Ο λογαριασμός του Dieselgate στον κύριο

Post date:

Author:

Category:

Χρειάστηκε να περάσουν έξι χρόνια από το 2015 που ξέσπασε το σκάνδαλο Dieselgate για να βγει ο τελικός λογαριασμός. Και το πρώην μεγάλο αφεντικό της Volkswagen, o CEO της εταιρείας, Martin Winterkorn, αυτές τις μέρες δεν αισθάνεται και τόσο καλά

Martin Winterkorn

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η VW ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα πως ο Martin Winterkorn θα καταβάλλει στην εταιρεία 11,2 εκατομμύρια ευρώ για παραβιάσεις που οδήγησαν στο γνωστό σκάνδαλο εξαπάτησης εκπομπών ρύπων


Η συγκεκριμένη διευθέτηση είναι ένα μέρος μόνο μιας ευρύτερης όπου και άλλα, πρώην στελέχη της VW θα της καταβάλλουν συνολικά 288 εκατομμύρια ευρώ

Η ανακοίνωση ήρθε την ίδια ημέρα που οι εισαγγελείς στο Βερολίνο κατηγόρησαν τον Winterkorn ότι είπε ψέμματα στο γερμανικό κοινοβούλιο σχετικά με το αν είχε γνώση του σκανδάλου, δημιουργώντας συγκάλυψη των πραγματικών περιστατικών.

- Διαφήμιση-

Ο Winterkorn, ένας από τους ισχυρότερους άνδρες στη Γερμανίας, παραιτήθηκε το 2015, όταν ξέσπασε για πρώτη φορά το σκάνδαλο.

Εκτιμάται πως, συνολικά, το σκάνδαλο κόστισε στη Volkswagen δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα, διακανονισμούς και νομικές επιβαρύνσεις. Πόσα ακριβώς; Για την ακρίβεια, περισσότερα από €32 δις. Τα περισσότερα εξ αυτών επιδικάστηκαν από τις αμερικανικές Αρχές


Dieselgate

Τι είπαν οι εισαγγελείς

Οι εισαγγελείς στο Βερολίνο δήλωσαν την Τετάρτη ότι ο Winterkorn γνώριζε πολύ νωρίτερα ότι η εταιρεία είχε εφοδιάσει εκατομμύρια αυτοκίνητα VW ντίζελ κινητήρα με το ειδικό, παραπλανητικό λογισμικό.

Ως γνωστόν, ο στόχος ήταν να αλλοιωθούν τα αποτελέσματα στις δοκιμές εκπομπών ρύπων.

«Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, o CEO της VW γνώριζε ότι το λογισμικό ελέγχου κινητήρα ήταν παραπλανητικό».

Η απόφαση της Volkswagen να στραφεί σε συμβιβαστικές διευθετήσεις με πρώην στελέχη της φαίνεται να αποτελεί μία αλλαγή πλεύσης για την εταιρεία, η οποία στο παρελθόν ήταν απρόθυμη να κατηγορήσει δημοσίως πρώην ανώτερα διευθυντικά της στελέχη για συνενοχή στην απάτη εκπομπών ρύπων

Εκτός από τον Martin Winterkorn, και ο Rupert Stadler, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Audi, συμφώνησε να καταβάλλει €4,1 εκατομμύρια.

Ο διακανονισμός μένει να εγκριθεί κατά την ετήσια συνεδρίαση των μετόχων, φέτος τον Ιούλιο.


Προμηθευτές αυτοκινήτων

Photo: Reuters

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει