Πιο σκληροπυρηνικό, δύσκολα: Το Caterham Seven 485 Final Edition μόλις παρουσιάστηκε και μένει στην ιστορία. Αντέχεις;
Ανόθευτο, σκληροπυρηνικό, πηγή αδρεναλίνης. Το «ατμοσφαιρικό» Seven στην τελευταία του εκδοχή, προσφέρεται για όσους επιμένουν στο «σεξ» χωρίς προφυλάξεις
Μόλις 85 αντίτυπα προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά για το κύκνειο άσμα του Caterham 485 που υπόσχεται να μείνει στην ιστορία με τις δύο συλλεκτικές και άκρως γρήγορες εκδόσεις του
Έχουν περάσει ακριβώς δέκα χρόνια από την παρουσίαση του Seven 485, του ταχύτερου Caterham που η βρετανική εταιρεία είχε κατασκευάσει για την ευρωπαϊκή αγορά.
Και τώρα, λίγο πριν το οριστικό του τέλος, δύο συλλεκτικές εκδόσεις, η 485 FE (Fianl Edition) και 485 (CSR FE), ανακοινώθηκαν χθες επισήμως. Μόλις 60 αντίτυπα της πρώτης και άλλα 25 της δεύτερης. Και τέλος
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας για τις ευρωπαϊκές αγορές, «είναι μία γλυκόπικρη στιγμή για εμάς στην Caterham. Από τη μία, είναι το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για το εμβληματικό ευρωπαϊκό μας μοντέλο και, από την άλλη, η ευκαιρία για λίγους πελάτες να αποκτήσουν το πιο πολύστροφο ατμοσφαιρικό Caterham που έχουμε κατασκευάσει ποτέ σε δύο ειδικές και συλλεκτικές εκδόσεις».
Ξεκάθαρο και συλλεκτικό
Τα Caterham 485 FE και 485 CSR FE φορούν το δίλιτρο Duratec μοτέρ της Ford, με απόδοση 228 ίππων (στις 8.500 σ.α.λ.) και 205 Nm (ψηλά, στις 6.300 σ.α.λ.).
Επιταχύνουν στο 0-100 χλμ/ώ. σε 4,1 δευτερόλεπτα και αγγίζουν τα 224 χλμ/ώ. τελικής ταχύτητας.
Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για τα ισχυρότερα Seven που είναι συμβατά με τις εκπομπές καυσαερίων EU-6.
Φυσικά, ως είθισται στα Caterham, έχουν να κουβαλήσουν ελάχιστο βάρος. Μόλις 560 κιλά για το FE και 605 για το CSR. Σχετική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων οι διαστάσεις, αφού το CSR είναι διαθέσιμο μόνο με το μεγάλο (τρόπος του λέγειν) σασί των 3,36 μέτρων ενώ το FR διαθέσιμο τόσο σ’ αυτό όσο και στο μικρό των 3,18 μέτρων.
Αμφότερα εξοπλίζονται με μπλοκέ διαφορικό, 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ξηρό κάρτερ, τετραπίστονα φρένα, πλήρως ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση (για το CSR), εκτενή εξατομίκευση αναλόγως επιθυμίας του πελάτη, με διαφοροποιημένους κλωβούς ασφαλείας αναλόγως χρήσης, 5 χρώματα ή και custom, λεπτομέρειες με αλκαντάρα στο εσωτερικό, νέα σπορ καθίσματα με δέρμα, όλα τα σχετικά λογότυπα και τροχούς 13 ιντσών για τo FE και 15 ιντσών για το CSR. Τέλος, και τα δύο Seven «πατούν» σε ελαστικά της Toyo (Proxes R888R).
Όπως τόνισε το προαναφερόμενο στέλεχος της Caterham, «ήταν μία καταπληκτική δεκαετία για το 485, ειδικά στις αγορές DACH (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία), και τώρα επικεντρωνόμαστε στο να διευρύνουμε την παραγωγική μας ικανότητα ώστε να επεκτείνουμε τα προϊόντα μας στην ευρωπαϊκή αγορά».
- Μπορείτε να δείτε όλον τον αναλυτικό εξοπλισμό και τα specs του Caterham Seven 485 FE και CSR εδώ.
Photo: caterhamcars.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.