«Σάπιο μήλο». Γιατί κάποιοι δεν θέλουν τόση Apple μέσα στα αυτοκίνητα;

Post date:

Author:

Category:

Μήπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραγίνονται δέσμιες της Σίλικον Βάλεϊ παραδίδοντας τα ηνία των προϊόντων τους στους τεχνολογικούς γίγαντες;

σάπιο μήλο Apple

Όπως μου έλεγε πρόσφατα στέλεχος ελληνικής εισαγωγικής, το πρώτο πράγμα που κοιτάζουν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές με το που μπαίνουν στις εκθέσεις είναι η οθόνη


ΟΚ, σιγά την αποκλειστικότητα της είδησης, θα μου πείτε

Και τα πλακάκια στα showrooms ξέρουν πια ότι όλη η διάδραση γίνεται στο touch screen, εκεί είναι το στοιχείο της ιστορίας που κεντρίζει τον εν δυνάμει πελάτη.

Εντάξει, προηγείται η σχεδίαση, το πώς φαίνεται απ΄έξω. Εκεί γίνεται ο αρχικός τζόγος. Όπως γράφαμε τις προάλλες με αφορμή το ηλεκτρικό Ami στη Χάλκη, το ντιζάιν είναι όλα τα λεφτά.


Citroën Ami

Όμως, αφ ης στιγμής ο πελάτης μπει μέσα, τα επόμενα κρίσιμα δευτερόλεπτα παίζονται επί της οθόνης. Και εδώ ακριβώς, ακριβέστερα κάτω από αυτήν, στο επίμαχο software, είναι που τίθεται το ερώτημα του τίτλου. 

Τι συμβαίνει ακριβώς;

Η σωστή απάντηση λέει ότι καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα σιγά-σιγά κερδίζουν έδαφος, οι ευκαιρίες για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν προϊόντα με τελείως δικό τους, sui generis χαρακτήρα περιορίζονται

Κι αυτό γιατί άλλο πράμα ένας V8 και άλλο ένας τρικύλινδρος. Άλλο ένας turbo και άλλο ένας ατμοσφαιρικός. Και, βέβαια, τελείως άλλη η ηχητική εμπειρία. Στα ηλεκτρικά υπάρχει μόνο συριγμός.

Αυτά σημαίνουν ότι η κοινή χρήση εξαρτημάτων, πλατφόρμας και κοινών ηλεκτρονικών είναι ζωτικής σημασίας για την εμπορική βιωσιμότητα ενός EV (Electric Vehicle).

Στη συνέχεια, ως κίνηση-ντόμινο, αυτό σημαίνει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται, σχεδόν αναγκαστικά, στο πώς θα έχουν στις οθόνες όσο γίνεται πιο καθηλωτικές, εντυπωσιακές εμπειρίες για τους επιβάτες των αυτοκινήτων τους.

Και εκεί, για κάποιους, γίνονται οι ίδιες δέσμιες της Σίλικον Βάλεϊ

Για παράδειγμα, η πιο πρόσφατη πληροφορία λέει ότι η Apple ετοιμάζεται να χρησιμοποιήσει το γνωστό λειτουργικό της, το CarPlay, για να επεκτείνει την εμβέλειά της στα αυτοκίνητα. Σκοπός της είναι να αναλάβει τον έλεγχο του καλοριφέρ, του αερισμού και του air condition (το λεγόμενο HVAC – από το Heating, Ventilation Air Conditioning- στη γλώσσα των αυτοκινητάδων).

Και το πάει ακόμα παραπέρα: να αναλάβει μέσω του CarPlay το χειρισμό των καθισμάτων, ακόμα και των ενδείξεων στον πίνακα οργάνων.


Honda S2000

Ψηφιακός επεκτατισμός

Όπως, λοιπόν, διάβασα μόλις χθες, υπάρχει η άποψη ότι οι κατασκευαστές πρέπει να το σκεφτούν πολύ σοβαρά προτού επιτρέψουν στους τεχνολογικούς γίγαντες των Apple και Google να κυριαρχήσουν στην εμπειρία που εισπράτουν οι πελάτες τους.

Για παράδειγμα, ένα στέλεχος της VNC Automotive, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στα λογισμικά, λέει ότι ενώ η εξέλιξη της Apple φαίνεται εκ πρώτης όψεως θετική (καθώς παρέχει στις εταιρείες αυτοκινήτων πρόσβαση σε έτοιμα συστήματα με τα οποία οι πελάτες είναι ήδη εξοικειωμένοι από τα κινητά τους τηλέφωνα), αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει τον ολισθηρό δρόμο που αποκόπτει εντελώς τους κατασκευαστές οχημάτων από την εμπειρία που νιώθουν οι ίδιοι τους οι πελάτες.

Αυτός ο ψηφιακός επεκτατισμός θα επέτρεπε στους χρήστες iPhone να ελέγχουν πολλές από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου τους μέσα από το CarPlay

Όμως, ταυτόχρονα, όσο περισσότερο εδραιώνεται η Apple στην καθημερινή τους ζωή, τόσο πιο πιθανό είναι να αποτελεί το λειτουργικό της βασικό κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου. 


Audi A3 δοκιμή

Αλλά δεν είναι μόνο η Apple που επιχειρεί τέτοιες κινήσεις

Για παράδειγμα, πρόσφατα μοντέλα των Renault και Volvo έχουν υιοθετήσει το Android Automotive OS της Google, παραδίδοντας τον έλεγχο σχεδόν όλων των ψηφιακών λειτουργιών των αυτοκινήτων τους και δίνοντας στον τεχνολογικό γίγαντα μία άνευ προηγουμένου πρόσβαση στη ζωή των πελατών τους.

Αν και όλο αυτό εγείρει ανησυχίες για το απόρρητο και την ασφάλεια, είναι απίθανο να προβληματίσει το ηλικιακά νεότερο κοινό, αυτό για το οποίο πέφτουν κορμιά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ψιλά γράμματα για τη νέα γενιά που μεγαλώνει με το smartphone στο χέρι

Σε κάθε περίπτωση, σημειώνεται επίσης ότι υπάρχει η πιθανότητα κάποιες από τις λειτουργίες ενός αυτοκινήτου να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον κάτοχό του αν αρνείται να κάνει το update ή και εάν, για όποιους λόγους κάποια στιγμή, η Google αποφασίσει να αποσύρει την υποστήριξη.

Κακά τα ψέμματα, οι Apple και Google κινούνται πιο γρήγορα από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ενδεικτικό: στη Βρετανία ο κόσμος αλλάζει κινητό κάθε δύο χρόνια. Αυτοκίνητο; Αλλάζει, κατά μέσο όρο, κάθε οκτώ χρόνια. Πού να βάλεις και την Ελλάδα με το γερασμένο στόλο.

Όλα αυτά τα χρονικά διαστήματα μοιάζουν με αργή κίνηση μπροστά στην ταχύτητα που κινείται η  Σίλικον Βάλεϊ. Ε, κάπου εκεί το μήλο μπορεί να λέγεται και σάπιο. Είναι;


Aρχική δημοσίευση Protagon / Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει