Μήνας Ριτσώνας. Την αγαπάμε

Post date:

Author:

Category:

 

αναβαση ριτσωνας

 

Ο δημοφιλέστερος αγώνας της χώρας μετά το Ακρόπολις. Το ιερό βουνό, η Ριτσώνα, απ’ τα μέσα της δεκαετίας του ’50 μέχρι σήμερα παραμένει η πιο σημαντική ανηφόρα των petrolheads. Ραντεβού στις 28-29 Απριλίου

Το πιο εμβληματικό βουνό των ελληνικών αγώνων, καλεί, για μια άλλη φορά, στους πρόποδες του all time classic ασφάλτινου δρόμου ”Χαλκίδας – Θηβών”, τους πιστούς του.

 

Αγωνιζόμενοι, χιλιάδες φίλοι του σπορ, ευκαιριακοί που βιώνουν για παρθενική φορά το σκαρφάλωμα και ασθμαίνουσες συμβίες που αποζημιώνονται μαζεύοντας φρέσκια ρίγανη στο φεύγα.

 

Η επιτυχία της «Ριτσώνας» έγκειται στο ότι κατάφερε να εδραιωθεί ως η βασίλίσσα των αναβάσεων μέσα στο διάβα του χρόνου.

Ανεξαρτήτως συνθηκών, πολιτικών συγκυριών, ενστάσεων ή παρεξηγήσεων, ανεξάρτητα από την πάλαι ποτέ «ευρωπαϊκή» Πάρνηθα, το «βουνό» ρίζωσε στις συνειδήσεις των φίλων του αυτοκινήτου σαν το μέρος που κουβαλά αγόγγυστα την δική του ιστορία και ανανεώνει το ραντεβού.

Mόλις 87 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα, ιδανική για το βάπτισμα του πυρός, σπορ και θέαμα. Στα 3.6 χιλιόμετρα της διαδρομής, στις 19 στροφές απ’ την εκκίνηση μέχρι το λυτρωτικό φίνις, στα 200 μέτρα που χωρίζουν υψομετρικά το go από τον τερματισμό κάθε μέτρο διηγείται ιστορίες, αντιλαλεί τα anti lag και σκαλίζει μνήμες.

Απ’ τον Αντώνη Κουλεντιανό, νικητή του πρώτου αγώνα το ’56, τη «Στρίγγλα» του Πεσμαζόγλου, την Alpine του «Σιρόκο», την Alfa του Μοσχού, την μονοκρατορία του Σαλιάρη με Lola και Chevron μέχρι τα νεώτερα χρόνια που ο Λεωνίδας Κύρκος απ’ το ’85 μέχρι και σήμερα μονίμως πρωταγωνιστεί με Ford Escort και τόσους άλλους, όπως Περατινός, Καϊτατζής και πάει λέγοντας, η Ριτσώνα άνδρωσε γενιές και γενιές σπουδαίων οδηγών.

 

Αντάμειψε τη χειρουργική ακρίβεια, την καλή προετοιμασία, βάπτισε νεοεμφανιζόμενους, προσείλκυσε φοιτητικό budget, κρατάει στις «μύτες» με τα θηρία της Formula Saloon και δόξασε το τσαγανό. Σήμερα, εν μέσω κρίσης, ο κόσμος συνεχίζει -και καλά κάνει- και στηρίζει τη μητέρα των αναβάσεων. 

 

Δυο φορές το ”ανέβα”. Αθροίζεις τους χρόνους, βγάζεις τη σούμα, κάνεις απολογισμό. Όπως και να ‘χει στη Ριτσώνα δεν χάνει κανείς. Μαθαίνει. Την αγαπάμε.

Photo: Bazil Van Sinner

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει