Το BMW M135i είχε παρουσιαστεί το 2012 ως ένα «σκαλοπάτι» κάτω από το εισαγωγικό μοντέλο του M Division. Κάτι σαν αυτό που χαρακτηρίζεται ως το ”hallo car” για τον ενθουσιώδη οδηγό. Ένας αναγνώστης, ιδιοκτήτης του μπλε BMW M135i που βλέπετε, μοιράζεται με τους αναγνώστες του 4Drivers την εμπειρία του. Κύριε Δανιήλ, ο λόγος σε εσάς

Το BMW M135i κατασκευαζόταν στη γραμμή παραγωγής της BMW στη Λειψία, μαζί με τα υπόλοιπα 1 Series, και όχι στο Μόναχο παρέα με τα μοντέλα υπό τον κωδικό ”M”. Παρόλα αυτά είχε έναν άξιο εξακύλινδρο κάτω από το καπό που έκανε όλη τη δουλειά
Πριν αποκτήσω το BMW M135i που βλέπετε, είχαν περάσει από τα χέρια μου έξι αυτοκίνητα, εύρους από 75 έως 380 ίππους και από 850 έως και 1250 κιλά, αντίστοιχα
Κοινοί παρανομαστές ήταν τρεις: πρώτον, ευρωπαϊκή καταγωγή. Δεύτερον, κίνηση στο (λάθος;) άξονα. Τρίτον, κανένα δεν παρέμεινε εργοστασιακό. Απ’ όλα τα «μικρόβια», αυτό της βελτίωσης είναι το αγαπημένο μου.
Κάποια χρόνια, λοιπόν, πριν τούτη την ώρα που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές, οι Βαυαροί έφτιαξαν κάτι ξεχωριστό. Στρίμωξαν και φίμωσαν τον εξακύλινδρο του μεταγενέστερου BMW M2 στο «κοντό» σασί της Σειράς 1.
Ιδιαίτερη συνταγή, με αναλογία 5 κιλών προς ίππο, απόδοση 326 PS και 1540 κιλά για τους φίλους αριθμολάγνους. Πλέον, μετά τις επεμβάσεις, το συγκεκριμένο BMW M135i τοποθετείται όσον αφορά την προαναφερθείσα αναλογία στα 4 kg/hp. Ίσως και λίγο χαμηλότερα
Πώς είναι σε εργοστασιακή μορφή το M135i
Ως στοκ το BMW M135i δίνει την αίσθηση ενός γρήγορου hatchback. Όχι όμως και τόσο hot.
Στο εσωτερικό συμβιώνεις σε μία καλά μονωμένη, λακωνική σχεδιαστικά και μάλλον ξεπερασμένη καμπίνα με εξαιρετική ποιότητα υλικών.

Το «μονωμένη» ισχύει μέχρι να ανέβει το στροφάρισμα του μοτέρ με τον κωδικό Ν55. Σκόπιμα δεν γράφω «μέχρι να μπει στο εύρος λειτουργίας», αφού η ροπή είναι άφθονη. Από μιζάρισμα μέχρι τα κόκκινα.
Στα αφτιά μου ακούγεται σαν ορχήστρα και καθώς οι λέξεις δεν μπορούν να εκφράσουν το άκουσμα, αξίζει μια αναζήτηση στο YouTube, προς επιβεβαίωση.
Το στροφόμετρο γεμίζει εύκολα με κάθε σχέση στο εξαιρετικό, σφιχτά κλιμακωμένο 8άρι της γνωστής ZF. Υπό αυτές τις συνθήκες, ιδιαίτερα αποτρεπτικός είναι ο δείκτης καυσίμου. Το BMW M135i αδειάζει το μικρό 45άρι ντεπόζιτό του σε μόλις 250 χιλιόμετρα
Εξίσου εντυπωσιακό είναι πως, για παράδειγμα, στην Αθηνών-Λαμίας μπορείς να βγάλεις περισσότερα από τα διπλάσια χιλιόμετρα αν πηγαίνεις χαλαρά.
Τι δε μου άρεσε και το άλλαξα
Σε επιθετικούς ρυθμούς ένιωθα μια ασάφεια στο πίσω μέρος και, κατά περιπτώσεις, το μπροστινό μού φαινόταν σχετικά ελαφρύ.
Ήταν υπόνοιες που επιβεβαιώθηκαν ακόμα περισσότερο μόλις το M135i αναγκάστηκε να διαχειριστεί κάποιους 100 επιπλέον ίππους.

Η βελτίωση άλλαξε ριζικά με εκτεταμένη χρήση πολυουρεθάνης και μείωση της απόστασης του σασί απ’ την κακοστρωμένη άσφαλτο. Στυ συνέχεια αυξήθηκε το φάρδος του μετατροχίου με αποστάτες – επιλογή που προσέφερε και οπτική αναβάθμιση.
Για την ώρα τουλάχιστον, φρένα και πλαίσιο συνεργάζονται αρμονικά. Ωστόσο, εκτιμώ, ότι το σύνολο θα αξιοποιηθεί όταν έρθει με το καλό και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.
Συμπερασματικά, το BMW M135i θεωρώ ότι είναι out of the box επιλογή σε σχέση με πολυφορεμένο ανταγωνισμό.

Πρόκειται για κατασκευή που μπορεί να ανταγωνιστεί άλλες ακριβότερες. Ωστόσο, απαιτεί εξοικείωση, αν όχι μύηση στο τρίπτυχο «κοντό σασί-πίσω κίνηση-αυξημένη ισχύς». Ζώντας μαζί του αισθάνομαι ότι μου προσφέρει περισσότερο πολιτισμό από ένα πραγματικό μοντέλο ”M” ενώ μου χαρίζει αρκετά smiles per gallon
Τι λέει το 4D | Δεν έφτασε στα επίπεδα μεγαλείου ενός ''Μ'', ωστόσο διέθετε έναν απολαυστικό συνδυασμό πρακτικότητας, επιδόσεων και καλής σχέσης τιμής και οδηγοκεντρικότητας |
Μας αρέσει | Δυνατός και αρμονικός εξακύλινδρος, επιδόσεις, ομαλό κιβώτιο, θέση οδήγησης, καθημερινή χρηστικότητα, fun to drive, ήχος |
Όχι και τόσο | Απουσία μπλοκέ διαφορικού, μη εντυπωσιακή οπτική παρουσία που μοιραία ζει στη σκιά της γκάμας του Μ Division |
Photo: Αρχείο Κώστα Δανιήλ / Creative 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.