Renault Twingo 0.9 Τce 90. Supermini με «όλα πίσω»

Post date:

Author:

Category:

Renault Twingo 1.0 Sce 70

Η διάταξη του ‘’όλα πίσω’’ (πισωκίνητο / πισωμήχανο), συνυφασμένη για τους petrolhead, με την Porsche 911, ξαναζεί στο Twingo III. Εντάξει, και στο smart forfour που είναι ομόσταυλο. Οδηγούμε την έκδοση SCe 90 με τον τρικύλινδρο των 90 ίππων και ο.9 λίτρων

Τι λέει το 4Drivers: μια διαφορετική προσέγγιση των Γάλλων σε μια κατηγορία με μεγάλη παράδοση. Σε συνεργασία με τη smart και με ιδιαίτερη αιθητική. Θυμίζει αντί-Fiat 500 αλλά στο τετράπορτο και πιο εκλεπτυσμένο ως κύλιση. Η διάταξη «όλα πίσω» έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Oh yes: νεανική σχεδίαση, υποδειγματική ευελιξία με τους τροχούς να στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών, απουσία τριγμών, δυνατότητες εξατομίκευσης

Sorry, no: υψηλή κατανάλωση (7,2lt/100), περίεργη αίσθηση εμπρόσθιου άξονα λόγω μειωμένης φόρτισης, μέτριες επιδόσεις, αδιάφορη αίσθηση τιμονιού, χώρος αποσκευών (188lt)

Απέναντι : Peugeot 108, Toyota Aygo, Citroen C1, Skoda Citigo, VW Up!

Bitch, better have my money: €12.910. Η διαφορά των +€1.100 σε σχέση με την ασθενική έκδοση των 70 ίππων είναι αμεληταία για τη διαφορά που τις χωρίζει σε επίπεδο κινητήρα 

 Διαφορετική προσέγγιση των Γάλλων, συνεργασία με τη Mercedes – που έβαλε το σασί, το οποίο είναι υποδειγματικά άκαμπτο. Η έκδοση με τους 90 ίππους είναι σοφότερη επιλογή σε σχέση με των 70 ίππων που δείχνει απελπιστικά λίγη. Στην τιμή των €12.190 το πακέτο είναι ελκυστικό, ειδικά σε νεανικό κοινό. Το Twingo της νέας γενιάς μπορεί να μη διαθέτει τη χωροταξική ευφυία του μακρινού του προγόνου αλλά υπακούει στο trend των αυτοκινήτων πόλης με τη ματιά του σήμερα. Πάντως, κάπως πρέπει, διά νόμου, να απαγορευτούν τα ανακλινόμενα πίσω παράθυρα.

#Database

Kινητήρας: 0.9lt, 12βάλβιδος, turbo, βενζινοκίνητος

Ισχύς: 90PS

Ροπή: 136Nm

Μετάδοση: Πίσω κίνηση / Αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων

Βάρος: 939 kg

0-100: 12,0”

Τελική: 165 km/h 

Mέση κατανάλωση: 7,2lt/100 km 

Τιμή: €10,840

Έχουμε ακόμα πολύ ζωντανό στο μυαλό το Twingo Μk1, ένα από τα πιο έξυπνα αυτοκίνητα πόλης των τελευταίων δεκαετιών. Το packaging (συρόμενο πίσω κάθισμα, άπλετη ορατότητα, pet σχεδίαση αλλά και «τετράγωνο» στρίψιμο όταν το ‘ριχνες στη στροφή) ήταν από άλλον πλανήτη.

Με μικρές κινήσεις ο ‘’Froggy’’ έσκουζε αλλά έστριβε. Τότε, ήταν αρκετό. Κρατήθηκε στην παραγωγή για το διάστημα-ρεκόρ των 17 ετών (1992-2007).

Έχουμε, επίσης, πρόσφατη την αίσθηση από το Twingo II, ειδικά το RS που θα μπορούσες να το πεις και σαν γνήσιο πνευματικό τέκνο της γαλλικής, πυροβολημένης σχολής. «Ο διάδοχος του Rallye», γράψαμε τότε οι περισσότεροι, και μπορεί να μην μας πίστεψαν αλλά, ναι, έφερνε κοντά.

Πριν επιχειρήσουμε να απαντήσουμε στο ερώτημα του πώς είναι να οδηγείς ένα suepermini με «όλα πίσω» σήμερα, με το Twingo Mk3, να πούμε συνοπτικά τα υπέρ και κατά.

#Τα πλεονεκτήματα

.Το «όλα πίσω» απελευθερώνει χώρο στην καμπίνα αφού τα μηχανικά μέρη ”στριμώχνονται” πίσω και μένει όλο το μπροστινό για να το διαμορφώσουν όπως θέλουν. H Renault λέει πως μπορούν να φορτωθούν αντικείμενα μέχρι και 2,31 μέτρων.

κύκλος στροφής (το πόσο «κόβει» στο επί τόπου, απλοϊκά) θυμίζει κάτι παραπάνω από μοτοσικλέτα. Μόλις 8,6 μέτρα με τους τροχούς να στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών. Ό,τι πρέπει για να χώνεσαι για πλάκα παντού.

.Απαλλαγμένο από μηχανικά μέρη, οι σχεδιαστές δεν έχουν άγχος για το πώς θα φορμάρουν το καπό για το γνωστό θέμα της προστασίας των πεζών. Αποτέλεσμα; Μια από τις καλύτερες ορατότητες στην κατηγορία και styling κατά βούληση.

#Τα μειονεκτήματα

.Το «όλα πίσω», θεωρητικά έστω, ελαφρώνει το τιμόνι. Με τις υδραυλικές κρεμαγιέρες το φαινόμενο τονίζεται περισσότερο αλλά με τις νέας εσοδείας ηλεκτρικές ρυθμίζεται η χαρτογράφηση κατά το δοκούν και δεν παίρνεις χαμπάρι. Εκτός αν πας να το ”τοποθετήσεις” όπου ναι, έχεις μια μικρή χρονοκαθυστέρηση στο input.

κατανομή βάρους 45%-55% (μπροστά και πίσω, αντίστοιχα) δεν είναι ιδανική για ένα αυτοκίνητο που ναι μεν κινείται θεωρητικά στην πόλη αλλά μπορεί να ταξιδέψει με κάποια 130-140 km/h.

.Αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, το μπροστινό καπό δεν αποκαλύπτει χώρο αποσκευών αλλά φιλοξενεί ψυγείο και σχετικά δοχεία υγρών.

#Πώς είναι στην πράξη;

Το πρώτο πάτημα του γκαζιού είναι σαφώς πιο ενθαρρυντικό από την έκδοση των 70 ίππων που είχαμε οδηγήσει. Οι 90 ίπποι είναι αποδεκτή τιμή για την κατηγορία αλλά το βάρος των 970 kg δεν είναι λίγο. Η συνέχεια θέλει λίγο χρόνο προσαρμογής. 

Η Renault έκανε προσπάθεια να κρύψει το rear bias και το κατάφερε στο 90% των περιπτώσεων.  Τι σημαίνει το 90% και τι το 10%;

Το 90% σημαίνει:

α) πως, σχεδόν, δεν προσδιορίζεις από πού προέρχεται ο θόρυβος του κινητήρα. Εμπρός ή πίσω; Εξαιρετική δουλειά στο φιλτράρισμα.

β) πως η στιβαρότητα του σασί χαρίζει ένα γλυκό πάτημα, χωρίς καθόλου θορύβους ή τριγμούς.

γ) πως δεν έχεις περίεργες αντιδράσεις αν κινείσαι όπως περιμένεις με ένα city car.

Το 10% σημαίνει:

α) ότι αν πατήσεις απότομα τα -πολύ καλά σε απόδοση και αντοχή- φρένα σε ολισθηρό τάπητα υπάρχει μια σαφής τάση να ενεργοποιηθεί το ABS πιο εύκολα απ΄ό,τι αναμένεις. Το «κρατάς» στο μυαλό και το έχεις υπόψιν στην επόμενη.

β) ότι τα ηλεκτρονικά δουλεύουν ένα κλικ περισσότερο σε αλλαγές κατεύθυνσης ή περίεργα lift-off. 

Υπήρξε στροφή, ανοιχτή, γνωστή και σεσημασμένη, με πολύ μικρή γωνία τιμονιού και φορτωμένη 3η που ενεργοποιήθηκε το ESP ενώ δεν έχει συμβεί με δεκάδες άλλα αντίστοιχα αυτοκίνητα της κατηγορίας.  Δεν είναι «θέμα», αλλά σχόλιο για το πώς δουλεύει το 55% «πίσω». 

Συμπέρασμα 

Η Renault στη συνεργασία της με τη Μercedes το «πήρε αλλιώς». Αλλά αν το smart fortwo είναι status quo στην κατηγορία με αταξικό κοινό (φοιτητές, νεαρά ζευγάρια μέχρι εφοπλιστές γίνονται «ένα»), το Twingo πρέπει να προσπαθήσει να διεκδικήσει ένα κοινό που παραδοσιακά το ΄χε μάθει αλλιώς.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα ενδιαφέρον σχεδιαστικά αυτοκίνητο, «διαφορετικό» ως πρόταση, πλούσιο σε δυνατότητες εξατομίκευσης αλλά και με σοβαρό ανταγωνισμό που σε συνολική προσέγγιση δείχνει πιο ολοκληρωμένος. Όπως, για παράδειγμα, το VW Up!.

Photo: @_hectorkkon_

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει