60 χρόνια Jaguar D-Type. Τι αυτοκίνητo (videos)

Post date:

Author:

Category:

Το 1954 η  Jaguar D-Type δεν ήταν απλώς ένα σούπερ εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο. Ήταν ΤΟ αυτοκίνητο

Σταθερά μπροστά στις πρώτες θέσεις του grid αλλά και το τεχνολογικό αποκορύφωμα των καιρών του. Το σασί της, κατασκευασμένο από κράμα μαγνήσιου και αλουμίνιου και με υποπλαίσια αλουμίνιου συνδεδεμένα με το πρώτο για εύκολες επιδιορθώσεις, ήταν πολύ μπροστά απ΄ τον ανταγωνισμό της εποχής.

Το ειδικά εξελιγμένο 4άρι κιβώτιο με συγχρονιζέ επέτρεπε πιο γρήγορες και εύκολες αλλαγές ταχυτήτων ενώ όσο οι περισσότερες αγωνιστικές ομάδες βασίζονταν σε φρένα τύπου ταμπούρα για να επιβραδύνουν τα αυτοκίνητα από ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 290 km/h, η D-Type άνοιξε το δρόμο για τα δισκόφρενα που την έκαναν να επιβραδύνει εντυπωσιακά.

- Διαφήμιση-

Και, βέβαια, δεν μιλάμε για το σχήμα-γλυπτού του αεροδυναμιστή Malcolm Sayer που κάτω απ’ τις καμπύλες του φιλοξενούσε τον εξακύλινδρο εν σειρά των 3.4 λίτρων και 250 ίππων.

Προσθέστε τα παραπάνω σε ένα αμάξωμα που ζύγιζε μόλις 850 κιλά και εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως η D-Type ένα απ’ τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά της εποχής της.

Η καταξίωση, ωστόσο, ήρθε στις 24 Ώρες του Le Mans όταν έκανε το χατ-τρικ κερδίζοντας σερί το 1955, 1956 και 1957.

Φέτος λοιπόν, μετά από ακριβώς 60 χρόνια απ΄ την πρώτη κυριαρχική εμφάνισή της στο θρυλικό αγώνα, η Jaguar επιστρέφει επανεμφανίζοντας τις αγωνιστικές ‘’long nose’’ D-Type σε ένα ευρύτερο Concours of Elegance στο Λονδίνο, από τις 1-3 Σεπτεμβρίου.

Μια απ’ τις σημαντικότερες στιγμές της αγωνιστικής «γάτας». Σεβασμός.

Photo: Jaguar

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει