Το χειροκίνητο πεθαίνει. Εκτός αν πρόκειται για τη «χτένα» της Ferrari

Post date:

Author:

Category:

Όλο και περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα εγκαταλείπουν τον κλασικό επιλογέα χάρην της ευκολίας του αυτόματου. Όμως υπάρχουν εξαιρέσεις. Και στοιχίζουν πανάκριβα. Όπως η κλασική «χτένα»

Χειροκίνητο Ferrari Χτένα

O όρος «χτένα», αν και κομμωτηριακώς ορμώμενος, δεν έχει να κάνει με τρίχες


Έχει να κάνει με το πιο φετιχιστικό εξάρτημα μέσα στο κόκπιτ μιας Ferrari

Σύμφωνα με την αυτοκινητική αργκό, είναι οι εμφανείς μεταλλικές εσοχές που επί δεκαετίες χρησιμοποιούσε η ιταλική εταιρεία στα αυτοκίνητά της που ήταν εξοπλισμένα με χειροκίνητο κιβώτιο.

- Διαφήμιση-

Είναι cult, κάνει ένα χαρακτηριστικό μεταλλικό ήχο κάθε φορά που αλλάζεις σχέση στο κιβώτιο και είναι αργό ως διαδικασία. Θέλει προσοχή. Μην πας και βάλεις απότομα από 3η σε 2η αντί σε 4η και έχουμε δράματα. 

Εγκυκλοπαιδικά, η Ferrari ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που εγκατέλειψαν οριστικά το χειροκίνητο.

Γιατί, ρωτάτε; Για ένα κάρο λόγους. Ένα καλό αυτόματο ή ημιαυτόματο κιβώτιο (και η Ferrari έχει μερικά από τα καλύτερα της διεθνούς πιάτσας) είναι πιο γρήγορο.

Ferrari SF90 Spider
Ferrari SF90

Το αυτόματο είναι πιο οικονομικό. Πιο ασφαλές, επίσης, αφού δεν κινδυνεύεις με άτσαλα κατεβάσματα. Με πιο προβλέψιμη φθορά αφού δεν υπάρχει ένα, ενδεχομένως, ατάλαντο αριστερό πόδι που να ταλαιπωρει συμπλέκτη και μετάδοση

Είναι, επίσης, μακράν πιο εύχρηστο και πιο ξεκούραστο μέσα στην πόλη.

Για του λόγου το αληθές, όποιου η αριστερή κνήμη έχει επαναλάβει μερικές φορές το σταμάτα-ξεκίνα σε μια παλιάς σχολής Ferrari, για παράδειγμα σε Testarossa, ξέρει πως οι ασκήσεις γάμπας στο γυμναστήριο είναι μακράν πιο εύκολες

Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa

Ferrari 812 Superfast ‘Versione Speciale’

Και όμως και όμως και όμως

Πείτε το διαστροφή, πείτε το αναδυόμενο ρομαντισμό, πείτε το όπως θέλετε, όμως η λογιστική πραγματικότητα, ο νόμος της αγοράς, ανατρέπει όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα.

Σήμερα, εν έτει 2021, μια χειροκίνητη Ferrari είναι μακράν πιο ακριβή στη διεθνή αγορά των μεταχειρισμένων από την αντίστοιχή της με αυτόματο

Ferrari 360 Modena / Photo: Wikipedia

Για παράδειγμα, οι Ferrari 360 Modena και οι F430 (τα τελευταία αυτοκίνητα που βγήκαν από την πύλη του Μαρανέλο, την έδρα της εταιρείας, με «χτένα»), κοστίζουν σήμερα τα διπλάσια χρήματα απ’ όσο τα ίδια μοντέλα με ημιαυτόματα κιβώτια, αυτά με τα γνωστά paddles πίσω από το τιμόνι

Ferrari F430 / Wikipedia

Ο διεθνής οίκος αξιολόγησης Hagerty τοποθετεί τις χειροκίνητες Ferrari ως τις τελευταίες των Μοϊκανών του είδους.

Συγκεκριμένα, μία F430 του 2009 με το κιβώτιο F1 (καθώς ήταν επηρεασμένο από την τεχνογνωσία της εταιρείας στη Φόρμουλα 1) κοστίζει σήμερα $132.000.

Πόσο θα χρειαστεί κάποιος να πληρώσει για το ίδιο αυτοκίνητο με το κλασικό 6άρι χειροκίνητο; Χα! Σχεδόν τα διπλά. Για την ακρίβεια, η μέση τιμή είναι πέραν των $250.000.



Τι είναι αυτό που κάνει τη «χτένα» τόσο περιζήτητη;

Υπάρχουν και εδώ ένα κάρο λόγοι – αυτή τη φορά από την αντίθετη κατεύθυνση: οι χειροκίνητες Ferrari είναι πιο σπάνιες.

Είναι, επίσης, πιο ανόθευτες ως αίσθηση.

Αφ ης στιγμής τα αυτοκίνητα έγιναν πιο ψηφιακά, η εμπειρία της συμμετοχής, το να αλλάζεις μόνος σου τις ταχύτητες, το να ασκείς την ψιλοξεχασμένη συγχορδία μεταξύ άνω και κάτω άκρων, συνιστά πλέον μια πιο «γεμάτη» οδηγική εμπειρία. 

Το ζήτημα για τους θιασώτες των χειροκίνητων που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τα διπλά χρήματα δεν είναι το πόσο γρήγορα μπορείς να αλλάζεις ταχύτητες.

Ferrari F40 LM DK
Ferrari F40

Δεν είναι η μικρότερη κατανάλωση ούτε το σφίξιμο στη γάμπα. Είναι μάλλον μία συναισθηματική επιλογή. Η υπενθύμιση μιας εποχής που τελείωσε για την ιταλική φίρμα (αλλά και για πολλούς κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων). Η επαναφορά σε αυτό που αγάπησαν, έμαθαν, εξασκήθηκαν

Και για αυτό ακριβώς το χειροκίνητο τυπικά πεθαίνει αλλά ανασταίνεται ξανά στις αγγελίες των πανάκριβων γκαράζ. 


Elon Musk

Photo: ferrari.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει