Τιμημένο και ξεχασμένο Τρόλχαταν, εσύ που έβγαλες περιπτώσεις όπως του Saab 900 Turbo S, ήσουν «μπροστά». Ωραιοτάτη Σουηδία καλεί Πλατεία Καλογήρων
Ήταν αυτή η κυρτή ράχη του Saab 900 Turbo 16 Valve. Ακόμα κι αν έβλεπες ένα μικρό της μέρος, ήξερες τι κρύβεται στη συνέχεια. Το πλησίασα με αίσθηση νοσταλγίας και σεβασμού
Σκανδιναβία στα καλά της. Γιατί το Saab 900, επί μία εικοσαετία, από το 1978 έως το 1998, σε δύο μόλις γενιές εξέφραζε τα ξεκάθαρα πράγματα. Σα σουηδικό μοντέλο αλά πολιτικά. Τακτοποιημένο, διάφανο και τεχνολογικά προωθημένο
Προσθιοκίνητο, μακρύ καπό για να προσφέρει περισσότερη παθητική ασφάλεια, διπλά ψαλίδια, πίσω ανάρτηση παρόμοιας λογικής της Alfa Romeo Alfasud, κοίλο παρμπρίζ για βελτιωμένη ορατότητα και όλους τους διακόπτες στο ταμπλό τοποθετημένους κατόπιν μελέτης, όχι στην ξεπέτα.
Τούτο σήμαινε ότι οι Σουηδοί είχαν κάτσει και υπολογίσει τη συχνότητα χρήσης. Όσο πιο αραιά τόσο πιο μακριά. Όσο πιο συχνά τόσο πιο κοντά. Για παράδειγμα, το ραδιόφωνο ακόμα πιο κοντά. Κι όλα κοντά στις άκρες των δαχτύλων σου. Αεροπορία σε τροχούς
O Έρικ Κάρλσον, μια μεγάλη μορφή των αγώνων και ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομα του με τη Saab, ώστε να αποκαλείται Mr. Saab. Η φοβερή φωτό με το τουμπαρισμένο Saab 96, την μπύρα στο χέρι και το παιδικό βλέμμα είναι για κορνίζα
Το Saab 900 Turbo S ήταν το «προχώ»
Σε μία εποχή που η υπερτροφοδότηση δεν ήταν μαϊντανός όπως σήμερα, το Saab έδωσε την απλόχερη ροπή του, ειδικά από το 1985 και εντεύθεν, τοποθετώντας το «εξωτικό» turbo.
Μαζί με το 16βάλβιδο καπάκι. Ε, να μη το γράφει κι αυτό στο πίσω μέρος; Διακριτικά πάντα.
Μαζί με το turbo έπαιρνες και μία τάση να σπινάρεις τον εσωτερικό σου τροχό αν πάταγες κανιβαλιστικά το γκάζι στις κλειστές. Άλλωστε τα δυνατά Saab δεν ήταν ποτέ αυτοκίνητα του boy racer ή του wanna be επιδειξιομανή. Μακριά αυτά από τους σοβαρούς και αφοσιωμένους στη λειτουργικότητα Σουηδούς. Ήταν για να καλύπτεις ξεκούραστα και ροπάτα τις αποστάσεις σου. Με ένα flow, μία ροή χωρίς τιμονιές και άλλα πισωκίνητα χούγια
Κλεφτοκοιτάζοντάς το
Το Saab 900 Turbo S μού θύμισε εκείνες τις εποχές που οι Σουηδοί είχαν τη δική τους ανεξάρτητη δύναμη, το δικό τους ωραίο σκανδιναβικό προϊόν.
Χώθηκα στον τοίχο, στο αδιέξοδο του κτιρίου, για κάνα δυο πρόχειρες φωτό. Ήταν όλα εκεί: το δίθυρο αμάξωμα, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, ο υπέροχος μινιμαλιστικά σχεδιασμένος τροχός, η τουρμπίνα, η μαύρη πίσω αεροτομή. Σοβαρό και τετράγωνο, με χαρακτήρα και μη παγκοσμιοποιημένο Saab. Και μετά ήρθαν οι λογιστές της GM
Ανακουφίστηκα που είδα πινακίδες ΦΙΛΠΑ. Πάλι καλά που δεν πεθαίνει κάπου.
Το ξανακοίταξα φεύγοντας. Κρίμα για τη χώρα, κρίμα για άλλη μια εταιρεία που την έφαγαν τα αφεντικά που δεν υπήρξαν ποτέ car guys.
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.