«Βασιλιάς» στο Ρινγκ. Το AMG One κάνει το απίστευτο. Ξανά

Post date:

Author:

Category:

Το να κατέχεις τον επίζηλο τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου (μάλλον υπεραυτοκινήτου) παραγωγής στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ είναι στόχος που «κυνηγούν» οι σπορ κατασκευαστές. Το στέμμα και πάλι στο υβριδικό AMG One που φαίνεται έκανε το μέχρι πρότινος ακατόρθωτο

O 39χρονος επίσημος οδηγός της εταιρείας Mάρο Ένγκελ ήταν ο άνθρωπος στο μπάκετ. Και πιο «πίσω» από αυτόν, μία πολυπληθής ομάδα τεχνικών που συνεργάστηκαν για την επίτευξη του νέου ρεκόρ


Η θρυλική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ στη Γερμανία, γνωστή ως “Green Hell” (Πράσινη Κόλαση), φιλοξενεί εδώ και δεκαετίες μερικές από τις πιο εντυπωσιακές επιδόσεις στον κόσμο του αυτοκινήτου

Αυτή η εμβληματική πίστα έχει γίνει ο χώρος όπου οι κατασκευαστές επιδιώκουν να επιδείξουν την απόδοση των κορυφαίων τους δημιουργιών.

Πρόσφατα, στις 23 Σεπτεμβρίου 2024, ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε από το Mercedes-AMG One, που έγραψε ιστορία ως το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει ποτέ ολοκληρώσει έναν γύρο στη συγκεκριμένη πίστα.

Για την ακρίβεια, το υπεραυτοκίνητο από τη Στουτγάρδη σημείωσε χρόνο 6:29.09, βελτιώνοντας το 6:32 που είχε σημειώσει το 2022 

Μερικές αράδες για την πίστα 

Το Νίρμπουργκρινγκ, με μήκος περίπου 20,8 χιλιόμετρα, αποτελεί μία από τις πιο απαιτητικές και επικίνδυνες πίστες στον κόσμο.

Οι συνεχείς στροφές, οι υψομετρικές διαφορές και η ιδιαίτερη σύνθεση του δρόμου το καθιστούν έναν εξαιρετικό τόπο για τη δοκιμή της απόδοσης και της αξιοπιστίας των αυτοκινήτων.

Ένα ρεκόρ γύρου στο Νίρμπουργκρινγκ θεωρείται εξαιρετική διάκριση και ένδειξη ανωτερότητας, ιδιαίτερα για αυτοκίνητα παραγωγής. Μάλλον και εμπορικό «διαβατήριο» στον κόσμο των λεγόμενων ‘’enthusiasts’’.

Η πίστα διαθέτει πάνω από 170 στροφές και ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο, που σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος και το αυτοκίνητο πλήρως ισορροπημένο.

Το Mercedes-AMG One ξεχώρισε κυρίως για την απίστευτη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, καθώς και για την ικανότητα να κρατάει το αυτοκίνητο «κολλημένο» στην απαιτητική άσφαλτο, ακόμα και σε ταχύτητες άνω των 300 χλμ/ώρα

Με το γυρολόγιο του 6:29.090 το AMG One έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που «σπάει» το φράγμα των εξίμισι λεπτών στο Ρινγκ


To Mercedes-AMG One, κάτι σαν F1 για δύο επιβάτες, συν οι πικανίδες κυκλοφορίας

Η αλήθεια είναι πως της πήρε περισσότερο χρόνο απ΄όσο περίμενε η γερμανική εταιρεία για να ολοκληρώσει σε τελικό στάδιο παραγωγής το υβριδικό της υπεραυτοκίνητο.

Δεν ήταν και εύκολο το εγχείρημα καθώς χρησιμοποιεί τεχνολογία προερχόμενη κατευθείαν από την F1, φέρνοντας την αγωνιστική κληρονομιά της Mercedes στο δρόμο.

Η υβριδική αυτή διαμόρφωση επιτρέπει εξαιρετική επιτάχυνση και ακρίβεια, κάνοντας το όχημα ιδανικό για την κατάκτηση του περιβόητου Νίρμπουργκρινγκ.

Πόσο γρήγορο είναι; Σημειώστε τα εξωπραγματικά 7 δευτερόλεπτα για το 0-200 χλμ/ώ. και το 0-300 χλμ/ώ. σε 15,6 δ/λ. Τρελό… Η τελική στα 352 χλμ/ώ. ηλεκτρονικά περιοριζόμενη. Εννοείται θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο υψηλή

To καταιγιστικό Mercedes-AMG One στο δρόμο για το νέο γυρολόγιο 


Ο ταχύτερος γύρος αυτοκινήτου παραγωγής στο Νορντσλάιφε

Το Μercedes-AMG One με έναν V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης μόλις 1,6 λίτρων και 4 ηλεκτροκινητήρες αποδίδει συνδυαστικά 1.063 PS

Αυτή η επίδοση έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής και σηματοδότησε μια νέα εποχή για την κατηγορία των hypercars. Ο συγκεκριμένος γύρος έγινε σε συνθήκες που θεωρούνταν σχεδόν ιδανικές, με το δρόμο να είναι στεγνός και τη θερμοκρασία ιδανική (εξωτερική 15 βαθμοί Κελσίου και ασφάλτου 20 βαθμοί) για την απόδοση των ελαστικών και του κινητήρα

Η στιγμή που ο οδηγός βλέπει το χρονόμετρο να σταματά για πρώτη φορά σε χρόνο κάτω των εξήμισυ λεπτών στο Νορντσλάιφε


To επίσημο βίντεο

Photo: Mercedes-Benz


Mercedes AMG GT S δοκιμή

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει