Driven: Ford EcoSport 1.0 L 125 PS

Post date:

Author:

Category:

 

Πες το και υπερυψωμένο Fiesta. Αλλά πιο μικρό απ’ το, επίσης πολυμορφικό, Kuga. Ή ξαναπέστο σαν το νέο προσθιοκίνητο αντίπαλο των Nissan Juke, Opel Mokka και Renault Captur. 

Τι λέει το 4Drivers: η Ford μπαίνει πειστικά σ’ αυτό που θέλει πια πολύς κόσμος: ένα εντυπωσιακό supermini με μια ιδέα ”off-road”. Όσους τους ενδιαφέρει η οδήγηση θα προτιμήσουν το Fiesta.

Oh yes: σωστά τονισμένος ”life-style” χαρακτήρας, βραβευμένος κινητήρας, περιορισμένες (αναλογικά) κλίσεις, τεχνολογίες συνδεσιμότητας, πρακτικότητα

Sorry, no: ακριβότερο, πιο αργό και λιγότερο οδηγικά ενδιαφέρον από ένα αντίστοιχο Fiesta, όχι ιδιαίτερα αναπαυτικά καθίσματα

Απέναντι: θεωρητικά, ακόμα και τα συμβατικά supermini καθώς μέρος των αγοραστών μετατοπίζεται προς τα mini-SUV. Ειδικότερα, όσα αναφέρονται στον πρόλογο.

Bitch, better have my money: από €19.942

Η τάση: σύμφωνα με έρευνες της αγοράς, μεγάλο μέρος του κοινού, αποσυνδεδεμένο όλο και πιο πολύ απ΄τα μυστικά της οδήγησης, τείνει να αγοράζει με βάση την εμφάνιση. Και την πρακτικότητα. H Ford έπρεπε να βάλει τα δυνατά της για ένα eye-catching σχήμα. Και τα έβαλε.

Το στοίχημα: η παραπάνω ”δεξαμενή” θα μεγαλώνει όσο περισσότερο οδεύουμε προς την αυτόνομη οδήγηση. Δεν θα χρειάζεται να ξέρεις. Θα φροντίζουν τα Οργουελιανά ηλεκτρονικά. Η ”προπόνηση” έχει αρχίσει εδώ και καιρό με τα κάθε λογής ”lane change”, ”adaptive” και πάει λέγοντας.

Το ”life-style”: αυτό, το ενοχοποιημένο. Μόνο που είτε ψωνίζεις από τα IKEA είτε απ’ τα παλιατζίδικα στο Μοναστηράκι, ό,τιδήποτε κι αν κάνεις, έκφράζει, στην τελική, ένα συγκεκριμένο life-style. Βέρτη ή Verdi; 

Το EcoSport: το βαφτιστικό του νέου μικρού SUV της Ford μας ακούγεται περισσότερο σαν ονομασία έκδοσης και λιγότερο μοντέλου. Αλλά είναι ακριβώς αυτό. Όσο life-style απαιτεί η κατηγορία.

Εντυπωσιακό στο μάτι, κλέβει εντυπώσεις αν το βάλεις δίπλα στο showroom με το Fiesta, αρέσει στη γυναίκα που κάθεται ψηλά, περνάει από υδάτινα εμπόδια (sic) βάθους 450 mm και έχει τα gadget που συνοδεύουν το πακέτο Ford Sync έχοντας σχεδιαστεί ως software σε συνεργασία με τη Microsoft.

Φωνητικές εντολές, κλήση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ”χτύπα ξύλο”, κάμερα οπισθοπορείας, συνδεσιμότητες και όλα όσα κάποτε κοίταζες με το κυάλι σε premium C segment και άνω. Μεσ’ την τεχνολογία είσαι.

Και πώς είναι στο δρόμο; Τα γονίδια της Ford δεν κρύβονται κι εδώ. Ηλεκτρική υποβοήθηση που είναι σαφώς πιο ζωντανή απ’ το μέσο όρο της κατηγορίας, αν και το σετάρισμα απευθύνεται περισσότερο στις μανούβρες της πόλης, σωστή κατευθυντικότητα και αίσθηση ακρίβειας. Τα γνωστά του μπλε οβάλ.

Επίσης, δεν εμφανίζεται ενοχλητικό body roll ενώ διατηρείται ένα σημαντικό μέρος της επικοινωνίας που έχει το Fiesta. Αλλά δεν είναι Fiesta. Το υψηλό κέντρο βάρους (που πάει πακέτο, ωστόσο, με την εξαιρετική ορατότητα) αλλά και το επιπλέον βάρος το κάνουν ένα διαφορετικό αυτοκίνητο. Αλλά και πιο αργό. Τρία και πλέον δευτερόλεπτα με τον ίδιο κινητήρα (12.7” vs 9.4”). 

Επειδή όμως όλα στη ζωή είναι συγκριτικά, σε σχέση με το αντίστοιχου χαρακτήρα Captur (μόνο με τους 90 ίππους προς το παρόν) που οδηγήσαμε πρόσφατα, το EcoSport είναι σαφώς πιο σπορτίφ. Αν αυτό είναι ένα επιπλέον ζητούμενο για το life-style κοινό που λέγαμε παραπάνω…

Ο κινητήρας: ο γνωστός και βραβευμένος του ενός λίτρου με τους 125 ίππους και τα 17,1 kgm ροπής δεν κρύβει την τρικύλινδρη ηχητική του χροιά στο βαθύ πάτημα του γκαζιού, έχει όμως τη ζωντάνια και το νεύρο που δεν περιμένεις από ένα μικρό crossover. Τα 0-100 έρχονται, όπως είπαμε, σε 12,7” και η τελική είναι 180 km/h. Το κιβώτιο είναι πέντε σχέσεων όπως συνηθίζεται στην κλάση ενώ η μεικτή κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7.6 lt/100 με αρκετές σβέλτες διαδρομές στη διάρκεια της εβδομάδας που το είχαμε στη διάθεσή μας.

Πρακτικότητα: ιδιαίτερα ευρύχωρο σε διαθέσιμο ύψος και χώρο για τα πόδια, 310 lt αποσκευών που, αν κατεβάσεις τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα, ”ανεβαίνει” στα 1238 lt, διάσπαρτοι χώροι για μικροαντικείμενα (20 τον αριθμό) και, για μας τουλάχιστον, 190 mm απόστασης απ’ το έδαφος με πραγματικά καλές γωνίες προσέγγισης και αποφυγής (21 και 33,3 μοίρες, αντίστοιχα). Τέλος, τα μαλακά μας μόρια ισχυρίζονται πως σε ένα πρακτικό αυτοκίνητο τα καθίσματα θα μπορούσαν να είναι πιο άνετα.

Buyer’s tip Νο1: Το EcoSport διατίθεται και με απόδοση 140 ίππων, επίσης απ΄τον τρικύλινδρο του 1,0 lt με κόστος από €20.546.

Αν αποφασίσετε να υπερβείτε το ψυχολογικό όριο των €20.000, η διαφορά με τα €19.942 της έκδοσης με τους 125 ίππους της δοκιμής ακούγεται ιδιαίτερα μικρή και δελεαστική.

Σε κάθε περίπτωση, ρίξτε μια ματιά και στο ”Golden Bronze” της δοκιμής. Τo ”brown” γίνεται τάση. Α! Και μας άρεσε η σχεδίαση των τροχών 17 ινστών, επίσης της δοκιμής. Εσάνς από ιταλικό ρετρό.

Secret buyer’s tip No2: αν δεν έχετε πραγματική ανάγκη τους επιπλέον χώρους ή την απόσταση από το έδαφος ή την αναγκαία απόσταση από τη σύντροφό – συμβία – girlfriend, πάρτε το Fiesta. Είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον οδηγικά και σας μένουν και περίπου €5.000 ρέστα. 

Info: ford.gr / Photo: 4Drivers/Ford

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει