Το προφητικόν Mitsubishi Outlander PHEV. Το οδηγούμε

Post date:

Author:

Category:

Κάτω από το περίβλημα του Outlander PHEV, του πιο καλοπουλημένου Plug-in Hybrid SUV της Ευρώπης, βρίσκεται το σχήμα των πραγμάτων που ήρθε. Οδηγούμε τη Mitsubishi που αλλάζει, επί ελληνικού εδάφους 

Οι άνθρωποι της Mitsubishi που μας έκαναν την τιμή να μας προσκαλέσουν στην παρουσίαση του νέου Mitsubishi Outlander PHEV, στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, έχουν συγκρατημένες προβλέψεις για τις πωλήσεις του στην ελληνική αγορά. Κάποια 10 με 15 αυτοκίνητα τη χρονιά.

Mitsubishi Outlander PHEV

Βλέπετε, τα 2,4 lt και τα €45.900 -ή, ακόμα περισσότερο, τα €54.900 της πιο πλούσιας έκδοσης- είναι ικανά να διακόψουν τον αναγνώστη από τη δεύτερη παράγραφο.

Αν συνεχίζεις να διαβάζεις, σε ευχαριστώ. Ναι, τα χρήματα είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο που πρωτολανσαρίστηκε το 2013 και το οποίο όταν το κοιτάζεις δεν σε εκπλήσσει σχεδιαστικά.

Η τεχνολογική αξία του Outlander PHEV βρίσκεται κάτω από το «δέρμα». Ένας βενζινοκινητήρας, δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση διά χειρός Mitsubishi και ένας ευφυής τρόπος ανάκτησης ενέργειας, το καθιστούν έναν πρωτοστάτη της νέας εποχής.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV Η ερώτησή μου ήταν αυτονόητη: «Και γιατί η Mitsubishi δεν προτίμησε να παρουσιάσει την υβριδική της τεχνολογία σε ένα πιο ”δημοκρατικοποιημένο” αυτοκίνητο; Σε ένα μικρομεσαίο, ας πούμε. Σε κάτι που δεν θα ζυγίζει 1,900 kg, σε ένα σχήμα πιο μοντέρνο αλλά και πιο εμπορικό για τις μάζες;»

Η απάντηση που έλαβα ήταν χωρίς περιστροφές. «Γιατί η Mitsubishi δεν είχε τα οικονομικά μέσα να υποστηρίξει μια τέτοια κίνηση αυτή τη στιγμή. Είναι σε φάση μετάβασης. Και η συμμαχία με τις Nissan – Renault είναι αυτή που θα δώσει τις βάσεις για την ευρύτερη εφαρμογή της τεχνολογίας του Outlander PHEV», απάντησε ο εκπρόσωπος της εταιρείας, κ. Αργύρης. Ρεπούσκος από τη θέση του Product Manager

Με απλές κουβέντες: η Mitsubishi είχε μείνει πίσω στα trends των ημερών, βρέθηκε σε μια άκρως μεταβατική θέση, αποφάσισε να «παγώσει» τη Ralliart, να αφήσει πίσω τις ειδικές διαδρομές και τα «ειδικά» αυτοκίνητα και, πλέον, χρειαζόταν μία ισχυρή συνέργεια.

Τη βρήκε στο πρόσωπο των Nissan – Renault. Και αυτές βρήκαν έναν εταίρο που έχει μια από τις πιο σοφιστικέ τετρακινήσεις της αυτοκίνησης και ένα ιδιαίτερο τεχνολογικό «πάρκο» με αφοσιωμένους μηχανολόγους και επιστήμονες που προσεγγίζουν το αντικείμενο με θρησκευτική οσιότητα. Πολλές ιδέες πηγάζουν και εξερευνώνται εκεί, στην τιμημένη Ιαπωνία.

Για να είμαι ειλικρινής. Προσπάθησα να παρακολουθήσω την παρουσίαση του εξαιρετικού, σφαιρικά ενημερωμένου Υπεύθυνου Εκπαίδευσης & Τεχνικής Υποστήριξης, κ. Κωνσταντίνου Στέφα, όμως το Outlander PHEV απαιτεί μία μικρή διατριβή από τον ευκαιριακό δοκιμαστή του για να μπορέσει να κατανοήσει τους μηχανισμούς αξιοποίησης της ενέργειας.

Αυτής, δηλαδή, για την οποία γίνεται όλος ο τζόγος της μετάβασης στην ηλεκτρική εποχή – μία τάση για την οποία έχω σοβαρές επιφυλάξεις αλλά ποιος είμαι εγώ που θα τολμήσει να σχολιάσει για τα ανήλικα παιδιά που δουλεύουν στα ορυχεία της Αφρικής για το πολυπόθητο λίθιο;

Το Outlander PHEV απαιτεί, επίσης, και μία επιπλέον καμπύλη εκμάθησης. Στο πώς θα αξιοποιείς το κάθε άφημα του γκαζιού ή τα μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι για να οδηγείς, ουσιαστικά, με ένα πεντάλ. Αυτό του γκαζιού. Και με το φρένο σε δεύτερο ρόλο. Ή και τρίτο, αφού είναι πρωτόγνωρη η αίσθηση του πώς «κόβει» την ταχύτητά του το αυτοκίνητο όταν συνηθίσεις τη διαδικασία

Ως εμπειρία οδήγησης, στη σύντομη διαδρομή προς Λαύριο και επιστροφή στη Λ. Αθηνών, παίρνεις μία αίσθηση της νέας εποχής. Αν φαντάζεστε τον απόγονο ενός Mitsubishi Evo στην υβριδική του εκδοχή, θα σας απογοητεύσω.

Το Outlander είναι σχεδιασμένο για να απορροφά τις ανωμαλίες, να κινείται σε ένα «στρώμα» ενέργειας και να αρέσκεται σε απαλούς χειρισμούς. 

Είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, με ικανό βάρος -κάποια 300 kg περισσότερα από όσα θα ζύγιζε αν ήταν συμβατικής τεχνολογίας- και με τη σχετική αδράνεια που συνοδεύει την προσπάθειά σου να  «παίξεις» με το επίμαχο δεξί πεντάλ για να ρυθμίσεις την τροχιά. Το τελευταίο είναι μάλλον αχρείαστο.

Απευθύνεται στην αναπτυσσόμενη αγορά που της αρέσει αυτού του είδους η τεχνολογική σκαπάνη, η αυτονομία των 57 χιλιομέτρων με αμιγή ηλεκτροκίνηση, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος κατανάλωσης (περίπου €3 / 100 km), σε συνδυασμό με ένα ικανό τετρακίνητο όχημα για μεγάλες οικογένειες. 

Αυτή, λοιπόν, η αγορά ανεβαίνει. Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, το Outlander PHEV είναι το Νο1 σε πωλήσεις Plug-in Hybrid στην Ευρώπη με ένα ποσοστό της τάξης του 14%.

Στην Ελλάδα έχουμε ακόμα μέλλον καθώς η αγορά για τέτοιου είδους αυτοκίνητα κινείται στο 3% – 4% αλλά ο συνδυασμός της σχετικής υποχώρησης του diesel δημιουργεί τις προοπτικές ενίσχυσης του μεριδίου

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Εκτιμώ πως το Outlander PHEV είναι προφητικό. Σιγά-σιγά, καθώς η συμμαχία των Τριών θα παίρνει σάρκα και οστά, η δεξαμενή γνώσης της Mitsubishi θα μπολιαστεί σε πιο σύγχρονα σχήματα, σε πιο μικρά αυτοκίνητα, σε μια πιο διευρυμένη γκάμα – η οποία, φαντάζομαι, πως είναι και ο τελικός στόχος

Ναι, η Mitsubishi αλλάζει. Επενδύει στα SUV, στα EV, στις συνδεσιμότητες -στοιχεία που αλλάζουν το λεγόμενο target customer σε σχέση με τους «πυροβολημένους» πιστούς των τελευταίων δεκαετιών. Οι τελευταίοι, για ένα κάρο λόγους που δεν είναι του παρόντος, σιγά-σιγά, εκλείπουν γενικότερα.

Η νέα γενιά που βαριέται να οδηγεί, οι οθόνες και ο ψηφιακός «ωκεανός» όπου συνδέονται άνθρωποι, αυτοκίνητα αλλά και τα σπίτια τους αλλάζουν τα δεδομένα.

Για παράδειγμα, το Outlander PHEV μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα ένα σπίτι σε περίπτωση black out με τη διαδικασία της φόρτισης να παίρνει εκκίνηση μέσω εφαρμογής (app).

Ευτυχώς, για όποιους ρομαντικούς της αυτοκίνησης, υπάρχει μία πατριδογνωσία που δεν περνά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Εν προκειμένω, χαίρομαι που η Mitsubishi ετοιμάζει τη νέα γενιά τετρακίνησης Super All Wheel Control (S-AWC), που ετοιμάζει το αγαπημένο μας L200 (το Φθινόπωρο στην ελληνική αγορά) και που διατηρεί τη Made in Japan κατασκευή.

  • Database – Mitsubishi Outlander PHEV

Κινητήρες: βενζίνης 2.4 lt MIVEC, Μπροστινός ηλεκτροκινητήρας 60 kW, πίσω ηλεκτροκινητήρας 70 kW

Mέγιστη ισχύς: 244 PS

Mέγιστη Ροπή: 338 Nm

Μετάδοση: Μόνιμη τετρακίνηση

Μπαταρία: 13.8 kWh – 300 V Lithium-ion

Eπιτάχυνση: 0-100 σε 10.5”

Αυτονομία: 600 km

Εκπομπές CO2: 46 g/km (WLTP)

Κατανάλωση: 2.0 lt/100 km (WLTP)

Εγγύηση μπαταρίας: 8 έτη / 160.000 χλμ

Τιμή: €45.900 (έκδοση Intense Plus) και €54.900 (έκδοση Instyle Plus navi) / Χρέωση μεταλλικού χρώματος: €1.000

Info / Photo: mitsubishi-motors.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει