Γιατί δεν γράψαμε για τα τέλη κυκλοφορίας;

Post date:

Author:

Category:

Αρκεί ένας τίτλος που να έχει τη φράση-κλειδί «τέλη κυκλοφορίας» για να κάνεις κλικς. Σύμφωνοι. Είναι, όμως, τόσο προβλέψιμο

τέλη κυκλοφορίας Lotus Elan

Όσο και να ψάξετε, δεν θα βρείτε άρθρο στο 4Drivers με λίστες για τα τέλη κυκλοφορίας. Γκώσαμε. Άσε που τα περισσότερα είναι κόπι-πέιστ. Για αυτό μπήκαμε σε μια σκόπιμα παλιομοδίτικη Lotus Elan. «Τα παλιά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, «θα έχουν από το 2021 επιπλέον αυξήσεις». Play it again, Kostas


Όταν η χρονιά φεύγει, τα τέλη κυκλοφορίας έρχονται. Τόσα σενάρια, τόσοι υπολογισμοί. Μια αγορά που ακροβατεί με αναμονή τη Μεγάλη Δήλωση

Νομίζω πως ακόμα και ο Νίκος Φώσκολος, στα χρόνια που «γεννούσε» καθημερινά τις ίντριγκες και τα πάθη στην τηλεοπτική «Λάμψη», θα ζήλευε. Για την ακρίβεια, τα τόσα ευφάνταστα σενάρια όσων διαβάζαμε κάθε χρόνο ενόψει της ανακοίνωσης των τιμών.

Ακούμε τα πάντα. Όπως και τα εξωφρενικά ποσά για τα 2λιτρα. Ανάθεμα και αν ήταν ακριβοδίκαια δίλιτρα. Κάποια 1992 και κάτι ψιλά κ. εκ. γράφουν στις άδειες κυκλοφορίας. Τυγχάνει το πιστόνι τους να είναι μερικά χιλιοστά μεγαλύτερο ώστε να κατατάσσονται ως πλουτοκρατικά. Στο τιμωρητικό πογκρόμ προσθέτουμε κατάθεση πινακίδων και τρολάρισμα σεναρίων.

Είναι όλα αυτά, δείγμα της άναρχης πρόβλεψης σε τούτη τη χώρα. Και ειδικά -μιας και ασχολούμαστε με αυτοκίνητα- είναι αυτά που πληρώνουν τη νύφη. Πρόσφατα γράφαμε για τεκμήρια αυτοκινήτων, τους φόρους πολυτελείας και τα ελληνικά δαιμόνια. Είναι η πρόθεση για αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος στα αυτοκίνητα. Θα δείξει. Αλλά δεν νομίζω πως υπάρχει κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ φορολογουμένων και εκάστοτε κυβερνώντων.

Ελλάδα. Η χώρα που ξέρει να τιμωρεί

Ποιος μπορεί να ξεχάσει την ιστορική στιγμή επί πρωθυπουργίας Σημίτη όταν βγήκαν απ΄το σεντούκι τα πολύτιμα ευρώ για να αγοράσουν το πολυπόθητο αυτοκίνητο;

Ακόμη παλαιότερα; Όταν, επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, επιβλήθησαν τόσοι φόροι που η αγορά πάγωσε στο χρόνο;

Η μόνη καλή παρενέργεια της απρόβλεπτης πολιτικής που επικρατεί στην Ελλάδα σε σχέση με την αυτοκίνηση ήταν η απόφαση του Μάκη Σαλιάρη, του θρυλικού επιχειρηματία-αγωνιζόμενου. Ο Σαλιάρης έβαλε λουκέτο στην εμπορία αυτοκινήτων που διατηρούσε στη Λ. Κηφισίας και άνοιξε την «Αυτοκίνηση». Ήταν το club που άφησε ιστορία στην αθηναϊκή νύχτα. Και ορθώς έπραξε.

«Φέτος», λέει ο Υπ. Μεταφορών, «θα πληρώσουμε τα ίδια όπως και πέρυσι». Ναι, ηρεμήσαμε τώρα.

Μόνο όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα κάτω από 90 g CO2/km δεν πληρώνουν φέτος τέλη κυκλοφορίας. Έχει να πέσει πολύ ποδήλατο στην πόλη

Ως γνωστόν, οι εκπομπές ρύπων υπολογίζονται, πλέον, βάσει των νέων, αυστηρότερων κανονισμών WLTP. Όπερ σημαίνει ότι οι εκπομπές CO2 αυξάνονται. Λαμβάνονται, επίσης, υπόψιν η διάσταση των τροχών, το βάρος, ο εξοπλισμός και διαμορφώνονται ανάλογα. Δεν σημαίνει πως ένα χι-ψι μοντέλο θα πληρώνει ακριβώς τα ίδια με το ίδιο χι-ψι. Last year..

Και κάπως έτσι καταλήγω πως η μόνη απόλαυση για τα τέλη κυκλοφορίας είναι ο πασίγνωστος Τέλης. Αυτός, με τα μπριζολάκια του. Εκεί, πίσω απ΄την Κουμουνδούρου. «Τελη»-ότητα στα κάρβουνα, εγγυημένα σταθερή αξία κόντρα στα άλλα τέλη κυκλοφορίας, τα παρανοϊκά. Οποιαδήποτε συνωνυμία είναι συμπτωματική.

Ε, γι’ αυτό και δεν γράψαμε τίποτα. Μπριζολάκια μόνο.


  • Τέλης – Ευρυπίδου 86 / Τηλ. 210 3242775

Photo: Boris Pillipenko / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει