50 χρόνια στο κέντρο δοκιμών της Opel

Post date:

Author:

Category:

 

 

 

Σκληρές δοκιμασίες και αρχειακές εικόνες στο Dudenhofen.

 

 

Η πίστα δοκιμών εξέλιξης της Opel στο Dudenhofen, όπως ήταν γνωστή εκείνη την εποχή, άνοιξε πριν από 50 χρόνια.

 

Από τότε, αμέτρητα αυτοκίνητα Opel υποβλήθηκαν στις πιο σκληρές δοκιμασίες στο δρόμο για την παραγωγή. Από τη πρώτη στιγμή, η πίστα δεν σταμάτησε ποτέ να επεκτείνεται και να εκσυγχρονίζεται.

 

Στο μεταξύ, εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο και σημαντικότερο κέντρο δοκιμών της Opel στη Ευρώπη.

 

Η Opel θα γιορτάσει τα 50 χρόνια του Dudenhofen με μία μέρα ανοικτή για το κοινό (open day) στις 10 Σεπτεμβρίου. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν τι γίνεται στα παρασκήνια και τον τρόπο λειτουργίας του κέντρου δοκιμών.

 

 Επιπλέον, η Opel θα παρουσιάσει σε ένα κοινό περίπου 20.000 ατόμων – μεταξύ των οποίων διάσημα ονόματα από τον κόσμο της πολιτικής, του αθλητισμού και της οικονομίας – ένα πολύχρωμο σόου  γύρω από τα μοντέλα και τη δέσμευση της μάρκας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

 

Στην αρχή, τον Απρίλιο του 1966, η έκταση των 2,6 τετρ. χλμ. ήταν ένας συνδυασμός ποικίλων διαδρομών συνολικού μήκους 33 χλμ. Τότε, όπως και τώρα οι μηχανικοί ήταν ανυποχώρητοι στις δοκιμές νέων συστημάτων και τεχνολογιών.

 

Παράδειγμα η πίστα των υψηλών ταχυτήτων μήκους πέντε χλμ., με πλευρικές κλίσεις 33 μοιρών. Ή το συμπαγές τμήμα διαμέτρου 100 m για έλεγχο της πλαγιολίσθησης, το λεγόμενο skip pad. Εκεί ελέγχεται η συμπεριφορά του συστήματος διεύθυνσης ή η πλαγιολίσθηση του οχήματος με απόλυτη ακρίβεια.

 

Τη δεκαετία του 1980, προστέθηκε μία πίστα ελέγχου ‘ήχου και άνεσης’ μήκους 4,4 km. Το 1992, ολόκληρη η πίστα των υψηλών ταχυτήτων ανανεώθηκε σε 24 εβδομάδες λόγω σκληρής χρήσης.

 

Από τότε, οι πίστες υψηλών ταχυτήτων, ελέγχου ήχου & άνεσης, το τμήμα ελέγχου πλαγιολίσθησης (skid pad), η διαδρομή ανάβασης, η πίστα ελέγχου οδικής συμπεριφοράς αλλά και οι πίστες εξαντλητικών δοκιμασιών παρέχουν δυνατότητες δοκιμών οχημάτων και εργασιών εξέλιξης πάνω σε κινητήρες, φρένα, σύστημα διεύθυνσης και πλαίσιο.

 

Το 2004, προστέθηκε μια οβάλ πίστα με σύστημα ψεκασμού νερού και αποστράγγισης για δοκιμές επιτάχυνσης και σλάλομ.

Ένας σταθμός δοκιμών AWD ακολουθεί το 2006 μαζί με ένα σύγχρονο βιομηχανικό σταθμό ανεφοδιασμού με 32 αντλίες για 16  διαφορετικούς τύπους καυσίμου.

Από το 2012 που έγινε η δεύτερη ανανέωση, οι οδηγοί δοκιμών διαγράφουν την καμπή υπό κλίση με 250 km/h χωρίς την επιρροή πλευρικών επιταχύνσεων – μπορούν θεωρητικά ακόμα και να αφήσουν το τιμόνι. Έτσι δοκιμάζουν στην πράξη τις θεωρητικές τιμές τελικής ταχύτητας.

Ο εσωτερικός μετεωρολογικός σταθμός παρέχει δεδομένα για την υγρασία, την ταχύτητα και την κατεύθυνση του ανέμου.

Συμπληρωματικά, εξαιρετικά ευαίσθητοι αισθητήρες τοποθετημένοι στην επιφάνεια του δρόμου προσφέρουν συνεχώς δεδομένα για την επιφανειακή θερμοκρασία και υγρασία ως συντελεστές του αποτελέσματος της δοκιμής. Εμφανώς, οι πίστες πρέπει να προετοιμάζονται για τη δοκιμή σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες.

Όταν δοκιμάζονται νέα μοντέλα όπως το τρέχον Opel Astra στο Dudenhofen αυτό σημαίνει ότι υφίστανται ακραία καταπόνηση 40.000 km στην πίστα δοκιμών. Η απόσταση αντιστοιχεί σε πάνω από 200.000 km ή 15 χρόνια σε “πραγματικούς δρόμους”

Η Opel ξεκίνησε το μεγαλύτερο πρόγραμμα επέκτασης και εκσυγχρονισμού του Dudenhofen μέχρι σήμερα το 2013. Ένα νέο τμήμα ελέγχου πλαγιολίσθησης (skid pad) 300 m είναι ήδη υπό κατασκευή, με σκοπό τις δοκιμές αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Η ευθεία στη συνέχεια γίνεται ‘χωνί’ που διευρύνεται από 30 – 300 m. «Ακόμα και ένα Boeing 737 θα μπορούσε εύκολα να προσγειωθεί εκεί» λέει χαρακτηριστικά ο Dr. Matthias Schollmaier, Διευθυντής του Opel Test Center.

Η μεγάλη ευθεία είναι το πρώτο στοιχείο που υπάρχει πραγματικά εκτός της αρχικής περιοχής και τρέχει παράλληλα με το γειτονικό κύριο δρόμο. Γι’ αυτό και χρειάστηκε να αγοραστεί γη το Δήμο.

Οι εργαζόμενοι του Opel Test Center δουλεύουν σε τρεις βάρδιες, επτά ημέρες την εβδομάδα. Κάθε ημέρα, όλοι οι οδηγοί δοκιμών μαζί διανύουν συνολικά γύρω στα 40.000 km.

Χρησιμοποιούν μέχρι 500 ελαστικά το μήνα.

Info / Photo: Opel

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει