Πόσο ακόμα θα αντέξει η BMW να βγάζει τον straight six;

Post date:

Author:

Category:

bmw m2 δοκιμή

 Ο εξακύλινδρος εν σειρά από τη Βαυαρία είναι κάτι σαν το Oktoberfest. Δυσκολεύεσαι να το φανταστείς χωρίς μπύρα. Έτσι και για τη BMW. Αλλά πόσο ακόμα θα αντέξει να τον βγάζει;

- Διαφήμιση-

Για όσους δεν ανδρώθηκαν οδηγικά με τα turbo και το downsizing, ο εξακύλινδρος εν σειρά είναι πόλυτα συνυφασμμένος με την ίδια τη BMW. Και είχε ανέκαθεν μια ιδιαίτερη αύρα.

Δεν θα ξεχάσουμε πως έδειχνε τόσο ”κρεμώδης” στη λειτουργία του, με έναν υπέροχα μπάσο ήχο αλλά και μια ποιότητα που απέπνεε με το που γύριζες τη μίζα. Ο straight six ήταν από μόνος του μια σοβαρή αφορμή για να αγοράσεις BMW την περασμένη δεκαετία.

Σήμερα, η BMW είναι και η μόνη που διατηρεί τον straight six στη ζωή.

Όπως η Porsche επιμένει στον εξακύλινδρο μπόξερ (σύμφωνοι, εδώ υπάρχουν και αρχιτεκτονικοί λόγοι εκεί, πίσω στην ”εξωλέμβια”), έτσι και oι Βαυαροί το παλεύουν να τον κρατήσουν εν ζωή.

Βλέπετε, είναι τόση η πίεση προς του κατασκευαστές για όλο και χαμηλότερους ρύπους και μειωμένο κόστος που σχεδόν όλοι στράφηκαν στο V6. Στοιχίζει λιγότερο και έχει πιο μαζεμένες διαστάσεις.

Μαζί, προσθέστε και τον κατακλυσμό από τετρακύλινδρα turbo. Οδηγώντας ένα πολύ καλό σύγχρονο τετρακύλινδρο, ο μέσος χρήστης θα δυσκολευτεί να εντοπίσει αν κάτω απ΄το καπό βρίσκονται δυο κύλινδροι λιγότεροι.

Στα χρόνια των straight six της BMW, τα τετρακύλινδρα μοντέλα της ήταν σαφέστατα παιδιά ενός ”κατώτερου” θεού. Είχαν τεράστια διαφορά ως απόκριση και χαρακτηριστικά λειτουργίας. Το καταλάβαινες αμέσως.

Όμως στη νέα γενιά των τετρακύλινδρων twin power, η BMW παλεύει πολύ να μειώσει το ταξικό κενό. Ξέρει πως είναι η πλειοψηφία των entry lever μοντέλων αυτή που πουλάει.

Και να ‘στε βέβαιοι, έρχονται ακόμα λιγότεροι κύλινδροι. Η 316 που οδηγήσαμε είναι, πλέον, τρικύλιδρη… Αν ”χάνει”; Ναι, σαφώς. Αλλά πόσοι θα το καταλάβουν όταν καίει ελάχιστα;

Oι M2, Μ3, M4 για παράδειγμα, επιμένουν ακόμα στον straight six. Και, έστω με turbo, διατηρούν το λάβαρο ζωντανό. 

[Διάβασέ το: Οδηγώντας τη Μ2 στο Hungaroring]

Ευχόμαστε να συνεχίσουν. Kαι το Oktoberfest να διατηρηθεί μαζί με το αυτονόητο συστατικό του. Την μπύρα.

Photo: BMW

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει