WRC στο χιόνι. Όταν η «Χιονάτη» φοράει καρφιά

Post date:

Author:

Category:

 Αυτές είναι οι λεπτομέρειες πίσω από τα αγωνιστικά του WRC με τα spikes στα λάστιχα. Tι κάνουν οι άνθρωποι, Θεέ

Κάποια 384 καρφιά φοράει το κάθε ελαστικό των αγωνιστικών αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια εύρεσης grip εκεί όπου γλιστράς και με τρακτερωτό Timberland

Σε αντίθεση με τη μηδενική πρόσφυση που παρέχει το χιόνι, το Ράλι Σουηδίας, για παράδειγμα, είναι από εκείνα στα οποία σημειώνονται οι υψηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες

Ωστόσο, όταν το χιόνι είναι ακόμα μαλακό και η διαδρομή δεν είναι αρκετά παγωμένη (ως στερεοποιημένος πάγος) η μυστική συνταγή της πρόσφυσης γίνεται ακόμα πιο δύσκολη καθώς τα καρφιά  »τραυματίζονται» πιο εύκολα και έτσι είναι σαν να θες να τρέξεις με σαγιονάρες στο χιόνι

Μια από τις πιο δύσκολες προκλήσεις είναι ο συνδυασμός μαλακό χιόνι-λίγος πάγος. Το οποίο μεταφράζεται στην πρόκληση του να διατηρεί τα καρφιά στην πρώτη φάση των ειδικών ώστε να μένει ικανό »σιδερικό» προς το τέλος τους

Αυτά τα χαρακτηριστικά »τοιχάκια» από χιόνι που βλέπεις στις άκρες των δρόμων, θεωρητικά βοηθούν τους οδηγούς. Ξέρουν πως αν »ανέβουν» στα φρένα λίγο πιο αργά από το ιδανικό, το μαζεμένο χιόνι στην άκρη του δρόμου μπορεί κατά κάποιο τρόπο να »μαζέψει» το αυτοκίνητο στη φορά της καμπής

Αμ έλα μου που αν οι θερμοκρασίες δεν είναι αρκετά χαμηλές (υπολόγισε μείον 30 βαθμούς Κελσίου), το »τοιχάκι» (ή »snow bank») υποχωρεί πιο εύκολα και αν μπεις εκεί μέσα χάνεις χρόνο. Ή στη χειρότερη, δεν βγαίνεις καν…

Υπάρχουν πολλά στυλ οδήγησης στην προσέγγιση της »Χιονάτης» ανά περίπτωση. Γενικά μιλώντας, θα πρέπει, για να έχεις τη μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση, να σπινάρεις ήδη στην κορυφή της στροφής, άρα να είσαι έτσι τοποθετημένος ώστε να είσαι από νωρίς »σανίδα» στο γκάζι

Σε όλες τις παραπάνω λεπτομέρειες βάλε και τους αφανείς ήρωες του αγώνα: τους μηχανικούς που σε συνθήκες παγετού παλεύουν με βίδες και παξιμάδια

Photo: WRC

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Μιχάλης Λάμπρου
Μιχάλης Λάμπρου
Θήτευσε σε ιαπωνικά σεντάν (του μπαμπά). Στη συνέχεια ανακάλυψε την τέχνη τού να περπατά αθόρυβα, σαν τη γάτα τη νύχτα, και να παίρνει τα κλειδιά (του μπαμπά). Γράφει εξ αποστάσεως για το 4D (επαρχία, γαρ) και θέλει να μετακομίσει Αθήνα για να οδηγεί περισσότερα δημοσιογραφικά. Αν τον αφήσει ο μπαμπάς. Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, του αρέσουν μόνο τα «μαμά».

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport

Έχουμε καύσωνα. Αλλά πόσους βαθμούς έχει μέσα το αυτοκίνητό σου;

Αν δεν έχετε κλειστό γκαράζ, ακόμα και μία απλή ηλιοπροστασία κάνει τη δουλειά της