2ο Χέρι: Mercedes-Benz C-Class (W205). Αυτοκίνητο που συμπαθήσαμε

Post date:

Author:

Category:

Αξιοπρεπής, ευχάριστη, μία μικρή “baby S-Class”. Αυτή ήταν η εμπειρία οδήγησης της βασικής (και πιο εμπορικής) έκδοσης των 1,6 λίτρων και 156 PS. Μαζί με ό,τι πρέπει να γνωρίζεις στην αγορά του μεταχειρισμένου

Mercedes C Class W205 dοκιμή

Κομψή, με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου που κατέβασε τη ζυγαριά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και άψογο συνδυασμό κύλισης, ραφιναρίσματος και ολιστικής ποιότητας. Δικαίως ο διεθνής Τύπος την πρωτοχαρακτήρισε ”baby S-Class”. Ο ανήσυχος οδηγός όταν βρει και άσφαλτο με χαμηλό συντελεστή τριβής, μπορεί να έχει και μερικές μικρές στιγμές οδηγικού fun

Τι λέει το 4DΔύσκολα συναντάς πιο premium σε αίσθηση αυτοκίνητο μόλις 1,6 λίτρων. Μια baby S-Class. Έστω και αν ο κινητήρας των 156 ίππων είναι απλά entry level για το συγκεκριμένο σασί
Μας αρέσειΚαμπίνα υψηλής κλάσης, ποιότητα κύλισης, απόκριση μπροστινού άξονα, μείωση βάρους κατά 100 kg, μεταπώληση
Όχι και τόσοΣχετική ασάφεια του πίσω άξονα υπό πίεση, αμφίβολη χρηστικότητα του pad αφής στην κεντρική κονσόλα
ΑπέναντιBMW Σειρά 3, Audi A4
Επιλεγμένο μεταχειρισμένοismailos.gr

Ανοίγω λίγο την τροχιά. Η τέλεια μόνωση της καμπίνας, ίσως για πρώτη, φορά λυγίζει απ’ τον ήχο του υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου

Tο στροφόμετρο πλησιάζει εκεί, κάπου στις 6,000 rpm, λίγο πριν συναντήσει τον κόφτη και η ένδειξη αναγκάσει τον εγκέφαλο να επιλέξει την επόμενη ταχύτητα στο σειριακό αυτόματο.

Πέφτω στα φρένα την ώρα που τραβώ δύο φορές τον αριστερό λεβιέ πίσω από το μπράτσο του τιμονιού.

Το μοτέρ τρώει δύο χαστούκια, ακούγεται κάπως τραχύ και ο δείκτης απολύτως συχρονισμένα, ανεβαίνει με δύο παράλληλες εξωθήσεις ψηλά, μέσα στη δύναμη.

Στρίβω το τιμόνι δεξιά και κρατώ το γκάζι σταθερό ενώ ελπίζω ότι δεν το παράκανα. Λάστιχα που δυσανασχετούν, μα το κλασάτο sedan να ακολουθεί την επιλεγμένη τροχιά.

Βρίσκομαι εδώ, στην απομονωμένη διαδρομή που μ΄αρέσει τόσο. Εδώ που έχω έρθει με ό,τι έχει ενδιαφέρον και τέσσερεις ρόδες. Εδώ, πίσω από το τιμόνι μίας C 180. «Βενζίνη».

Οι Mercedes τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει

Και έχουν αλλάξει πολύ και μόνο προς το καλύτερο.

Έχουν γίνει πολύ επίκαιρα όμορφες, γρήγορες και πραγματικά cool ακόμα και για τις πιο ανήσυχες πληθυσμιακές ομάδες. Επίσης, έχουν γίνει περισσότερο οδηγοκεντρικές

Mercedes C Class W205 dοκιμή

Η C-Class (W205) ήταν ακόμα ένα λιθαράκι προόδου καθώς, χωρίς καμία θυσία στην άνεση ή την ασφάλεια, είχε συμπυκνώσει στοιχεία που την κάνουν απολαυστική ακόμη και για κάποιον με περισσότερο νευρικό δεξί πέλμα

Mercedes C Class W205 dοκιμή

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και κυριολεκτικά μπορείς να φορέσεις το αυτοκίνητο γύρω από το σώμα σου, με το κάθισμα να κατεβαίνει πολύ χαμηλά

Ο «τεμπέλης» (βλ. υποβραχιόνιο) δύναται να προβληματίσει στο ανάποδο. Ενοχλεί το δεξί σου αγκώνα.

Όμως ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο (όσο απενεργοποιείται, έστω) δε χρειάστηκε ποτέ κάποιος έντονος χειρισμός.

Εργονομία

Η σχεδίαση του κόκπιτ είναι υποδειγματική για την ηλικία του αυτοκινήτου.

Τα χειριστήρια απολύτως προσβάσιμα και σχεδόν όλες τις λειτουργίες εκτελέσιμες από το τιμόνι και το display ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο.

Το pad που δεσπόζει στο κέντρο του τούνελ μετάδοσης, σαν ατροφικός ή έστω ευφάνταστος επιλογέας ταχυτήτων, απλώς αγνοήστε το. Θέλει εξοικείωση, δεν είναι ό,τι πιο ακριβές σε ανταπόκριση και, τελικά, χάνεις μέτρα από την επαφή σου από το δρόμο

Mercedes C Class W205 dοκιμή


Κινητήρας, κιβώτιο, οδική συμπεριφορά

Ο 4-κύλινδρος 1,600άρης με την υπερτροφοδότηση αποδίδει 156 ονομαστικούς ίππους.

Όμως το αξιοσημείωτο βρίσκεται στη ροπή στρέψης των 250 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 1,200 στροφές και κορυφώνεται στις 4,000 rpm.

Μ’ αυτήν την επίπεδη απόδοση και για τέτοιο εύρος, το αυτοκίνητο κρύβει κάμποσα από τα 1,425 κιλά του και με συνεργάτη το πραγματικά καλό κιβώτιο καταλήγει να είναι σβέλτο και άμεσο.

Σε καμία περίπτωση η δύναμη δεν περισσεύει ή έστω κυριαρχεί, αφού το πλαίσιο μπορεί αποδεδειγμένα να διαχειριστεί υπερπολλαπλάσια ισχύ (βλ. εκδόσεις AMG)

Mercedes C Class W205 dοκιμή

Ισορροπημένη, με καλό turn-in και θετική αίσθηση από την ηλεκτρική κρεμαγιέρα. Αν τη βιάσεις, θα διαπιστώσεις πως δεν έχει την ομοιογένεια μιας BMW 3 Series αλλά παρόλα αυτά διατηρεί μια ιδιαίτερα ποιοτική κύλιση σε μια κορυφαία καμπίνα που σε κάνει να το παραβλέπεις. Η θέση οδήγησης δεν είναι τίποτα λιγότερο από τέλεια, η ακαμψία του σασί είναι σαφές ότι μπορεί να ανεχθεί σατανικά περισσότερη ιπποδύναμη

Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι της Mercedes και στους δύο άξονες τα καταφέρνουν πολύ καλά με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Xαρίζουν εμφατικά την απαιτούμενη άνεση που είναι ένα από τα μείζονα ζητούμενα στην εν λόγω κατηγορία.

Αντίστοιχα καλές επιδόσεις επιδεικνύουν και κατά την αλλαγή κατεύθυνσης.

Αναλυσέ την. Οδηγώντας στο όριο τη C-Class (W205)

Στο δε όριο της πρόσφυσης υπάρχει μία σχεδόν ανεπαίσθητη υποψία υποστροφής, παραμένοντας όμως πάντα προβλέψιμη και προοδευτική.

Στα πολλά χιλιόμετρα μόνο και όταν την πιέσεις υπό κλίση, ο πίσω άξονας παρουσιάζει μία μικρή ασάφεια και τάση για αναπήδηση σε ανώμαλο οδόστρωμα.

Ενδεχομένως μπορεί σημειακά να ξαφνιάζει αλλά δεν επιδρά τελικά στην δυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι, αν και ηλεκτρικό, έχει ικανοποιητική πληροφόρηση και σαφήνεια – και στη θέση Sport, κατά προσωπική εκτίμηση, το απαιτούμενο βάρος.

Δε «διαβάζει» την άσφαλτο (όπως, μάλλον καμία ηλεκτρική υποβοήθηση) αλλά αυτό είναι κάτι που εξελίσσεται από γενιά σε γενιά. Έστω κι αν το θέμα «καλή υδραυλική υποβοήθηση» δεν αντικαθίσταται σε επίπεδο αναλυτικής αίσθησης


Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με καλό αρχικό «δάγκωμα» και χωρίς πτώση απόδοσης στην απόδοση τους

Το κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS αν και δεν είναι το πλέον πολεμικό (δεν είναι, άλλωστε, αυτό το ζητούμενο) μας άφησε καλές εντυπώσεις.

Κυρίως λόγω της καλής απόκρισής του αλλά και της έξυπνης κλιμάκωσης που κολακεύει τον χαρακτήρα του sedan.

Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, σε κατεβάσματα σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής διαταράσσει ηχητικά την πολιτισμένη αίσθηση του αυτοκινήτου.



Τι να τσεκάρω στο μεταχειρισμένο;

Ουδείς αναμάρτητος και το ίδιο ισχύει για τη C-Class (W205).

Θετικό κατ’ αρχήν ότι το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού της κοινού δεν είναι αυτό που θα έλεγες ότι την έχει κουράσει ή «στίψει».

Η εμπειρία έχει δείξει πως έχουν υπάρξει προβλήματα με την ηλιοροφή καθώς και τις τσιμούχες των θυρών.

Επίσης το σύστημα infotainment παρουσιάζει δυσλειτουργίες – έως και του σημείου να «παγώσει».

Στη χρονική διαδρομή της Mercedes C-Class (W205) έχουν μεσολαβήσει αναβαθμίσεις και ανακλήσεις, κυρίως για τους αερόσακους και το τιμόνι.

Ελέγξτε σε επίσημο διανομένα της Mercedes-Benz αν αυτές έχουν πραγματοποιηθεί και το ιστορικό του αυτοκινήτου είναι ενημερωμένο.

Mercedes C Class W205 dοκιμή

Συμπέρασμα

Η C 180 είναι ένα πολύ όμορφο και ποιοτικό αυτοκίνητο, με όλες τις ανέσεις που θα μπορούσε να ζητήσει ένας σύγχρονος οδηγός.

Κάτω όμως από τα ποιοτικά υλικά και τις μονώσεις, κρύβει μηχανολογία που εκρέει από μελετημένες περγαμηνές.

Κι αυτό είναι κατάδηλο στα δυναμικά χαρακτηριστικά και κυρίως στην προοδευτικότητα που παρουσιάζει στην οδηγική συμπεριφόρα.

Δε φτιάχτηκε για την στραγγίζεις από πρόσφυση στο όριο, αλλά ακόμα και αν ασελγήσεις το status της και την εξωθήσεις τελικά εκεί, μπορεί να «δυσανασχετήσει», αλλά θα βρει τον τρόπο, δίνοντας πάντα σε εσένα τον πρώτο λόγο.

Αυτοκίνητο που συμπαθήσαμε.

Database
Κινητήρας1.6 lt, 4-κύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο
Ισχύς156 PS
Ροπή250 Nm
ΜετάδοσηΣτον πίσω άξονα
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων / Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 8,4'' (8,7'' για το αυτόματο)
Τελική ταχύτητα221 km/h (223 km/h για το αυτόματο)
Μέση κατανάλωση8,4 lt/100 km
Βάρος1425 kg
Μέση τιμή αγγελιών μεταχειρισμένων€32.381


Συνεργασία Γ. Κελλής / Photo: Α. Κορέσσης / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει