Μόλις 10 αντίτυπα της Aston Martin DBS Superleggera Concorde Edition θα κατασκευαστούν. Αυτό είναι το πρώτο. Και έχει όσες λεπτομέρειες χρειάζονται για να τιμήσει τα 50 χρόνια απ’ την παρθενική πτήση του υπερηχητικού Κονκόρντ
Το Κονκόρντ αποτέλεσε για μισό αιώνα το καύχημα της αγγλο-γαλλικής αεροναυπηγικής συνεργασίας και μία από τις πιο σημαντικές κατακτήσεις στον αέρα. Η Aston DBS Superleggera Concorde Edition είναι η αυτοκινητική του επέτειος. Έστω και αν, μεταξύ μας, δεν είναι αναλόγου βεληνεκούς
Το Κονκόρντ, μυτερό σα βέλος και με το χαρακτηρισμό του υπερηχητικού επιβατικού, ήταν αριστούργημα στον αέρα
Για πρώτη φορά μια υπερατλαντική πτήση μεταξύ Λονδίνου – Νέας Υόρκης μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε μόλις 3,5 ώρες – αντί τις περίπου 8,5 που απαιτούνταν μέχρι τότε.
Ήταν το μόνο υπερηχητικό επιβατικό που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις. Πετούσε με ταχύτητα Μαχ 2,02 (= 2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου) σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια (18,3 χιλιόμετρα).
Πραγματικός θρίαμβος της αεροναυπηγικής, το Κονκόρντ έδειχνε προορισμένο για μεγάλες επιτυχίες, αλλά δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στην ταχύτητα, οι σχεδιαστές του το «καταδίκασαν.
Ο μικρός αριθμός επιβατών που μπορούσε να μεταφέρει, σε συνδυασμό με την περιορισμένη εμβέλειά του, το κολοσσιαίο κόστος του και την μεγάλη ηχορρύπανση που προκαλούσε, το οδήγησαν τελικά στο περιθώριο, βοηθούντος και του πολέμου που του έκαναν οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Στο θέμα μας, όμως. Για τη DBS
Η Aston Martin, λοιπόν, αποκάλυψε αυτές τις μέρες το πρώτο αντίτυπο της DBS Superleggera Concorde Edition.
Την τοποθετεί ως μια μοναδική έκδοση του κορυφαίου μοντέλου της, σχεδιασμένο για να σηματοδοτήσει τη χρυσή επέτειο της πρώτης πτήσης του Κονκόρντ.
Η παραγωγή της επετειακής DBS θα περιοριστεί σε μόλις 10 μονάδες.
Η DBS Superleggera Concorde είναι ιδέα της Aston Martin στο Μπρίστολ, το οποίο είναι ένα τσιγάρο δρόμος από την τοπική αεροπορική βάση, στο Φλίντον της Μ. Βρετανίας – τον τελευταίο τόπο ανάπαυσης του τελευταίου Κονκόρντ
Οι λεπτομέρειες
Κοιτάζοντας μέσα-έξω τη συγκεκριμένη DBS μπορείς να δεις τις λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο εμβληματικό αεροσκάφος.
Λογότυπα, το χαρακτηριστικό σχήμα του Κονκόρντ σε διάφορα details, τα χρώματα της βρετανικής σημαίας και, φυσικά, η κλασική μεταλλική πλακέτα που υπενθυμίζει πως βρίσκεσαι σε μία ειδική έκδοση.
Η Aston δεν έχει ανακοινώσει κάποιες τυχόν επιπλέον αναβαθμίσεις στη DBS. Οπότε το θέμα μάλλον εξαντλείται στο στυλιστικό και τον επετειακό χαρακτήρα. Μπορεί, κάποτε, και στο συλλεκτικό.
Κάτω από το καπό του πανέμορφου αμαξώματος της DBS βρίσκεται ο V12 με τα δύο τούρμπο, την ισχύ των 715 bhp και ροπή 900 Nm ροπής. Μοτέρ που της χαρίζει επιδόσεις supercar.
Παρόλα αυτά το βρετανικό evo που είχε τη σχετική εμπειρία, λέει πως η DBS «δεν μεταμόρφωσε τους δρόμους όπως αντίστοιχα έκανε το Κονκόρντ στον αέρα». Και, παρακαλούμε, μη ρωτάτε για τιμή. Δεν ανακοινώθηκε από την Aston η οποία αναμένει μόνο σοβαρά ενδιαφερόμενους
info/Photo: astonmartin.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.