Site icon 4Drivers.gr

Top 11: Τα hot hatch που έγραψαν ιστορία. God bless them

Στο πέρασμα των ετών, οι εταιρείες είναι λίγο-πολύ οι συνήθεις ύποπτοι. Αυτοί δηλαδή που μας έχουν προσφέρει συμμετοχικά και οδηγοκεντρικά hot hatch. Αυτή είναι μία τελείως υποκειμενική λίστα. Μπορεί και σχεδόν αντικειμενική

Σε έναν ιδανικό κόσμο η εικονιζόμενη Integrale θα ΄πρεπε, ξανά και ξανά, να βγαίνει και σε νεότερη έκδοση. Κάτι σαν την 911 ένα πράμα. Κι αυτό γιατί ήταν το καλύτερο hot hatch – με κριτήριο το είδος του αμαξώματος και όχι το πού μεταδίδεται η κίνηση. Όμως ο κόσμος δεν είναι ιδανικός. Τι κρίμα


Ξανά στη λίστα μας, όμως. Οι Γάλλοι, των οποίων το οδικό δίκτυο ήταν λίγο-πολύ χωρίς ευθείες, ήξεραν από παλιά να φτιάχνουν αυτοκίνητα που στρίβουν.

Για αυτό και οι Άγγλοι, παρόλο που τους θεωρούν ξενέρωτους κι ολίγον φλώρους, τους εκτιμούν βαθύτατα ως προς το πώς φτιάχνεται ένα σωστό hot hatch.

Για πάμε, λοιπόν.

Peugeot 205 GTi (1984-1994)

Περίεργο το πώς ένα αυτοκίνητο με 105 ίππους στην αρχική του έκδοση επαναπροσδιόρισε απόλυτα πετυχημένα την έννοια GTi, το 1984


Το βάρος των 900 κιλών το έκανε να γίνεται μάχιμο και σε επαρχιακούς δρόμους απλώς να μην μπορείς να το ακολουθήσεις ακόμα και με πολύ ακριβότερες επιλογές της εποχής.

Η συνέχεια ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα με αύξηση της ιπποδύναμης στους 130 ίππους, αναβάθμιση στα φρένα με δίσκους, χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και αισθητικές βελτιώσεις στο εσωτερικό και εξωτερικό. 

Μην ψάχνετε στο car.gr. Δεν υπάρχει τίποτα.

Ford Fiesta MkVII ST (2013-2017)

Όσοι μπόρεσαν να βολευτούν στο στενό μπάκετ και άντεξαν τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, βρήκαν στο Fiesta της έβδομης γενιάς, ένα πολύ σωστό, ακριβές και συμμετοχικό hot hatch


Σημαντικό για ένα μικρό, σχετικά προσιτό αυτοκίνητο της εποχής να τα βάζει με τα μεγαθήρια.

Ο τετρακύλινδροςκινητήρας Ecoboost των 1,6 λίτρων έφτασε τους 200 ίππους στην τελική του έκδοση ST200 τα έβαζε όλα στο δρόμο, μέσω των εμπρός τροχών.

Στη σχετική δοκιμή είχαμε εντοποίσει το πολύ καλό και συμμετοχικό πλαίσιο, με καλή συνολική ισορροπία.

Εδώ υπάρχουν αρκετές καλές επιλογές μεταχειρισμένων, με ένα κόστος πέριξ των €15,000 αλλά και εσωτερικό ανταγωνισμό, από τη νέα 8η γενιά που με ένα μικρό γραμμάτιο για το υπόλοιπο ποσό μπορείτε να αποκτήσετε. 

Renault Clio Williams (1993-1996)

Αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφόρησε αρκετά στους ελληνικούς δρόμους κι έκανε αρκετούς στις μέρες μας να κοπανάνε το κεφάλι τους που το «ξεφορτώθηκαν» για να πάρουν κάτι πιο καινούργιο και ακριβό


Εμφανίστηκε την εποχή που η Renault είχε ισχυρή παρουσία στην F1. Το αγωνιστικό τμήμα, στη Διέππη, έκανε θαύματα στο πλαίσιο και την ανάρτηση.

Σε συνδιασμό με το χαμηλό βάρος των 981 κιλών και του καλού χειροκίνητου κιβωτίου, έδειξε πώς θα πρέπει να είναι η νέα γενιά των hot Hatch στα μέσα των 90’s.

Honda Civic Type R EP3 (2001-2005)

Το αγαπημένο μας «τάπερ» ήρθε ως συμπλήρωμα του επίσης θρυλικού Ιntegra Τype-R των 90’s. Εδώ σε τρίθυρο πρακτικό αμάξωμα


Ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας που μας έκανε να τρίβουμε τα μάτια μας με την ονομαστική του ισχύ και να ανοίγουμε τα αυτιά μας με το ουρλιαχτό των 7,500 rpm.

Είμαστε όμως στην εποχή που οι τurbo επιλογές πληθαίνουν και η έλλειψη της ροπής στις μεσαίες για μερικούς γίνεται ενοχλητική.

Όσοι θυμόμαστε το λανσάρισμα και τις δοκιμές του αυτοκινήτου, σίγουρα θα θέλαμε να παίξουμε με το λεβιέ ταχυτήτων ο οποίος βρισκόταν στη θέση που όλοι θα θέλαμε να είναι και στα άλλα αυτοκίνητα.  

Μπορεί να του λείπει η ροπή των turbo, όμως αυτό έχει και τα θετικά του.

Η υψηλότερη αξιοπιστία του ατμοσφαιρικού κινητήρα που ούτως η άλλως το συγκεκριμένο brand έχει χτίσει διαχρονικά, θα σε συνοδεύει.

Lancia Delta Integrale Evo 2 (1993)

Παύση. Και μόνο ο υπότιτλος σού προκαλεί δέος


Η εικόνα της συγκεκριμένης Ιταλίδας (με σκόπιμο «Ι» κεφαλαίο) με τις ιδανικές ακμές κάνει το μάτι να ανοίγει διάπλατα και να έρχονται εικόνες απ’ την εποχή που στο κυριαρχούσε στο WRC.

Λίγα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης έχουν καταφέρει να είναι τόσο εμβληματικά. Αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για να αναζητήσετε όσες περισσότερες πληροφορίες πρέσβευε αυτή η κατασκευή ακόμη και σε επίπεδο λεπτομέρειας. Είναι άδικο σε δύο αράδες να την χαρακτηρίσουμε

Μακάριοι όσοι έκατσαν πίσω από το τιμόνι της και ένα μεγάλο respect σε όσους την αγόρασαν και ακόμη την έχουν στην κατοχή τους. 

Για τους (πολύ) πιο άνετους οικονομικά, υπάρχει και η δυνατότητα να πάρετε μια από τις τρίθυρες Integrale που αναβιώνει η ιταλική Αutomobili Amos με σύγχρονα υλικά και μεθόδους.

Renault 5 Turbo 2 (1983-1986)

Αυτό το μικρό θηρίο με τον κινητήρα στο κέντρο και την κίνηση πίσω έγραψε τη δική του ιστορία


Ήταν όταν, στις αρχές τις δεκαετίας του ’80, απέδωσε με χρήση turbo από ένα κινητήρα 1,4 λίτρων το τρελό για την εποχή νούμερο των 158 ίππων.

Η υστέριση απόκρισης κυριαρχούσε αλλά ποιος νοιαζόταν όταν η «μάτσο» φιγούρα του και η πίσω κίνηση έκανε τον οδηγό του να τρομάζει τους πάντες. Αλλά και τον ίδιον, επίσης.

Η εποχή των εξαιρετικών hot Hatch για τη Renault είχε ξεκινήσει. Θα το συναντήσετε μόνο σε δημοπρασίες διεθνών οίκων.



Ford Focus RS Mk1 

Ήταν η εποχή που οι μηχανικοί στη Ford μαζί με τον αείμνηστο Κόλιν Μακρέι έπεισαν τους υπεύθυνους να χώσουν βαθιά το χέρι στη τσέπη


Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Με ακριβά και επώνυμα περιφερειακά – μεταξύ αυτών και μπλοκέ διαφορικό της Quaife. 

Η χασούρα σε κάθε πώληση ήταν δεδομένη για καθένα από τα 4.501 RS που έφτιαξε η Ford. Ή όχι;

Tο Focus διέθετε ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και ένα πλαίσιο το οποίο έστριβε με ασυναγώνιστη για την εποχή ακρίβεια. Η ονομαστική ισχύς ήταν 215 άλογα με 2λιτρο κινητήρα, κάτι το οποίο σχεδόν 20 χρόνια πριν θεωρούταν οριακά διαχειρίσιμα από FWD

Κατηγορήθηκε για σημαντικό torque steering αλλά, όπως και να το κάνουμε, κάτι η ενασχόληση του Κόλιν, κάτι το όμορφο αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και η μηχανολογική υπεροχή του, μας κάνει ακόμη και σήμερα να γυρίζουμε κεφάλια.

VW Golf GTi MkV (2005-2009)

Το αυτοκίνητο το οποίο έγινε ο νονός της κατηγορίας το 1983, έλαμψε δια της απουσίας του μέχρι το 2005 όταν η VW αποφάσισε να κάνει ηχηρή επιστροφή


Νέο πλαίσιο, νέα ανεξάρτητη ανάρτηση, εκπληκτικός και γεμάτος από ροπή δίλιτρος TFSI με 200 άλογα. Μαζί και ένα ποιοτικό εσωτερικό που ως συνολικό πακέτο σου έκλεινε το μάτι.

Κερασάκι στην τούρτα και η επιλογή του DSG – αν και αρκετοί το μετάνιωσαν εκείνη την εποχή, ιδίως όταν έληξε και η εγγύηση. Σίγουρα όμως έδειξε τις εξελίξεις που έρχονταν στα αυτόματα κιβώτια

Ένα εξαιρετικά ισορροπημένο και αποτελεσματικό αυτοκίνητο.

Μπορεί να το οδηγήσει και η γυναίκα σου στα καθημερινά αλλά κι όσοι αναζητούν ενδιαφέρουσες διαδρομές, γρήγορο ταξίδι, δυνατότητα για υψηλότερες ιπποδυνάμεις και ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Renault Clio 182 Trophy (2005)

Ήταν μια έκδοση η οποία βγήκε τελειώνοντας την παραγωγή της δεύτερης γενιάς του Clio, την οποία δεν είδαμε στην Ελλάδα. Δυστυχώς


Παράχθηκε σε 500 κομμάτια και ήταν άλλη μια μεγάλη προσφορά της Renault στους απανταχού βενζινοκέφαλους.

Κατά κάποιους, το καλύτερο Clio RS που βγήκε ποτέ.

Με χαμηλό βάρος, 182 ατμοσφαιρικούς ίππους και την εξαιρετική δουλειά που έκανε η ανάρτηση στο καλοζυγισμένο πλαίσιο, σε έκανε να μην θες να κατεβαίνεις από τα βουνά

Μόνη παραφωνία τα φρένα, τα οποία δεν ήταν αντάξια των περιστάσεων. Ας είναι καλά οι after market επιλογές.

Ακόμα όμως και η κανονική RS έκδοση, είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει για τα λεφτά του.

Το μόνο που θα σας στεναχωρήσει είναι κάθε Δεκέμβρη που θα πληρώνετε τα τέλη κυκλοφορίας του. Χαλάλι.

Renault Megane R26.R (2009)

Tι κι αν άλλαζε γενιά στο Megane; Oι μηχανικοί στη Renault Sport έκαναν τη δουλειά τους και απέδειξαν για άλλη μια φορά ότι στη Διέππη ξέρουν να κάνουν τα αυτοκίνητα που ζητούν οι φανατικοί της οδήγησης


Το βρετανικό EVO τού έχει δώσει 5 αστέρια στην αξιολογησή του. Ακόμη ψάχνουν για να βρουν κάτι αρνητικό.

Μειωμένο βάρος, turbo δίλιτρος κινητήρας 230 ίππων, εξαιρετικά Brembo και μπλοκέ διαφορικό, μαζί με την εξαιρετικής σχεδιάσης μπροστινή ανάρτηση (perfoHub), σου έδιναν ένα μπροστινό που αρνούταν πεισματικά να ξεκολλήσει. Ακόμη και σήμερα κάνει πολλές σύγχρονες κατασκευές να κρύβονται

Επίσης αυτή την έκδοση δεν τη είδαμε στην Ελλάδα. Επίσης δυστυχώς. Έθεσε το ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ το οποίο του το έσπασε  το επόμενο Megane RS Trophy.

Μεταχειρισμένα θα βρείτε αρκετά πάνω από €30,000 – αν ζείτε όμως σε άλλη χώρα.


Honda Civic Type R (2017)

Μπράβο στη Honda. Και αυτό δεν το γράφουμε συχνά γενικώς


Το τελευταίας γενιάς Type R είναι μία μελέτη αναφοράς για το πώς να περνάς αριστοτεχνικά επιτυχία τόση ισχύ σε ελληνική άσφαλτο. Στρίβει, φρενάρει, και, αν θες, δεν καίει.

Παντού, σ’ όλο τον κόσμο, όλοι, είτε συμπαθούν είτε δεν συμπαθούν, υποκλίθηκαν στο τελικό αποτέλεσμα. Κι έτσι, αυτό που στα μάτια των περισσότερων από εμάς έδειχνε ασχημόπαπο, έγινε κύκνος. Κύκνος για φίλημα


Honda Civic Type R

Info/Photo: Top Gear / Δ. Θεοχάρης / Χ. Καραγιωργάκης / 4Drivers.gr

Exit mobile version