Ήμουν κι εγώ εκεί: WRC Ραλί Γερμανίας

Post date:

Author:

Category:

Το ήθελα, το προγραμμάτισα και πριν λίγες μέρες παρακολούθησα το Ραλί Γερμανίας. Αυτές είναι οι δικές μου αυγουστιάτικες »διακοπές». Mαζί και μια καταγραφή του πώς είναι να ζεις από »μέσα» ένα γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος

Προς το τέλος του 2016 υπήρξαν φήμες ότι το Ράλι Ακρόπολις βρίσκει θέση στο καλεντάρι του WRC του 2017. Η είδηση αυτή σε συνδυασμό με τον ερχομό μιας νέας εποχής με εντυπωσιακότερα -σε όλους τους τομείς- αγωνιστικά αυτοκίνητα, προκάλεσε ενθουσιασμό σε πολλούς οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού και κατ ‘επέκταση σε εμένα.

Ανυπομονούσα για τη στιγμή που θα θαύμαζα τα νέα αγωνιστικά της Hyundai, της M-Sport, της Citroen και της Toyota στις θρυλικές διαδρομές της κεντρικής Ελλάδας. Δυστυχώς, το όνειρο έσβησε με την ανακοίνωση του προγράμματος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, στο οποίο δεν περιλαμβάνεται για ακόμα μια χρονιά ο εθνικός μας αγώνας…

Μπορεί το όνειρο να έσβησε αλλά ταυτόχρονα γεννήθηκε ένα άλλο. Να παρακολουθήσω έναν αγώνα WRC στο εξωτερικό!

Μετά από ενδελεχή αναζήτηση, επιλέχτηκε -κυρίως για λόγους ευκολίας πρόσβασης- το Ράλι Γερμανίας (17-21 Αυγούστου). Κλείσιμο αεροπορικών εισιτηρίων, rally pass και ξενοδοχείου από το Μάρτιο …και βασανιστική αναμονή 5 μηνών για να δώσω το «παρών» στον 8ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι

Το πρωί της 16ης Αυγούστου με βρίσκει στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», έτοιμο για αναχώρηση. Μετά από πτήση σχεδόν τριών ωρών το αεροπλάνο προσγειώνεται στη Φρανκφούρτη. Από εκεί ένα τρένο με μεταφέρει στο Koblenz κι από εκεί στο Trier, όπου βρίσκεται το ξενοδοχείο που επέλεξα και ήταν –μέχρι πέρυσι- το κέντρο του αγώνα. Η διαδρομή με το τρένο είναι εντυπωσιακή καθώς οι σιδηροδρομικές γραμμές ακολουθούν τον ποταμό Mosel που πλαισιώνεται από ατελείωτο πράσινο, αμπελώνες και γραφικά σπιτάκια.

#Πέμπτη 17/8

Στις 06.30 το πρωί είμαι έτοιμος για το shakedown! Φτάνω στο Eiweiler νωρίς νωρίς όπου αντικρύζω έκπληκτος τους Γερμανούς θεατές να πίνουν μπύρες ! Μετά από την κλασική αναμονή, επιτέλους ξεκινούν οι πρώτοι! Είμαι ενθουσιασμένος που βλέπω τα νέα αγωνιστικά. Πολλοί οδηγοί επιλέγουν να κάνουν τέσσερα και παραπάνω περάσματα.

Στη συνέχεια, κατευθύνομαι στο service park στο Bostalsee όπου παρακολουθώ τις προσπάθειες των μελών των ομάδων να ρυθμίσουν τα αγωνιστικά ενώ καταφέρνω να βγάλω και μια φωτογραφία με τον Tanak δίνοντας του τύχη για τη συνέχεια του αγώνα!

Πριν αποχωρήσω, παρακολουθώ το “Meet the drivers” όπου οι Sebastian Ogier, Andreas Mikkelsen και Thierry Neuville δίνουν συνέντευξη.

Γεμάτη η μέρα ως τώρα αλλά δεν τελείωσε εδώ. Ακολουθεί η πρώτη ειδική διαδρομή που λαμβάνει χώρα στο κέντρο της πόλης του Saarbrucken. Η υπερειδική διαδρομή είναι μια γιορτή που συγκεντρώνει χιλιάδες κόσμο.

Πληρώνω το αντίτιμο για να κάτσω στις κερκίδες που έχουν στηθεί για τις ανάγκες του event, φοράω το ειδικό βραχιολάκι που μου δίνει πρόσβαση σε αυτές και σε λίγο παρακολουθώ από κοντά την “προθέρμανση” των οδηγών. Λάστιχο, καπνός, χειρόφρενα και επιφωνήματα συνθέτουν το σκηνικό. O αγώνας αρχίζει!  Οι οδηγοί πασχίζουν να τα καταφέρουν στην πολύ στενή πίστα ενώ πολλοί από αυτούς ακουμπούν τα τεχνητά εμπόδια που έχουν στηθεί. 

O Kris Meeke είναι στην εκκίνηση: Περνάει θεαματικά υπό τις επευφημίες των θεατών και ξαφνικά καταφέρνει να πληγώσει τη Citro­ën C3 WRC για άλλη μια φορά και αναγκάζεται να εγκαταλείψει… Καταστροφή… Βγαίνει από το αυτοκίνητο απογοητευμένος καταλαβαίνοντας ότι το μέλλον για αυτόν πλέον είναι σίγουρα αβέβαιο.

#Παρασκευή 18/8

Η Παρασκευή  ξημέρωσε με μαύρα σύννεφα να κατακλύζουν τον ουρανό. Μέχρι την άφιξη μου στην ειδική διαδρομή Mittelmosel (στους περίφημους αμπελώνες) έχουν αρχίσει οι πρώτες σταγόνες βροχής να πέφτουν.

Φοράω το αδιάβροχο και περιμένω υπομονετικά να περάσει ο πλοηγός ενώ δίνω μάχη με τοπικούς ενοχλητικούς θεατές που με σπρώχνουν για να βρουν καλύτερη θέα. Τα καταφέρνω να τους κρατήσω πίσω μου και σύντομα βλέπω από εξαιρετικό σημείο τις προσπάθειες των οδηγών της M-Sport, Hyundai, Toyota και Citroen να πλασάρουν όσο πιο γρήγορα γίνεται το αγωνιστικό τους στην ανηφορική φουρκέτα. 

Ύστερα, μετά από ένα διάλειμμα για φαγητό, συνεχίζω στην έβδομη ειδική διαδρομή (Graschaft 2) όπου δυστυχώς η καταιγίδα δε με αφήνει να βγω από το αυτοκίνητο.

#Σάββατο 19/8

Το Σάββατο αποδείχτηκε η πιο γεμάτη μέρα του αγώνα! Αφύπνιση ενώ είναι ακόμα νύχτα έξω. Άφιξη μετά από οδήγηση μιας ώρας σε σημείο της 11ης ειδικής διαδρομής.

Κλασική γερμανική εξοχή: πράσινο, δέντρα, χαμηλά σπίτια με τα σύννεφα να μένουν απειλητικά από πάνω μας. Σε λίγο ο ήλιος κάνει δειλά την εμφάνιση του και τα αγωνιστικά περνούν από μπροστά μου. Μεγάλη ευθεία όπου μαζεύονται πολλά χιλιόμετρα, μετά πέφτουν στα φρένα για αριστερή ανηφορική που έχει γεμίσει λάσπη από τη χτεσινή βροχή και μετά δεύτερη διαδοχική αριστερή ανηφορική όπου και τα χάνω από τα μάτια μου πια.

Σειρά έχει η διάσημη panzerplatte! Βρίσκεται σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις, έχει πληθώρα σημείων για να παρακολουθήσεις άνετα ενώ συγκεντρώνονται χιλιάδες κόσμου δημιουργώντας μια φανταστική ατμόσφαιρα! Πραγματική γιορτή! Κάθε πέρασμα γίνεται υπό τις επευφημίες χιλιάδων θεατών και το πάρτυ δεν τελειώνει μέχρι να περάσουν και τα αγωνιστικά κατηγορίας R2

 

Νιώθω ήδη κουρασμένος αλλά η μέρα δεν τελειώνει εδώ! Φτάνω στο service park στο Bostalsee.

Έχω κανονίσει να παρακολουθήσω ένα event στις εγκαταστάσεις της M-Sport. Οι υπεύθυνοι μας ξενάγησαν στους χώρους της ομάδας στο serivce park ενώ μας ενημέρωσαν για το ράλλυ αλλά και για την ομάδα.

Είχα τη χαρά να βρίσκομαι στον ίδιο χώρο με τον πρωταθλητή Sebastian Ogier, τον Ott Tanak και τον Elfyn Evans και να  παρακολουθήσω τις  αγωνιώδεις προσπάθειες των μηχανικών να επισκευάσουν το αυτοκίνητο του Ogier σε 45 λεπτά.

Αυτό που επίσης έμεινε σε όλους τους παρευρισκόμενους ήταν το πόσο κοστίζουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα: 680.000 το Fiesta WRC, 180.000 το Fiesta R5 ενώ αρκετά λιγότερα το R2….

#Κυριακή 20/8

Η τελευταία μέρα του αγώνα δυστυχώς έφτασε… Με βερμούδα και κοντομάνικο βρίσκομαι στα δάση με θερμοκρασία 9 βαθμούς Κελσίου ενώ οι κάλτσες μου έχουν βραχεί από το πάτημα των υγρών χορταριών. Νιώθω ότι θα αρρωστήσω περιμένοντας υπομονετικά τα αγωνιστικά να κάνουν την εμφάνιση τους στην εντέκατη ειδική διαδρομή Wendeler Land 1 αλλά ευτυχώς καταφέρνω να βρω ένα τζάκετ και ζεστό καφέ και αισθάνομαι καλύτερα. 

Χαζεύω τα άλογα να τρέχουν στα καταπράσινα χωράφια και ξαφνικά ακούγεται ο πολυπόθητος ήχος: Ξεκινάμε! 

O Ott Tanak με περίσσια αυτοπεποίθηση πετάει στον αέρα περνώντας από το άλμα και προσγειώνεται αρκετά μέτρα πιο κάτω χαρίζοντας μια θεαματική στιγμή! Αφού παρακολούθησα όλα τα WRC αγωνιστικά και μερικά R5, αγοράζω άλλον έναν ζεστό καφέ, πληρώνω (ξανά) για να βρεθώ στις κερκίδες ώστε να δω για τελευταία φορά τους αγαπημένους μου οδηγούς! 

Είναι η τελευταία ειδική διαδρομή, είναι Power Stage, χαρίζει βαθμούς στους πέντε οδηγούς με τον καλύτερο χρόνο και έχει ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη. Αναμονή μιάμισης ώρας περίπου και ο υπεύθυνοι με τις σφυρίχτρες τους μας δίνουν να καταλάβουμε ότι τα “θηρία” έρχονται! 

Γνωρίζοντας ότι είναι η τελευταία ειδική διαδρομή που θα παρακολουθήσω, αφήνω κάτω φωτογραφικές μηχανές και κινητά και προσπαθώ να ρουφήξω κάθε στιγμή. Τον τρομακτικό ήχο, τα ογκώδη αγωνιστικά αυτοκίνητα, τις αριστοτεχνικές κινήσεις των οδηγών και το πέρασμα από τον τερματισμό με τέρμα γκάζι και πολλά χιλιόμετρα! Ο Dani Sordo οδηγεί γρήγορα και παίρνει τους πέντε βαθμούς που χαρίζει η πρώτη θέση στην Power Stage! 

Αμέσως μετά το πέρασμα του Ott Tanak, όλοι σηκωνόμαστε και κατευθυνόμαστε στο service park για να δούμε τους πανηγυρισμούς του νικητή στο podium! Ο Tanak είναι ο νικητής του ADAC Rallye Deutschland 2017! 

Kι όσο για μένα; Ξεκινά το μελαγχολικό ταξίδι της επιστροφής.

Ήταν μια δυνατή, γεμάτη και εκπληκτική εμπειρία που θα κάνω καιρό να ξεχάσω…

Δείτε τα highlights του αγώνα στο επίσημο video. 

Photo: Ευάγγελος Κουσίδης/ 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport