Οδήγηση χωρίς ESP. Όσο νόημα έχει ακόμα

Post date:

Author:

Category:

porsche drift

 

Τι νόημα έχει η οδήγηση αν δεν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά; Με τις εξελίξεις του σήμερα, ίσως όχι και τόσο.  Έλα όμως που η ψυχολογία αλλάζει με το »ESP» στο on…

Όσο μάγκας και να θες να το παίξεις υπάρχουν στιγμές -και είναι πολλές- που διστάζεις να πατήσεις αυτό το κουμπί.  Ναι, φίλε οδηγέ, κι εγώ μαζί σου.

 

Προφανώς και δεν μιλάω για το traction. Η κουβέντα γίνεται για το ESP.

Η διαφορά είναι γνωστή αλλά η επανάληψη είναι μήτηρ της μαθήσεως: το πρώτο, το traction, αφορά μόνο την πρόσφυση των κινητήριων τροχών. Το δεύτερο, το ESP, και τους τέσσερις τροχούς για τη συνολική ευστάθεια.

 

Νομίζει  λοιπόν ο άλλος πως είδε το λαμπάκι »off» στο GTi και πιστεύει πως οδηγεί στο WRC της γειτονιάς του χωρίς δίχτυ ασφαλείας. Κακά τα ψέμματα, η λεβέντικη εξομολόγηση »οδηγώ χωρίς ηλεκτρονικά» αφορά πισωκίνητα. Και μόνο.

 

Με τα άλλα μαζεύεται το πράμα. Το στρες είναι λιγότερο, η πρόσφυση σε ένα σύγχρονο τετρακίνητο σπάει πιο δύσκολα και από τις πέτρες του Γκουαντάναμο, αισθάνεσαι Loeb ακόμα κι αν δεν ξέρεις γρι από γαλλικά. Μερσί μποκού και συνεχίζουμε.

 

Συλλαμβάνω, λοιπόν, τον εαυτό μου (είπαμε, κι εγώ μαζί σου) να γαλουχείται όλο και περισσότερο στην θαλπωρή του ESP on. Δεν είναι μόνο το ότι σε πολλά πλέον αυτοκίνητα δεν υπάρχει καν το σχετικό μπουτόν.

 

Ακόμα κι αυτά που το διαθέτουν  ή επιτρέπουν την πλήρη απενεργοποίηση του, μας »εκπαιδεύουν» στη ψυχολογία της μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Που φυσικά και είναι καλή. Και απαραίτητη. Και ευλογία Θεού που το σύστημα είναι πλέον στάνταρ στα καινούργια. Και σώζει ζωές, αμήν.

Όμως, μαζί αδρανοποιείται η τάση τού να εξερευνείς το μηχάνημα. Το βλέπω σαν άσκηση. Όσο εθίζεσαι στον εφησυχασμό του ESP τόσο την επόμενη φορά που θα οδηγήσεις ένα σχετικά δυνατό αυτοκίνητο θα κομπιάσεις στιγμιαία να πατήσεις το off

Ξεμαθαίνει η ψυχολογία, ο καλώς εννοούμενος οδηγικός σου τσαμπουκάς πέφτει. Κρυφά και υπόγεια το μικρό μπουτόν σε κάνει πιο μαλθακό. Μπορεί, λέω μπορεί, δεν παίρνω όρκο, αυτή η παραχώρηση να σε κάνει σταδιακά και πιο υποχωρητικό σε άλλους τομείς της ζωής. Λέμε τώρα…

 

Κι αυτό γιατί η αίσθηση πως γύρισες πίσω σώος με τις αισθήσεις στον κόφτη και τα αντανακλαστικά τεντωμένα είναι μια νίκη προσωπικής ψυχολογίας. Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω. Αμφιταλαντεύομαι. Με ζυγίζω.

Photo: Γ. Κούτος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»