Στον Ταΰγετο με 8 υπέροχα driver’s cars. Just drive

Post date:

Author:

Category:

Μία παρέα ιδιοκτητών οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων συναντήθηκε για το δικό της road trip γράφοντας χιλιόμετρα στον Ταΰγετο και πέριξ αυτού. Ας μιλήσεις ο καθένας ξεχωριστά για την εμπειρία. Σε ρόλο συντονιστή (πλέον και φωτογράφου «αφ’ υψηλού») ο Βαγγέλης Μαραγκός

Ταΰγετος Driver's Cars

Και τα 8 είναι υπέροχα. Λείπει ένα εδώ αλλά θα το δείτε και παρακάτω. Για την ώρα ας μιλήσουν οι οδηγοί τους


Απ’ όλους τους αριθμούς το οκτώ είναι ξεκάθαρα το πιο οδηγοκεντρικό. Έχει, βλέπετε, τις περισσότερες στροφές. Ισάριθμη ήταν και η παρέα μας που κάλυψε ούτε λίγο αλλά μάλλον πολύ, κάποια 650 χιλιόμετρα διασχίζοντας όλη σχεδόν την Πελοπόννησο. Ζητούμενο; Μα τι άλλο; Στροφές με ανύπαρκτη κίνηση

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες αυτή του Ταΰγετου. All time classic. Από Σπάρτη βγαίνεις Καλαμάτα και η ελευθερία ξεκινά.

Ταΰγετος Driver's Cars

Για να μη χαθείτε στη ροή του κειμένου, είπαμε αυτήν τη φορά να περιγράψει ο κάθε ιδιοκτήτης το πώς βίωσε την εμπειρία. Κύριοι, έχετε το λόγο.

Τέλης – Renault Megane RS (Mk3)

Το αρχοντικό «πάτημα» του Megane με την ποιοτική απόσβεση της Öhlins καταβροχθίζει όλα τα είδη τερέν.

Δίνει αίσθηση ασφάλειας χωρίς να είναι απαιτητικό από πλευράς οδηγικών ικανοτήτων – μέχρι ενός σημείου.

Η ροπή ψηλά και οι 19άρηδες τροχοί σε συνδυασμό με το μπλοκέ, βοηθούν να κρατά καταιγιστικούς ρυθμούς ακόμα και στα πολύ κλειστά της διαδρομής, όπου λόγω όγκου, δυσκολεύεται περισσότερο σε σχέση με τις μικρότερες πλατφόρμες. Παρέα με τα ακούραστα Βrembo, εκτιμώ ότι μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο πακέτο παραγωγής αδρεναλίνης

Ταΰγετος Driver's Cars

Σπύρος – Mazda MX-5

Ο συνδυασμός «βουνό» και Mazda MX-5 προδιαθέτουν για χαλαρή βόλτα με ανοιχτή οροφή. 

Όταν όμως η παρέα είναι κατάλληλη και το MX-5 είναι βελτιωμένο, με τετραπίστονα, ανάρτηση, μπλοκέ και άλλες αναβαθμίσεις, τα πράγματα αλλάζουν.

Ωραίο σασί, στημένο για πίστα κυρίως. Οπότε στα πολύ σφιχτά στον Ταΰγετο πάει λίγο απέναντι. Μπαίνεις πιο χαλαρά στην επόμενη είσοδο, βγαίνεις υπό γωνία στην έξοδο. Στα «πατημένα» είναι καλό, στα κατηφορικά ακολουθεί τους δυνατότερους συνδυασμούς ενώ στα φρένα φτάνει προφυλακτήρα. Ωραία βόλτα, ιδανικό τοπίο, επιστρέφω γεμάτος και νεότερος

Ταΰγετος Driver's Cars

Παναγιώτης – Ford Fiesta ST (Mk8)

Οδηγώντας το Fiesta ST στη μαγική διαδρομή του Ταΰγετο με το καταπληκτικό ανάγλυφο, τις ανοιξιατικές εικόνες και μυρωδιές, η ερημιά του δρόμου σε προδιαθέτει.  

Aκολουθώντας τους επτά της παρέα επικεντρώνεσαι στην αναζήτηση της ιδανικής γραμμής, εκμεταλλευόμενος τη ροπή του κινητήρα από χαμηλές στροφές.

Το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, η ενδοτικότητα της ανάρτησης με τους 17άρηδες τροχούς και η συμμετοχή του πίσω άξονα στην κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου διαπρέπουν. Κάποιες φορές στα κατηφορικά τα φρένα δεν είναι και οι καλύτεροι σύμμαχοι. Ωστόσο με συνετή χρήση στέκονται στο ύψος των περιστάσεων

Ταΰγετος Driver's Cars

Γιάννης – Hyundai i20 N

Το i20 N ακολουθεί εύκολα όλες τις κατασκευές στο απαιτητικό στροφιλίκι της διαδρομής ως ένα σύγχρονο όπλο μεσαίου διαμετρήματος. 

Ταΰγετος Driver's Cars

Οι ρυθμοί του είναι πιο κοντά στο Renault Megane RS Cup παρά στο Renault Clio RS 197, αυτοκίνητα για τα οποία έχω οδηγική άποψη ως πρώην κάτοχος. Με μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση, λίγο πιο άμεσο τιμόνι και ενα τσικ πιο ανάλαφρη ουρά στο trail braking ή στην τοποθέτηση, θα ήταν επικό. Παρότι το τελευταίο μπορεί να ήταν και σε βάρος της αποτελεσματικότητας

Τα φρένα μολονότι υστερούν σε αρχικό «δάγκωμα», δεν κατάλαβαν τίποτα σε θέματα αντοχής και δύναμης.


Δρόμοι Ελλάδα Κύθηρα

Δημήτρης – Honda S2000 

Αυτοκίνητο απαιτητικό.

Σε εργοστασιακή μορφή έχει τρομερό συνδυασμό μοτέρ-κιβωτίου που σε απόλυτα νούμερα στην εποχή των turbo και των διπλοσύμπλεκτων δεν εντυπωσιάζουν

Στην πράξη, όμως, η απόδοση του Honda S2000 μεταφέρει σπάνια αίσθηση, σχεδόν αγωνιστική. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό ζύγισμα σού επιτρέπει να κινείσαι οριακά, με το τιμόνι ουσιαστικά γύρω από την ευθεία και μηδενική υποστροφή

Ταΰγετος Driver's Cars

Με επιπλέον σύμμαχο την αίσθηση από τα χειριστήρια (παρά το μέτριο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης), το ξυραφένιο σε αμεσότητα «μπροστινό» και τις βελτιώσεις σε επιμέρους σημεία, το συγκεκριμένο Ηonda S2000 καθίσταται γρηγορότερο και πιο ανθεκτικό στη σκληρή χρήση στον Ταΰγετο


Νίκος – Porsche Cayman S

Το «γεμάτο» σε αίσθηση Cayman είναι κάτι που νιώθεις άμεσα στο κάθισμα με τα μαλακά σου μόρια.

Βρίσκεσαι στο κέντρο για ό,τι συμβαίνει. Καταλαβαίνεις πόσο φορτίζεται και τι θα κάνει από το σώμα σου. Νιώθεις ότι είσαι στον πυρήνα περιστροφής στρίβοντας μαζί με το αυτοκίντο. Σαν ένα κομμάτι

Το τιμόνι βαρύ, «διαβάζει» και σε πληροφορεί για το πόσο κοντά είσαι στο όριο. Επιβραδύνεις όπως θες, ρυθμίσιμα, βάζοντας όμως δύναμη στο πεντάλ. Όσο πιο βαθιά «μπεις» με φρένο στην στροφή, τόσο πιο βιδωμένη η μούρη. Στις εξόδους δε θα σου χαρίσει παντιλίκι διαρκείας. Δείχνει να μην είναι φτιαγμένο για κάτι τέτοιο

Όπως δε βολεύεται και στις φουρκέτες. Στις δε κατηφορικές, στην έξοδο, σπρώχνει την μούρη.

Στις ανηφορικές, ειδικά στις δεξιές, ο πίσω εσωτερικός τροχός μένει αφόρτιστος και η έλλειψη μπλοκέ διαφορικού φαίνεται.

Το ατμοσφαιρικό εξακυλινδρο μοτέρ με τον απίστευτο ήχο σε φτιάχνει.

Έχοντας σωστή απόκριση, ζυγίζεις το γκάζι όσο θες και «τραβάει» από χαμηλά. Ζει στα καλύτερα του μετά τις 4.000 rpm. 


Porsche 911 Carrera S δοκιμή

Αλέξανδρος – Renault Clio RS (Mk3) 

Η «μούσα» της παρέας ακολούθησε πιστά τις εντολές σε όλη τη διαδρομή. Στα «κλειστά» το τιμόνι μπορεί να μην ξυρίζει αλλά σημαδεύεις και «πυροβολείς». 

Αρχίζουν τα γρήγορα χορευτικά και το σασί σου λέει «μπορώ κι άλλο». Μάλιστα με Michelin Cup 2 το Clio RS ανεβαίνει επίπεδο. Μαγικό χαλί η ανάρτηση και η επιλογή της υπερβολής (σ.σ. στον προϋπολογισμό της Renault) στα φρένα σωστή και ακούραστη. Αρκεί να ξέρεις τί κάνεις

Ταΰγετος Driver's Cars

Με 20 έως 30 επιπλέον ίππους θα ήσουν πιο άνετος στις ανηφορικές φουρκέτες έχοντας και επιπλέον ροπή στο κοντό κιβώτιο. Αν είχα και ένα μπλοκέ διαφορικό, δε θα κατέβαινα απ’ τα βουνά

Βαγγέλης – Hyundai i30 N

Ήταν απωθημένο μου να διασχίσω τον Ταΰγετο με το i30 Ν

Οι θερμοκρασίες της ημέρας ήταν υψηλές, στους 31 βαθμούς.

Βάζοντας τις κανονικές πιέσεις και όχι υψηλότερες πιέσεις στα ελαστικά, μετά από απαιτητική οδήγηση, μοιραία έχασα σημαντικό μέρος της αίσθησης του τιμονιού και της κατευθυντικότητας.

Ταΰγετος Driver's Cars

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, το φιλικό μπλοκέ και η «βιδωμένη» ουρά, δύσκολα θα σε φέρουν σε θέση απρόβλεπτη. Άξιο και σωστό αυτοκίνητο για πολλαπλές χρήσεις

Photo: Β. Μαραγκός / 4Drivers


BMW M2 (F87) Competition Γιάννης Κωνσταντόπουλος 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει