2ο Χέρι: Mazda RX-8

Post date:

Author:

Category:

mazda rx8 check points τι να προσέξω

 

Τι λέει το 4Drivers: καθαρά οδηγοκεντρικό coupe, πισωκίνητο, άψογα στημένο, fun to drive, τετραθέσιο με άποψη που παρά τα χαμηλό κόστος φορολόγησης υπέστη μεταπωλητική καταστροφή. Αν ξέρεις τι ζητάς και τι αναμένεις, το παίρνεις. Αλλά θέλει διάβασμα πριν κάνεις το βήμα.

Oh yes: χαμηλό κέντρο βάρους, οδική συμπεριφορά, εξαιρετική ισορροπία λόγω του μικρού σε διαστάσεις και βάρος Wankel κινητήρα, στροφάρισμα μοτοσικλέτας, ωραίο turn-in, συμβατή ενδοτικότητα για τους ελληνικούς δρόμους.

Sorry, no: ιδιομορφίες κινητήρα, υψηλή κατανάλωση καυσίμου (14-18 lt/100 km αναλόγως πίεσης στο γκάζι, 12 μίνιμουμ), κατανάλωση λαδιού, αισθητικό overkill με σήμα το ρότορα.

 Δύο διαθέσιμες εκδόσεις, Cosmo και Challenge, αμφότερες με μπλοκέ, ωραίο σε αίσθηση επιλογέα (το »μικρό», Challenge, είχε 5άρι κιβώτιο, το »μεγάλο», Cosmo, 6άρι και με »κοντή» κλιμάκωση) και άψογο στήσιμο έκαναν πάρτι πωλήσεων στα καλά χρόνια της ΕΛΜΑ. Πολύς κόσμος χρεώθηκε για να πάρει το προσιτό (σε τέλη κυκλοφορίας και φορολογία) 2+2 coupe. Πλέον, απαντάται σε αγγελίες από €4.000. Αν είναι τσεκαρισμένος ο έλεγχος αξίζει. Παρά την ταλαιπωρία του Wankel. Ειδικά ως fun car του Σαββατοκύριακου.

Τι να προσέξω: Ξεκινάς με μελέτη στα fora. Τα αμερικανικά έχουν ολόκληρη βίβλο ως προς τι πρέπει να ελέγξεις στην περίπτωση RX-8, μέχρι και rebuild κινητήρα. 

Το RX-8 έχει ευαισθησία στο σωστό λάδι, κάτι σαν τις Καλαματιανές που το δοκιμάζουν πριν το ρίξουν στη σαλάτα.

Πολλές περιπτώσεις έχουν καταστρέψει τα μοτέρ τους από κακή επιλογή λαδιού ή πλημμελή συντήρηση. Απαγορεύονται τα συνθετικά, εκτός αν είναι ειδικά για περιστροφικούς κινητήρες όπως, για παράδειγμα, τα Idemitsu.

H σωστή συντήρηση από ψαγμένο προηγούμενο ιδιοκτήτη περιλαμβάνει τη χρήση »premix» με διχρονόλαδο με την ιδανική αναλογία να είναι 100ml ανά φουλ γέμισμα.

Η κατανάλωση λαδιού είναι δεδομένη με το RX-8 που όσο γοητευτικό είναι ως set-up, τόσο κουραστικό μπορεί να γίνει ως μέριμνα των ιδιοτροπιών του Wankel αφού καθώς ψεκάζει λαδι στο θάλαμο καύσης χρειάζεται τακτικότατο έλεγχο.

Αυτό σημαίνει πως η συνήθης κατανάλωση λαδιού είναι 500ml ανά περίπου 1500 χιλιόμετρα. Ναι, είναι πάρα πολύ.

Σημεία που πάσχουν είναι η τρόμπα βενζίνης, οι πολλαπλασιαστές, οι καταλύτες και καλό είναι να κοιτάξεις τη φίσα του τιμονιού γιατί συχνά οξειδώνεται με το χρόνο καθώς βρίσκεται κάτω από την μπαταρία.

Αν είσαι σχολαστικός ο Wankel θέλει καλή προθέρμανση.

Να κοιτάξεις αν παίρνει εύκολα »μπροστά». Αν ζορίζεται τότε ενδεχομένως υπάρχει κάποιο πρόβλημα στα πηνεία, τα μπουζί ή τη μίζα και η αντικατάστασή τους είναι απαραίτητη. Στα μοντέλα μετά το 2004 η Mazda αντικατέστησε τη μίζα με upgrade..

Το RX-8 δεν πρέπει να το σβήνεις πριν ζεσταθεί καλά ο κινητήρας. Το “πάω στο περίπτερο και γυρνάω” πρέπει να αντικατασταθεί με το “πάω μια βόλτα και γυρνάω”.

Αν το σβήσεις κρύο, το περισσευούμενο καύσιμο »κάθεται» μαζί με το λάδι στο θάλαμο του κινητήρα και διαβρώνουν τη φλάτζα σε εκείνη την περιοχή προκαλώντας »πλημμύρα», το γνωστό στην κοινότητα των RX-8 »flooding». Έχουν γραφτεί »βιβλία» για το θέμα, ούτε ο κατακλυσμός του Νώε. Επίσης, σβήνεις πάντα με ξερογκαζιά.

Πριν δώσεις τα χρήματά σου είναι απαραίτητος ο έλεγχος συμπίεσης.

Υπάρχουν τεχνικοί που με €30 έρχονται και σου μετρούν τη συμπίεση. Αξίζει για να μη χτυπάς το κεφάλι σου σε καμιά γωνία. Πονάει.

Στη βόλτα προσπάθησε να ελέγξεις τη γραμμική λειτουργία του κινητήρα. Αν παρατηρήσεις αρρυθμίες ή σπασμωδικά «κοψίματα» τότε το πιθανότερο είναι ότι ευθύνεται η τρόμπα βενζίνης.

Πόσα να πληρώσω: Στις αγγελίες η μέση τιμή είναι €6.5000. Ξεκινούν από €4.000 έως €12.000. Κάπου στη μέση μπορείς να βρεις ένα πραγματικά καλό RX-8.

Κατανάλωση: Η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 15 lt/100 km 

Εκδόσεις: Οι εκδόσεις του RX-8 είναι οι Challenge, Cosmo και Sport. Οι δύο τελευταίες διαφέρουν μόνο στον εξοπλισμό. Το Challenge αποδίδει 192 ίππους και το Cosmo 231 ίππους. Το “μικρό” έχει μεγαλύτερη ροπή, καίει και αισθητά λιγότερο.

Insider’s tip: Το RX-8 συμβόλισε την εποχή της ευφορίας της ΕΛΜΑ. Κάτι αντίστοιχο με το πάρτι των Ολυμπιακών αγώνων.

Πουλούσε, σαν ζεστό ψωμί, 2 τεμάχια την ημέρα. Διαβάστε το παρασκήνιο του πώς έκλεισε η εισαγωγική στην Ελλάδα εδώ.

Απέναντι: Σε επίπεδο τιμής, το MX-5 (NC) είναι ο πιο άμεσος, πισωκίνητος ανταγωνιστής αν και με λιγότερη ισχύ. Θα μπορούσες να πεις και το Honda S2000 που έχει εκπληκτικό κινητήρα, πιο hardcore αίσθηση αλλά είναι -για αυτοκίνητο προσεγμένο- σαφώς πιο ακριβό. 

[Διάβασέ το: Αποκλειστικό: Πώς έκλεισε η πόρτα της Mazda στην Ελλάδα]

Συμπέρασμα

Αυτό το Mazda απαιτεί συνέπεια (για σένα μιλάμε). Αν βρεις κάποιο σωστά συντηρημένο και είσαι σχολαστικός με τους ελέγχους, τη μέτρηση συμπίεσης και δεν το ΄χεις για κάθε μέρα είναι ιδανικό. Όσο ιδανικός μπορεί να είναι ο καπριτσιόζος θείος Wankel.

Photo: Google/Mazda

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει