Ομάδα Σίγμα. Η επιστροφή στους δρόμους της Αθήνας

Post date:

Author:

Category:

H Ομάδα Σίγμα, τη δεκαετία του ’90, είχε στις τάξεις της μερικές ιδιαίτερες και πανάκριβες κατασκευές. Έχει επιστρέψει στην πόλη. Προσοχή

Ομάδα Σίγμα επιστροφή 4Drivers

Μια φορά κι έναν καιρό δεν ήταν όλα τα περιπολικά ίδια. Μερικά αποτελούσαν μία επίλεκτη ομάδα που αποτελούνταν από πολύ δυνατά, γρήγορα αυτοκίνητα που το πλήρωμά της είχε ως βασικό στόχο την παραβατικότητα σε συνήθη στέκια αυτοσχέδιων αγώνων. Ήταν η Ομάδα Σίγμα. Την ήξερε ακόμα και ο τάπητας στη Λ. Βουλιαγμένης. Έχει επιστρέψει. To BMW M5 (E60) είναι ένα από τα «όπλα»


H Ομάδα Σίγμα είχε στις τάξεις της μερικές πολύ ιδιαίτερες και πανάκριβες κατασκευές. Ανάμεσά τους τα Audi RS2, BMW M3, Lancia Integrale, Mercedes 190 2.3-16, Ford Sierra Cosworth, Porsche 911 και άλλα κορυφαία της εποχής. Η επίλεκτη ομάδα ήταν δημιούργημα του εκκλιπόντος, τότε Υπ. Δημοσίας Τάξης, Σήφη Βαλυράκη

Η «δεξαμενή» από την οποία αντλούνταν τα αυτοκίνητα ήταν, κυρίως, κατασχεμένα από τον ΟΔΔΥ (Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού). Επίσης, κάποια από αυτά αγοράστηκαν από τη μεταχειρισμένη αγορά.

Πολύς κόσμος που σύχναζε στα γνωστά στέκια με τις κόντρες, στα «Λιμανάκια», τη «Βούτα», τη «Μαύρη», στα συνήθη σημεία των νοτίων προαστίων καθώς και σε άλλα ραντεβού όπου τότε γινόταν κυριολεκτικά της τρελής, είχε υπόψιν του να σημάνει συναγερμό στη θέα των αυτοκινήτων της Ομάδας Σίγμα

Ομάδα Σίγμα επιστροφή 4Drivers

Undercover

Τότε, κρίθηκε πως χρειάζονταν τέτοιες δυνατές κατασκευές προκειμένου να μπορούν να κυνηγήσουν οδηγούς, με επίσης δυνατά αυτοκίνητα, που κινούνταν με υπερβολικές ταχύτητες.

Πέραν αυτού, καθώς δεν ήταν βαμμένα στο κλασικό λευκό-μπλε των οχημάτων της τροχαίας αλλά στο αρχικό τους χρώμα και χωρίς μόνιμους «φάρους» στην οροφή, ειδικά τις βραδυνές ώρες δεν γίνονταν άμεσα αντιληπτά.

Ομάδα Σίγμα Audi RS2

Για παράδειγμα, ακολουθούσαν κάποιο ύποπτο διερχόμενο, ο οδηγός του στον εσωτερικό του καθρέφτη δεν έβλεπε ένα τυπικό περιπολικό, η άτυπη «κόντρα» ξεκινούσε εν κινήσει.

Mέχρι ανυποψίαστα να δει μετά από λίγο το «φάρο» και τη σειρήνα ώστε να κάνει στην άκρη για τη σχετική λυπητερή.


Flashback στα Λιμανάκια. Κόντρες και όργια στο πέταλο της ανομίας

Λιμανάκια κόντρες 4Drivers

Γιατί εξαφανίστηκε η Ομάδα Σίγμα

Η Ομάδα Σίγμα σίγησε μετά από μερικά χρόνια.

Αιτίες; To αυξημένο κόστος συντήρησης, ασφάλισης, γενικότερου κόστους επιφυλακής επί εικοσιτετραώρου βάσης.

Εξ όσων λεγόταν και σε συνδυασμό με κάποια τρακαρίσματα από τα τα πληρώματα της ίδιας της Ομάδας Σίγμα αλλά και μια τάση μη εγκεκριμένων βελτιώσεων με επιπλέον φθορές που σε κάποιες περιπτώσεις σημειώθηκαν, κρίθηκαν ασύμφορα.

Για λόγους αντικειμενικότητας αξίζει, τέλος, να προστεθεί ότι δεν ήταν λίγες οι φορές που η Ομάδα Σίγμα είχε φιλικό, συμβουλευτικό χαρακτήρα και δεν ήταν ντε και σώνει μπαμπούλας. Αναλόγως περίπτωσης και συνεργατικότητας, φυσικά

Ομάδα Σίγμα επιστροφή 4Drivers

Mad Clip θάνατος

It’s back

Πλέον η Ομάδα Σίγμα τελεί υπό την ανασύστασή της. Το πόσα αυτοκίνητα θα την απαρτίσουν δεν είναι ακόμη γνωστό.

Ωστόσο πρόλαβα να φωτογραφίσω το ανθρακί BMW M5 (κεντρική φωτό) με σκόπιμα φλουταρισμένες τις πινακίδες της Ελληνικής Αστυνομίας, στον εξωτερικό χώρο γνωστής αντιπροσωπείας όπου είχε πάει για έλεγχο. Ως γνωστόν, εκείνο το Μ5 φορούσε τον εξωπραγματικό, για την εποχή αλλά και με σημερινά δεδομένα, δεκακύλινδρο κινητήρα σε διάταξη V με απόδοση 507 ίππων, σε συνδυασμό με 7άρι κιβώτιο SMG

Λίγα μοτέρ είχαν τόση λύσσα μέχρι το όριο περιστροφής τους και το διακριτικό αμάξωμα του M5 ήταν ο απόλυτος λύκος με ένδυμα προβάτου. Ίσως και χαρακτηριστικό sleeper για τους ανυποψίαστους

Ό,τι πρέπει ακόμα και σήμερα για το ρόλο του περιπολικού καταδίωξης σε περιπτώσεις ανώφελης και επικίνδυνης παραβατικότητας.

Το νου σας, λοιπόν, και προσεκτικά. Όχι μόνο για το νομότυπο της υπόθεσης αλλά και της ουσίας για ανώφελες κόντρες μέσα στην πόλη.

Κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

Photo: Αρχείο Ελληνικής Αστυνομίας / 4Drivers Creative


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει