Η αναβάθμιση που προσφέρει ο οίκος Mountune για το Ford Fiesta ST αποδίδει πλέον 235 ίππους και 350 Nm. Καθόλου άσχημα για έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων
Το Ford Fiesta ST είναι το αυτοκίνητο που αγαπάμε στην κατηγορία των hot hatch σε διαστάσεις υπερμίνι
Θα το ξεκινήσω λίγο αλλιώς. Στην πρόσφατη παρουσίαση που έγινε για το Ford Puma, σχολιάστηκε και η περίπτωση του Ford Fiesta ST. Τι σχέση είχε, εύλογα θα αναρωτηθείτε
Η συζήτηση είχε να κάνει με το πώς επιβαρύνονται ορισμένα μοντέλα λόγω των νέων εκπομπών ρύπων. Ίσως να ‘χει πάρει, για παράδειγμα, το μάτι σας το άρθρο για το πώς θα περιοριστεί το δίλιτρο Mazda MX-5 στη βρετανική αγορά. Κάτι ανάλογο ισχύει για αρκετά τέτοιου είδους μοντέλα.
Για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, το Ford Fiesta ST είναι ένα από αυτά. Ωστόσο, αξίζει ένα μπράβο στη Ford Motor Ελλάς που, διά στόματος του προέδρου της, «πιστεύει πολύ σ΄ αυτό το αυτοκίνητο και πρέπει να υπάρχει ενεργό στη γκάμα καθώς αντανακλά τη φιλοσοφία της Ford».
Το upgrade του Mountune
Μέσα σ’ αυτό το γενικότερο πνεύμα πιέσεων, ίσως αποκτούν επιπλέον νόημα και τα kit που προσφέρουν διάφοροι βελτιωτές. Συγκεκριμένα, ο γνωστός οίκος Mountune που ειδικεύεται στα Ford, ανακοίνωσε ένα upgrade για το Fiesta ST με τον κωδικό Μ235. Για την ιστορία, κοστίζει £575. Υπολογίστε κάποια €687 με τη σημερινή ισοτιμία.
Η διαφορά ισχύος σε σχέση με ένα εργοστασιακό ST είναι 35 PS και 60 Nm. Σε ένα μικρό και ελαφρύ αυτοκίνητο όπως το Fiesta ST κάνει διαφορά.
Όχι ότι κάτι λείπει από τα ST που οδηγήσαμε επί ελληνικού εδάφους. Το καλύτερο hot hatch της αγοράς για όσους τους ενδιαφέρει η πραγματική οδήγηση, πάει σφαίρα. Αλλά είναι εξίσου κατανοητή και η επιθυμία που μπορεί να έχει κάποιος ιδιοκτήτης για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση όταν περάσει η πρώτη περίοδος γνωριμίας. Στην εποχή των τούρμπο λύνονται εύκολα τέτοια αδιέξοδα
Ο οίκος υποστηρίζει πως το kit προσφέρει τις παραπάνω τμές απόδοσης σε ένα ευρύ φάσμα στροφών και διατηρείται η OEM αίσθηση. Αν ισχύει, είναι σημαντικό. Η στοκ αίσθηση, το χαρακτηριστικό DNA ενός αυτοκινήτου δεν πρέπει να θυσιάζεται για τη βαρβατίλα των επιδόσεων
Προσθέτει, επίσης, πως προσφέρει το λεγόμενο ”no-lift shift optimisation”. Να αλλάζεις, δηλαδή, ταχύτητες χωρίς να σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι στις αλλαγές. Δεν ξέρω πόσο φρόνιμο είναι αυτό σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο ενός μικρού αυτοκινήτου αλλά εν πάσει περιπτώσει αυτό προσφέρει το kit. Αν δεν θες, δεν το κάνεις.
Τέλος, το upgrade εγκαθίσταται μέσω θύρας Bluetooth OBD και η εφαρμογή συνδέεται με το κινητό. Διαχειρίζεται και προγράμματα οδήγησης (Sport, Track, Stock Performance και Anti-Theft με το τελευταίο να ακινητοποιεί το αυτοκίνητο).
Με την ευκαιρία δείτε και το βίντεο για το προηγούμενο kit για το Fiesta, το Μ225. Όσοι ιδιοκτήτες το είχαν ήδη στα αυτοκίνητά τους, η αναβάθμιση για το M235 κοστίζει £99.
Photo: Mountune
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.