο προσέφερε;
Η αναλογία κιλών/ίππο παραπέμπει σ’ αυτή ενός supercar με 3 kg / PS.
Και από επιδόσεις;
Όσο περίεργο κι αν ακουστεί για μια τέτοια κατασκευή, η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 km/h είναι κάτω απο 4” και η τελική ξεπερνά τα 200 km/h.
Πόσο κοστίζει ένα buggy;
Εξαρτάται απο διαφορετικές παραμετροποιήσεις αλλά σε γενικές γραμμές τέτοιου είδους κατασκευές ξεκινούν από €12.000 και μπορούν να ξεπεράσουν τα €20.000.
Ποια είναι μερικά οδηγικά tips;
Η καλύτερη συμβουλή για έναν νέο οδηγό buggy είναι να ”γράψει χιλιόμετρα”. Θα τον βοηθήσει να νιώσει πιο άνετα πίσω απο το τιμόνι και όσο περνά ο καιρός τόσο θα μπορεί να πιέσει παραπάνω. Αυτή την τακτική ακολούθησα και είδα πως λειτουργεί. Φυσικά κάποιος με μεγαλύτερη εμπειρία πάντα μπορεί να επισημάνει πιθανά λάθη και η εξέλιξη να έρθει ταχύτερα.
Δείτε το αγωνιστικό kart cross της Semog που εισάγει η Sotirchos Engineering να «σκάβει» το χιονισμένο Παρνασσό, πριν μερικές εβδομάδες
Photo: Αρχείο Sotirchos Engineering
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.