Για το Aerokit της Porsche. Αξίζει;

Post date:

Author:

Category:

Οι κλειστές εκδόσεις της τρέχουσας γενιάς των 911 έχουν τη δυνατότητα παραγγελίας του γνωστού Aerokit. Τι κάνει ακριβώς; Αξίζουν τα €5.355 χωρίς καν τη βαφή και την τοποθέτηση; Ή είναι μόνο οπτικό το θέμα;

Porsche 911 992 Aerokit

Η εταιρεία λέει πως δαπανά μήνες για τη βελτιστοποίηση του Aerokit. Η συνέχεια γράφεται στην αεροδυναμική σήραγγα και μετά σε ένα ακριβό τιμολόγιο. Αξίζει;


Το Aerokit είναι το αεροδυναμικό πακέτο που τοποθετείται στις Coupé εκδόσεις των Porsche 911

Δηλαδή σε όλα τα Carrera, Carrera S ανεξαρτήτως μετάδοσης (RWD ή 4WD) αλλά προφανώς όχι στα GT3, Turbo και τις λοιπές εκδόσεις που ήδη έχουν διαφοροποιημένο αεροδυναμικό πακέτο με σταθερή αεροτομή ή bi-plane.

Βασικά το Aerokit περιλαμβάνει το διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα και τη σταθερή πίσω αεροτομή.

Η τελευταία αντικαθιστά δηλαδή την ανακλινόμενη που ενεργοποιείται αυτόματα όταν ένα Porsche 911 ξεπερνά κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα. Συνήθως είναι γύρω στα 110 km/h.



Οπτικό είναι το θέμα;

Για κάποιους, ναι.

Το Aerokit κάνει τις πιο «βασικές» εκδόσεις ενός 911 πιο επιθετικές, με αύρα από GT3.

Έχοντας μπει στη διαδικασία, κάποτε με Carrera S, το ζήτημα δεν τελειώνει μόνο στο φαίνεσθαι.

Κυρίως είναι το αεροδυναμικό της υπόθεσης. Ακόμα πιο συγκεκριμένα: η Porsche δεν ανακοινώνει επίσημα τιμές αεροδυναμικής φόρτισης.

Τουλάχιστον για τα 997, το αυτοκίνητο, αντίθετα απ’ ό,τι φαντάζεται κάποιος, δεν έχει αρνητική άντωση στον πίσω άξονα. Στο δε μπροστινό υπάρχει ένα μικρό αεροδυναμικό lift. Και ακόμα πιο «ιδρυματικά»: όσο τα 911 είχαν το μικρό μεταξόνιο των 2,36 μέτρων, αυτό το μικρό lift στον εμπρόσθιο άξονα υπάρχουν στιγμές που ενοχλεί

Porsche Aerokit 992
Porsche Carrera S (992) Aerokit

Στις πιο πρόσφατες γενιές (991 και τώρα στην 992 που είναι μετεξέλιξη ως σασί των 991), η υιοθέτηση, για πρώτη φορά στην ιστορία των 991, μεγαλύτερου μεταξονίου μείωσε κατά πολύ το προαναφερόμενο χαρακτηριστικό

Άρα κάνει δουλειά;

Δεν έχω οδηγήσει Porsche Carrera 992 με Aerokit.

Η πιο πρόσφατη εμπειρία ήταν με Carrera S και 4S, όπως βγαίνουν «μαμά». Χωρίς δηλαδή το Aerokit.

Το αυτοκίνητο (λόγω μεταξονίου, κυρίως, αλλά και επιμέρους βελτιώσεων) είναι, πλέον, μακράν πιο στρωτό και με αισθητά λιγότερο έντονο το χαρακτηριστικό bobbing-nose.

Οπότε μένει να φανεί στην πράξη το κάτα πόσον το σύγχρονο Aerokit των 992 βελτιώνει κάτι θεαματικά. Το ότι βελτιώνει είναι δεδομένο. Το πόσο είναι άγνωστο. Όπως και οι ακριβείς αεροδυναμικές φορτίσεις

Σε Carrera S, ωστόσο, η διαφορά ήταν ξεκάθαρα αισθητή στις πολύ υψηλές ταχύτητες.

Περισσότερο «βιδωμένο» μπροστινό και ακόμα πιο αμετακίνητο στο πίσω.

Ήταν όμως διαφορά που την εντόπιζες μετά τα 180 km/h και επετεινόταν μέχρι βαθιά στο ταχύμετρο. Η «ταπεινή» Carrera S δεν δυσκολευόταν να γράψει κάποια 310 km/η στο κοντέρ


Porsche 911 Carrera 4S δοκιμή

Και το κόστος αυτού;

Παραγγελία από το τμήμα Porsche Exclusive, μεταφορά, αφαίρεση των στοκ πραγμάτων, βαφή και τοποθέτηση. Αν θυμάμαι καλά, είχαν κοστίσει περί τα €7.000. Μπορεί να και λίγο παραπάνω.

Αξίζει; Μεταπωλητικά, σίγουρα όχι. Δυσκολεύτηκα να το πουλήσω με το Aerokit. Και τελικά πουλήθηκε με τη στοκ ανακλινόμενη αεροτομή.

Πολύς κόσμος -και ειδικά το μέσο κοινό των πιο «απλών» εκδόσεων που συχνά έκανε το έγκλημα και παράγγελνε τις 911 με Tipronic- δεν γούσταρε σταθερές αεροτομές και συχνά δεν είχε καν ιδέα τι σήμαινε ”downforce”. Οπότε ποιος ο λόγος;

Αξίζει δυναμικά;

Αν ψάχνεις τη λεπτομέρεια και σε ενδιαφέρουν τέτοια ιδρυματικά, όπως του λόγου μου, ναι.

Ειδικά αν δεν μπορείς να ανέβεις το οικονομικό σκαλοπάτι για ένα GT3.


Porsche 718 Boxster

Info/Photo: porsche.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει