Τα Ford του πραγματικού οδηγού. Διαφορές και ομοιότητες στην πίστα

Post date:

Author:

Category:

Ντάνες με λάστιχα, πίστα και ένα σύνολο από Ford Focus RS, Focus ST και Mustang διαθέσιμα για μια μέρα. Ένα υπέροχο οδηγοκεντρικό event της Ford Motor Hellas στην πίστα του Ελληνικού ήταν το καλύτερο αντίδοτο του να σνομπάρεις την παραλία ακόμα και εν μέσω τρελής ζέστης

Ένα υπέροχο event μας επιφύλαξε  η Ford Motor Ελλάς σε συνεργασία με το Driving Academy, στην πίστα του Eλληνικού.  Ένας στόλος από Focus RS, Focus ST, Mustang 5.0 V8 & 2.3 turbo. ήταν παραταγμένος για να οδηγήσουμε χωρίς περιορισμούς στην πίστα.

Ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού είναι αυτό ακριβώς που θες για να εξερευνήσεις τα όρια του τι πραγματικά μπορεί να κάνει ένα ”όπλο”, χωρίς άγχος.

Tεράστια άπλα, διαμορφωμένη διαδρομή με κορίνες, βρεγμένο skidpad για να εξασκηθείς στην ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση και, κυρίως, τέσσερα αυτοκίνητα που αντανακλούν το πνεύμα της Ford στο μέγιστο υπαρξιακό κεφάλαιο ”Χαρά Οδήγησης”. Για λόγους οικονομίας, στο εξής θα αναφέρεται ως ”Χ.Ο”. 

Αρχή με το σχετικό brief στην αίθουσα κάτω απ΄τις κερκίδες των αθλητικών εγκαταστάσεων του μακρινού 2004.

Έτσι, για την ιστορία, λίγο πριν μπω μέσα ανέβηκα τα σκαλιά που οδηγούν σε έναν από τους άλλοτε αθλητικούς στίβους. Ναι, είναι εξαιρετικά θλιβερή η εικόνα παρακμής για τους άλλοτε εθνικά υπερήφανους ”Ολυμπιακούς Αγώνες” που έχουν αφεθεί στην εντροπία του χρόνου με σκουριές, πεταμένα χαλιά, ηλιοκαμμένα καθίσματα και αγριόχορτα. Η αντιδιαστολή με ένα άψογα οργανωμένα event που μας περίμενε, ήταν αποδεικτική του πώς λάμπει η σωστή ιδιωτική πρωτοβουλία σε σχέση με το δημόσιο ζαμανφουτισμό της εθνικής περιουσίας.

Σύμφωνοι, το θέμα είναι άλλο. Όπως μας είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Motor Hellas, κ. Νοταράς, ο ”σκοπός της σημερινής μέρας είναι το fun”. Κι αυτό δεν το ακούς συχνά… Όλα σε μια ιδιαίτερα φιλική ατμόσφαιρα σε συντονισμό απ΄τον Διευθυντή Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Ford, κ. Κάττωριτς.

Αμέσως μετά, ακολούθησαν οι οδηγίες απ’ τον Chief Instructor του Driving Academy, κ. Θωμά Παπαπάσχο, για το τι και πώς της ασφάλειας όλων, όπως και για τα workshops της μέρας.

Τα οποία ήταν χρονομετρημένη mini-διαδρομή με Focus ST, οδήγηση στην πίστα με Focus RS, εξάσκηση στο skidpad για πρόκληση και έλεγχο πλαγιολίσθησης με τα Mustang και, τέλος, ξανά οδήγηση στην πίστα με τα Mustang. 

Δεν θα σας ζαλίσουμε με περιττές επαναλήψεις όσων έχουμε ήδη καταγράψει στο 4Drivers. Άλλωστε, στη ροή του κειμένου υπάρχουν links για να διαβάσετε την άποψή μας για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα από την εμπειρία μας στο δρόμο.

Η ουσία είναι ένα μεγάλο μπράβο στους διοργανωτές που επέλεξαν να σχεδιάσουν ένα καθαρά οδηγοκεντρικό event χωρίς επιφυλάξεις και περιττούς προστατευτισμούς – έστω κι αν μια τέτοια επιλογή έχει ανελέητο κόστος σε ελαστικά και άλλα logistics.

Ακόμα κι αν στις μέρες μας ο αγοραστής συνήθως αγοράζει με κριτήριο τη διάσταση της οθόνης αφής, η Ford, προφανώς διαθέτει και όλη τη γκατζετολογία, αλλά ταυτόχρονα μεταγγίζει οδηγικό σασπένς και κινηματική αρτιότητα ακόμα και στα μοντέλα της διπλανής πόρτας. Έχετέ το υπόψιν…

Ακόμα παραπάνω; Όταν μιλάμε για τις εκδόσεις που απευθύνονται στον πραγματικό οδηγό, αφήνεις τα όπλα να λάμψουν ακόμα και κάτω από συνθήκες αφόρητης ζέστης.

Photo story

Ford Performance στην πράξη. Ποια παραλία…;

Τα ονόματα των προσκεκλημένων δημοσιογράφων μαζί με το αντίστοιχο πάσο μας περίμεναν στο εσωτερικό των εγκαταστάσεων. Στο πίσω μέρος υπήρχε και μια micro card που την τοποθετούσαμε στην κάμερα με την οποία ήταν εφοδιασμένα όλα τα αυτοκίνητα ώστε να πάρουμε μαζί μας ”live” τη συμμετοχή μας

To brief τελείωσε, πάνω απ΄ όλα η ασφάλεια. Καιρός για μια διαφορετική ηλιοθεραπεία

 Τρεις ομάδες τρία χρώματα για την κάθε μία, τρία γελαστά κορίτσια που μας οδηγούσαν στο κάθε workshop

 Ο στόλος των petrolheads σε μπλε, κίτρινο και πορτοκαλί. Δύο εκδόσεις Ford Mustang (5λιτρο και 2.3), πλήθος από δίλιτρα προσθιοκίνητα Focus ST των 250 ίππων και τετρακίνητα Focus RS 350 ίππων.

[Διάβασέ το: Focus ST. Κρίμα, κρίμα, κρίμα]

H ομορφιά της κινηματικής του ST έγκειται στο ότι όλα συμβαίνουν με μια διαύγεια αλλά και φιλικότητα. Σου αφήνει ένα κλικ να αντιληφθείς την ελαφρά μεταβολή της τροχιάς, δεν απαιτεί την απόλυτη συγκέντρωσή σου αλλά και χωρίς να κοπανιέσαι σαν χταπόδι στο βράχο ή να τρομάζεις.  

Όπως έχουμε ξαναγράψει, το Focus RS επαναπροσδιορίζει την έννοια ”hatchback”. Συ-γκλο-νι-στι-κό αυτοκίνητο ανεξαρτήτως θυρών, θέσεων, τυχόν ομοιότητας με άλλες αεροτομές της κατηγορίας. Επί της ουσίας, ένας φονέας γιγάντων. Και με το τελευταίο, εννοούμε πανάκριβα supercars. Όπως μάθαμε, στη συγκεκριμένη πίστα (κι όχι σε απλωσιές τύπου Spa και Monza), το Focus RS έχει γράψει ταχύτερο χρόνο κι από Ferrari 458… 

 Πέρα από ονομαστική ιπποδύναμη ή άλλα specs τύπου 0-100, η σημαντικότερη διαφορά του RS είναι το πραγματικό rear bias, δηλαδή η συμμετοχικότητα του πίσω άξονα με το γκάζι. Απ’ τη μέση του apex και μετά, ο τρόπος που βάζει τη δύναμη κάτω είναι εθιστικός. Νιώθεις το yaw (περιστροφή στον κάθετο άξονα), μένεις στο γκάζι, υπερστρέφεις ελεγχόμενα, οδηγείς, ζεις.

[Διάβασέ το: Οδηγώντας το Ford Focus RS. Θα σέβεστε]

 ”Πατάει” πάνω στο λάστιχο το RS, νιώθεις το άρμεγμα του σαγρέ στην άσφαλτο και ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης μπορείς ή να πας γραμμάτος ή να κάψεις ένα σετ με μερικούς γύρους.  Στην πρώτη περίπτωση, πάντως, μπόρεσε να ”γράψει” ακόμα και 400 γύρους στο Ελληνικό με ένα σετ.

 Αλλάζοντας ”παπούτσια” στα RS. Το event ήταν το τελικό μέρος απ΄τη συγκέντρωση των dealers απ΄όλη την Ευρώπη στο Ελληνικό. Τα logistics ανεβαίνουν δυσθεώρητα αλλά είναι μια ένδειξη του πνεύματος που επικρατεί στα ενδότερα του μπλε οβάλ

 Διαγώνισμα στο skidpad με τη Mustang 5.0 V8. Αρχικά, μόνο ως απόπειρα πλαγιολίσθησης και στη συνέχεια έναν ολόκληρο γύρο. Ή και περισσότερους aν το ”κρατήσεις”

 Το τελικό μέρος περιλάμβανε γύρους με τις Mustang. Καθώς δεν είχαμε οδηγήσει την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 2.3, επιλέξαμε αυτήν. Χρήσιμη παρατήρηση το μικρότερο βάρος μπροστά (καθώς εδώ υπάρχουν τέσσερις κύλινδροι λιγότεροι) που προσφέρει στη ”μικρή” Mustang καλύτερο και πιο άμεσο turn-in. Παρόλα αυτά η έννοια του muscle car δικαιώνεται πιο πλουραλιστικά με τη ”μεγάλη” των 421 ίππων και 54 kgm ροπής

[Διάβασέ το: Κι όμως, η Mustang GT 5.0 V8 δεν είναι η ”αμερικανιά” που φαντάζεσαι]

 Οι μαύρες γραμμές στην άσφαλτο είναι δείγμα πως κάποιοι πέρασαν ωραία σήμερα

 Διαφορετικά αυτοκίνητα, μεγάλο μηχανολογικό βάθος και χαρακτήρας και για τις δύο πλευρές του Ατλαντικού

 Ποιο θα διαλέγαμε; Με καθαρά οδηγοκεντρικά κριτήρια, το Focus RS είναι ένα αυτοκίνητο που, ειδικά σε ελληνικό οδόστρωμα, προσφέρει υπερθετικά επίπεδα συμμετοχής, fun και αποτελεσματικότητας. Για μας στο 4D, το καλύτερο driver’ car σε αυτόν τον τύπο αμαξώματος.

[Διάβασέ το: Αναζητώντας το απόλυτο hatchback: Ford Focus RS vs Renault Megane RS Cup]

Kαι ένα τελευταίο tip για ”άρρωστους”: υπάρχει κάποια διαφορά μεταξύ της ατμοσφαιρικής Mustang 5.0 V8 και της ”μικρής” με τον υπερτροφοδοτούμενο 2.3, ιδιαίτερα σε φάση πλαγιολίσθησης; 

Oδηγήσαμε στο εικονιζόμενο video την πεντάλιτρη και αξίζει να ξέρει κανείς πως η διαδικασία είναι η γνωστή (”πάτα-άσε”) με όλο το ”βουνό” ροπής διαθέσιμο στο στιγμιαίο πάτημα του γκαζιού. Όπως εδώ, στην προσπάθειά μας στο skidpad.

Με τη 2.3 lt, ωστόσο, όπως μας διευκρίνισε ο υπεύθυνος της Σχολής, Θ. Παπαπάσχος, η διαφορά είναι πως δεν πρέπει να είσαι τελείως χωρίς γκάζι στο στιγμιαίο ”άσε” αλλά πρέπει να παραμένει ”τουρμπισμένο” το μοτέρ. Αλλιώς το ”χάνεις”.

To συμπέρασμα; Όταν έχεις τόσο βαθύ μηχανολογικό engineering σε μια μπράντα που συνεχίζει να επιμένει στη Χαρά της Οδήγησης και να επενδύει τεράστια ποσά στο handling και την αίσθηση, δεν φοβάσαι τίποτα. Ακόμα και την απόλυτη πίεση στο σαγρέ και επίπονο αεροδιάδρομο στο Ελληνικό. Μπράβο!

Photo: Ford Motor Hellas / Χ. & Γ. Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει