WRC στο χιόνι. Όταν η «Χιονάτη» φοράει καρφιά (βίντεο)

Post date:

Author:

Category:

 Αυτές είναι οι λεπτομέρειες πίσω από τα αγωνιστικά του WRC με τα καρφιά στα λάστιχα. Tι κάνουν οι άνθρωποι, Θεέ

WRC snow tyres

Κάποια 384 καρφιά φοράει το κάθε ελαστικό των αγωνιστικών αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια εύρεσης grip εκεί όπου γλιστράς και με τρακτερωτό Timberland


Σε αντίθεση με τη μηδενική πρόσφυση που παρέχει το χιόνι, το Ράλι Σουηδίας, για παράδειγμα, είναι από εκείνα στα οποία σημειώνονται οι υψηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες

Ωστόσο, όταν το χιόνι είναι ακόμα μαλακό και η διαδρομή δεν είναι αρκετά παγωμένη (ως στερεοποιημένος πάγος) η μυστική συνταγή της πρόσφυσης γίνεται ακόμα πιο δύσκολη καθώς τα καρφιά  ”τραυματίζονται” πιο εύκολα και έτσι είναι σαν να θες να τρέξεις με σαγιονάρες στο χιόνι

Μια από τις πιο δύσκολες προκλήσεις είναι ο συνδυασμός μαλακό χιόνι-λίγος πάγος. Το οποίο μεταφράζεται στην πρόκληση του να διατηρεί τα καρφιά στην πρώτη φάση των ειδικών ώστε να μένει ικανό ”σιδερικό” προς το τέλος τους

Αυτά τα χαρακτηριστικά ”τοιχάκια” από χιόνι που βλέπεις στις άκρες των δρόμων, θεωρητικά βοηθούν τους οδηγούς. Ξέρουν πως αν ”ανέβουν” στα φρένα λίγο πιο αργά από το ιδανικό, το μαζεμένο χιόνι στην άκρη του δρόμου μπορεί κατά κάποιο τρόπο να ”μαζέψει” το αυτοκίνητο στη φορά της καμπής

Αμ έλα μου που αν οι θερμοκρασίες δεν είναι αρκετά χαμηλές (υπολόγισε μείον 30 βαθμούς Κελσίου), το ”τοιχάκι” (ή ”snow bank”) υποχωρεί πιο εύκολα και αν μπεις εκεί μέσα χάνεις χρόνο. Ή στη χειρότερη, δεν βγαίνεις καν…

Υπάρχουν πολλά στυλ οδήγησης στην προσέγγιση της ”Χιονάτης” ανά περίπτωση. Γενικά μιλώντας, θα πρέπει, για να έχεις τη μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση, να σπινάρεις ήδη στην κορυφή της στροφής, άρα να είσαι έτσι τοποθετημένος ώστε να είσαι από νωρίς ”σανίδα” στο γκάζι

Σε όλες τις παραπάνω λεπτομέρειες βάλε και τους αφανείς ήρωες του αγώνα: τους μηχανικούς που σε συνθήκες παγετού παλεύουν με βίδες και παξιμάδια


Photo: WRC

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει