Ηyundai i30N: το αουτσάιντερ της Έκθεσης Αυτοκίνηση, στο Ελληνικό

Post date:

Author:

Category:

Γαλάζιο κι από την Κορέα. O συνδυασμός ακούγεται περίεργα αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που το περίπτερο της Hyundai στην Έκθεση Αυτοκίνηση, στο Ελληνικό, θα προσελκύσει το ενδιαφέρον ενός petrolhead

Στην αρχή κοντοστάθηκα. Ανάμεσα στον κόσμο της πρώτης δημοσιογραφικής μέρας στην Έκθεση Αυτοκινήτου, ένα λαμπερό γαλάζιο κέντρισε το βλέμμα μου. Δεν πέρασαν πολλά δευτερόλεπτα για να μην αντισταθώ στην περιέργεια και να μπω στο εσωτερικό του.

- Διαφήμιση-

 Το Hyundai i30N έχει ήδη συγκεντρώσει πολλές δημοσιεύσεις στον παγκόσμιο Ειδικό Τύπο, έχει κερδίσει θετικά σχόλια αλλά και έχει φέρει άμεσο ζεστό χρήμα στα ταμεία της Hyundai. Στη Γερμανία, μια αγορά δύσκολη, απαιτητική και ενδεχομένως ”εθνικιστική” όσον αφορά την επιλογή ενός αυτοκινήτου, τα πρώτα 100 ”κομμάτια” του Hyundai i30N έγιναν ανάρπαστα σε δυο μόλις 24ωρα. Στη Γερμανία…

Όπως γράφαμε πρόσφατα, άνθρωπος-κλειδί στην ιστορία που λέγεται ”αυτοκίνητα επιδόσεων της Hyundai” δεν είναι άλλος από τον Albert Biermann, τον επικεφαλής επί τρεις δεκαετίες του M Division της BMW. 

#Διάβασέ το: Ήταν ο άνθρωπος πίσω απ’ τις BMW M3 και Μ5. Τώρα, στήνει τα Hyundai

Ανάλογο μήνυμα με αυτό της γερμανικής αγοράς εισπράττουμε κι από τα βόρεια της Ευρώπης όπου ο contributor του 4D, Άγγελος Σφακιανάκης, μας μεταφέρει πως το ενδιαφέρον του κόσμου για το πρώτο hot hatch στην ιστορία της κορεάτικης φίρμας είναι ιδιαίτερα έντονο. Επίσης σε μια χώρα όπου αυτού του είδους τα αυτοκίνητα ανθούν.

Για παράδειγμα, το βρετανικό evo στο πρώτο video ήταν πολύ κολακευτικό διά στόματος S. Sutcliffe. Δεν είμαι ο καλύτερος οπαδός του Sutcliffe (που πρόσφατα πήρε μεταγραφή από το βρετανικό Autocar στο Evo) καθώς, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι βερμπαλιστικός στις περιγραφές του και προβλέψιμος είτε οδηγεί Hyundai είτε Ford GT (στο υπέροχο video της Ford Europe) αλλά αυτό ίσως να μην έχει μεγάλη σημασία. Σημασία έχει ο γενικότερα θετικός απόηχος του αυτοκινήτου, όπως αποτυπώνεται στο video.

Την ίδια στιγμή που ο κόσμος τριγύρω του στο περίπτερο της Έκθεσης άρχισε να συγκεντρώνεται, έκλεισα την πόρτα. Είναι ένα καλό τεστάκι για να δεις πόσο μονωμένη είναι η καμπίνα από εξωτερικούς θορύβους. Σύμφωνοι, δεν είχε τη σφραγιστική αίσθηση της Mercedes S-Class AMG που ‘χα μπει λίγο πιο πριν (το περίπτερο της Merceded είναι το πιο εντυπωσιακό σε περιεχόμενο με προσωπικό highlight την ανθρακί C63 AMG) αλλά και πάλι το εσωτερικό του Hyundai i30N είναι απρόσμενα θετικό.

#Διάβασέ το: Της Κορέας. H Hyundai επιτίθεται με το i30 N των 275 ίππων 

Χαμηλή θέση οδήγησης (κάποια χιλιοστά πιο κάτω από του απλού i30), ωραίο τριάκτινο τιμόνι με σωστή, ούτε πολύ φαρδιά ούτε πολύ λεπτή στεφάνη, και προσεγμένα υλικά. Ο επιλογέας με το εξάρι κιβώτιο σφιχτός, το περιβάλλον ευχάριστο. Ενδεχομένως με κάποιο μικρό ”off set” των πεντάλ προς τα δεξιά και όχι ένα επίπεδο απόλυτης ποιότητας υλικών, όπως σε ένα Golf GTi, αλλά ουδείς τέλειος.

Άλλωστε, το Hyundai i30N έχει να προσφέρει εντυπωσιακή παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών του -τα κλασικά τιμόνι, γκάζι, ανάρτηση αλλά και το μπλοκέ διαφορικό- σε μια τιμή, ως λέγεται, ανταγωνιστική. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως αλλά αν ισχύει το γκόσιπ για κάτω από €30.000, τότε ίσως έχει νόημα

Πόσο νόημα; Θα εξαρτηθεί από δυο-τρεις παράγοντες. Ο πρώτος είναι και ο πιο ευνόητος: το αν είναι έτοιμο το κοινό να δεχθεί να πληρώσει ένα σοβαρό ποσόν χρημάτων για ένα Κορεάτικο.

Ο δεύτερος είναι το θέμα του δίλιτρου – τουλάχιστον στην ελληνική αγορά.

Και ο τρίτος μερικές περιπτώσεις, όπως το Seat Leon Cupra που μοιάζει με ιδανική επιλογή του Έλληνα petrolhead για κάτω από €30.000 αλλά και το MINI Cooper S που μπορεί να μην είναι τόσο δυνατό όσο η ισπανική και κορεάτικη πρόταση αλλά έχει το premium λούστρο.

A! Και ένας τέταρτος που, ίσως, αποδειχθεί καθοριστικός. Η Hyundai έχει δημιουργήσει το i30N με ένα πολύ σοβαρό ποσοστό ”in-house” εμπλοκής. Η κίνηση όχι μόνο κατεβάζει το κόστος (άρα, αφήνοντας περιθώρια για μεγαλύτερο κέρδος) αλλά και εξασφαλίζει και μεγαλύτερη αξιοπιστία σε επίπεδο προμηθευτών. Συνδυάστε το αυτό με το γενικότερα πολύ καλό ιστορικό των Κορεατών σε περιορισμένες βλάβες και έχετε ένα ελκυστικό πακέτο.

Το μέλλον θα δείξει. Εκτιμώ, όμως, πως μόνο θετική είναι η κίνηση. Μπαίνει ένας παίκτης στην κατηγορία από εκεί που κανείς δεν τον υπολόγιζε πριν μερικά χρόνια, υπάρχει εναλλακτική πρόταση απέναντι σε κάποια μερίδα του κόσμου που απέχει συνειδητά απ΄το  group της VW και εσείς έχετε έναν ακόμα ευχάριστο προβληματισμό. Το αουτσάϊντερ έχει, παραδοσιακά, τη συμπάθεια με το μέρος του.

Photo: Hyundai

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει