Το 1954 το Jaguar D-Type δεν ήταν απλώς ένα σούπερ εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο. Ήταν ΤΟ αυτοκίνητο
Σταθερά μπροστά στις πρώτες θέσεις του grid αλλά και το τεχνολογικό αποκορύφωμα των καιρών του. Το σασί, κατασκευασμένο από κράμα μαγνήσιου και αλουμίνιου και με υποπλαίσια αλουμίνιου συνδεδεμένα με το πρώτο για εύκολες επιδιορθώσεις, ήταν πολύ «μπροστά» απ’ τον ανταγωνισμό της εποχής
Το ειδικά εξελιγμένο 4άρι κιβώτιο με συγχρονιζέ του Jaguar D-Type επέτρεπε πιο γρήγορες και εύκολες αλλαγές ταχυτήτων
Επίσης οι περισσότερες αγωνιστικές ομάδες βασίζονταν σε φρένα τύπου ταμπούρα για να επιβραδύνουν τα αυτοκίνητα από ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 290 km/h.
Ήταν το D-Type άνοιξε το δρόμο για τα δισκόφρενα που την έκαναν να επιβραδύνει εντυπωσιακά.
Και, βέβαια, δε μιλάμε για το σχήμα-γλυπτού του αεροδυναμιστή Mάλκολμ Σάιερ που κάτω απ’ τις καμπύλες του φιλοξενούσε τον εξακύλινδρο εν σειρά των 3.4 λίτρων και 250 ίππων
Jaguar D-Type του ’55. Αιώνες «μπροστά»
Playboy story. Η Jaguar στο Κολωνάκι
Γλυπτό εν κινήσει
Προσθέστε τα παραπάνω σε ένα αμάξωμα που ζύγιζε μόλις 850 κιλά και εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως το Jaguar D-Type ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά της εποχής της.
Η καταξίωση, ωστόσο, ήρθε στις 24 Ώρες του Le Mans όταν έκανε το χατ-τρικ κερδίζοντας σερί το 1955, 1956 και 1957.
Φέτος λοιπόν, μετά από ακριβώς 70 χρόνια από την πρώτη κυριαρχική εμφάνιση στο θρυλικό Le Mans, είναι ευκαιρία για την τιμητική υπενθύμιση. Μια από τις σημαντικότερες στιγμές της αγωνιστικής «γάτας». Σεβασμός
Photo: carandrivers.com / jaguar.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.