Driven: Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Post date:

Author:

Category:

 

Τα, σχεδόν, είκοσι χρόνια που μεσολάβησαν από την πρώτη γενιά, το σωτήριον έτος, 1996 ως τη δεύτερη γενιά σήμερα, είναι αιώνας με αυτοκινητικούς όρους. Eπέστρεψε με δύο κινητήρες. Diesel και ”βενζίνη”. Οδηγούμε το δεύτερο.

- Διαφήμιση-

 

 Τι λέει το 4Drivers: To νέο HR-V είναι αποκλειστικά πεντάθυρο, προσθιοκίνητο και ιδιαίτερα σύγχρονο παρότι δεν εκπλήσσει ρηξικέλευθα όπως ο πνευματικός του πατέρας. Οδηγοκεντρικόν κατ’ αναλογία σε croossover περιτύλιγμα.

Oh yes: άκαμπτο πλαίσιο χάρη στον υψηλής ακαμψίας χάλυβα, ποιότητα κατασκευής, οικονομία καυσίμου, η πιο ωραία διαμόρφωση κεντρικής κονσόλας σε SUV, επιλογέας, προοδευτικό στήσιμο στο όριο, έξυπνο σύστημα διαμόρφωσης καθισμάτων.

Sorry, no: Αν έχεις οδηγήσει τη diesel έκδοση (1.6, 120 PS), η ‘’βενζίνη’’ (1.5, 130 PS) της δοκιμής αργεί να ‘’ξυπνήσει’’ στις χαμηλές και μεσαίες rpm. Στροφάρει, ωστόσο, χαρακτηριστικά ‘’Χοντίστικα’’ από ‘κει και πέρα μέχρι τον κόφτη. Αλλά ποιος ιδιοκτήτης SUV στροφάρει στον κόφτη; ”Τσιμπημένη” τιμή που συμψηφίζεται στο χρόνο λόγω φημισμένης αξιοπιστίας. 

Απέναντι: VW Tiguan, BMW X1, Νissan Qashqai, Renault Kadjar

Bitch, better have my money: από €21.780 

Η πρώτη ευκαιρία που ήρθαμε σε επαφή με το HR-V ήταν στη δημοσιογραφική παρουσίαση πριν λίγους μήνες στο Αθήνα-Ναύπλιο και τούμπαλιν.

 

Χωρίς πολούς προλόγους, η διαφορά υπέρ του ”πετρέλαιου” ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής.

 

Η ”βενζίνη” -ατμοσφαιρικός με 130 PS, ροπή 15,8 kgm αρκετά ψηλά, στις 4,600 rpm- απαιτούσε να στροφάρεις ψηλά για να κρατάς τις κεκτημένες σου στον υπέροχο δρόμο που οδηγεί στην πρώτη πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους.

 

Αν το συνηθίσεις μπορείς να έχεις μια αίσθηση ξεχασμένη στους σύγχρονους turbo της κατηγορίας. Στη Honda, άλλωστε, άρεσαν και αρέσουν τα πολύστροφα μοτέρ και δεν έχουν κανένα θέμα να φτιάχνουν ένα crossover που κατεβαίνει τα στροφιλίκια με το μοτέρ στον κόφτη.

 

Σ’ αυτό το περιβάλλον, παρότι θεωρητικά αδόκιμο για ένα αυτοκίνητο της κλάσης, το HR-V αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρόθυμο να αλλάζει κατεύθυνση, με αισθητά χαμηλό κέντρο περιστροφής του μπροστινού άξονα (έπεσε διάβασμα από τους μηχανικούς για τούτο και είναι δείγμα της οδηγοκεντρικής προσέγγισης των ”Χοντέων”) και ακριβέστατο. Παρά το αδιάφορο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης.

 

Έχω όμως την αίσθηση πως ο ρεαλισμός εκφράζεται πιο αποτελεσματικά -όπερ σημαίνει το 95% του εν δυνάμει αγοραστικού κοινού- στην έκδοση diesel.

 

Που μπορεί να υπολείπεται ελαφρά σε ισχύ (κατά 10 PS) αλλά είναι μακράν πιο ”γεμάτο” στην επίμαχη ζώνη του στροφόμετρου, εκεί που θα χρησιμοποιηθεί κατά κόρον. Λέγεται ”ροπή΄΄και ανατρέξτε στα 30,6 kgm που κάνουν τη διαφορά.

 

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα εξαιρετικά σύγχρονα σχεδιασμένο crossover με μερικά highlight όπως το ρεζερβουάρ τοποθετημένο κάτω από τα εμπρός καθίσματα – κίνηση που απελευθερώνει χώρο στο πίσω μέρος της καμπίνας τόσο για επιβαίνοντες όσο και για αποσκευές που φορτώνονται εύκολα χάρη στο χαμηλό κατώφλι με 453 lt διαθέσιμα.

 

Όμως τη σπορτίφ (αναλογικά, πάντα) αίσθηση εντός καμπίνας την εισπράττει ο οδηγός χάρη στην πραγματικά εμπευσμένη σχεδίαση του ταμπλό αλλά και τη μεγάλη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί τον καλύτερο επιλογέα της κατηγορίας.

 

Ακούστηκαν επίσης παράπονα για την old fashioned σχεδίαση των αεραγωγών μπροστά από το συνοδηγό, θυμίζοντας γιαπωνεζίλα απ’ τα ’80s αλλά και το υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό που είναι μάλλον σκληρό.

 

Σύμφωνοι. Αλλά, όπως και να ΄χει, αυτά είναι λεπτομέρειες για ένα συνολικά στιβαρό, καλοφτιαγμένο και άνετο SUV.

 

Η κύλιση παραμένει στα συνήθη σφιχτά πρότυπα της Honda, οι κλίσεις είναι περιορισμένες σε σχέση με τα προαναφερόμενα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού (βλ. ‘Άπέναντι”) με το HR-V να είναι αυτό που δείχνει πιο άμεσο στις εντολές και τις αλλαγές κατεύθυνσης – μαζί με τη X1 που, επίσης, διαπρέπει.

 

Το τίμημα είναι να ”περνούν” σχετικά έντονα κάποιες φορές μερικά εργολαβικά ”διαμάντια” των ελληνικών δρόμων στο εσωτερικό. Χωρίς ιδιαίτερους θορύβους αλλά με μια περιορισμένη ενδοτικότητα.

 

Η χρυσή τομή ανάμεσα στα δύο δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση και μάλλον αυτό είναι το τίμημα για το ενδιαφέρον στήσιμο και την πολύ καλή κατευθυντικότητα υπό πίεση.

 

Τέλος, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7.8 lt/100 km σε μικτές συνθήκες ενώ και τα CO2 για τη ”βενζίνη” κυμαίνονται μεταξύ 130-134 g/km, αναλόγως κιβωτίου.

 

Ναι, δεν το αναφέραμε… Το HR-V διατίθεται και με κιβώτιο CVT που είναι αυτό που πετυχαίνει τις χαμηλότερες επίσημες τιμές κατανάλωσης. Αλλά γιατί να κάνετε το έγκλημα και να στερήσετε από τον εαυτό σας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου;

 

Αφήστε που τα CVT ακούγονται σαν τρόλεϊ υπό κλίμακα.

 

Συμπέρασμα

 

”Σπορτίφ” πρόταση στον αυξανόμενο χώρο των SUV με έμφαση στη σχεδίαση, το ιδιαίτερο κόκπιτ και το πραγματικά ενδιαφέρον στήσιμο που μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις πως οδηγείς crossover.

Αν έχετε τη δυνατότητα της επιπλέον χρηματικής διαφοράς (+€4.000), η diesel έκδοση έχει αισθητό πλεονέκτημα λόγω αυξημένης ροπής στην καθημερινή χρήση.

 

Info: honda.gr / Photo: Honda, 4Drivers

 

 

 

 

 

 

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει