Οδηγώντας BMW X2 xDrive 25d. Το GTi των compact SUV

Post date:

Author:

Category:

BMW X2 xDrive 25d

 

Δεν ξέρω τι ποσοστό από το εν δυνάμει αγοραστικό των SUV είναι σε θέση να εκτιμήσει την οδηγοκεντρικότητα ενός BMW Χ2. Ξέρω, όμως, πως όσοι είναι σε θέση να το εκτιμήσουν, θα συναντήσουν ένα διαφορετικό SUV. Με compact διαστάσεις, αίσθηση 3άρας και περισσότερο ωφέλιμο ύψος. Στο δρόμο; Ένα από τα πιο στριφτερά σασί της αγοράς. Τo οδηγούμε και ευπειθώς αναφέρουμε

Τι λέει το 4Drivers: σχεδιαστικά γενναίο, χαμηλό (για SUV) και οδηγοκεντρικό. Για όσους τους ενδιαφέρει ακόμη μια τέτοια εκδοχή στην παλίρροια των SUV. Είναι πολλοί, άραγε;

Oh yes: εξαιρετικός δίλιτρος diesel κινητήρας, επιδόσεις, ρεαλιστικά χαμηλή κατανάλωση, αίσθηση τιμονιού, κιβώτιο, έλεγχος αμαξώματος, έξυπνο μιξάρισμα επενδύσεων, infotainment αναφοράς, πλευρική στήριξη εμπρόσθιων καθισμάτων, αιχμηρό design, χώρος αποσκευών (470lt)

Sorry, no: μέτρια κύλιση με τους τροχούς 19 ιντσών, σφιχτή απόσβεση ακόμα και στη θέση comfort για την πλειοψηφία της αγοράς των SUV, «σκαλοπάτι» χώρου αποσκευών, μέτρια ορατότητα πλαγίως / πίσω

Απέναντι: Mercedes GLA, Volvo XC40, Audi Q3, Jaguar E-Pace

Bitch, better have my money: από €52.900 για την έκδοση δοκιμής.

Στη βάση της γκάμας οι τιμές ξεκινούν από τα €33.200 για την προσθιοκίνητη, τρικύλινδρη, βενζινοκίνητη έκδοση sDrive 18i των 1.5lt και 140 ίππων.

Δείτε τον πλήρη, πρόσφατο τιμοκατάλογο της BMW εδώ

Όσο καλό και να είναι ένα αυτοκίνητο χρειάζεται, πλέον, και ένα έντονο σχεδιαστικό αποτύπωμα. Αν τα X1 και  Χ3 σας φαίνονται πως δεν έχουν και τόσες αισθητικές διαφορές σε σχέση με τα μοντέλα που αντικατέστησαν (και μάλλον έχετε δίκιο), τότε το Χ2 διαθέτει το design που κάνει τη διαφορά εντός του ομίλου.

Ίδιο μεταξόνιο με το Χ1 (2670mm) αλλά 49mm πιο κοντό σε μήκος και 69mm πιο χαμηλό. Στρίβει σαν καλοστημένο GTi και είναι ακλόνητο σε υψηλές ταχύτητες. Η δίλιτρη έκδοση 25d που οδηγήσαμε, πάει «σφαίρα» (0-100 σε 6.7”, τελική 237 km/h) και «καταναλώνει ελάχιστα (μέση δοκιμής 7.7lt/100 km) ακόμα και με γρήγορους ρυθμούς. 

 

#Database

Κινητήρας: 2.0lt, 16βάλβιδος, turbo, πετρελαιοκίνητος

Ισχύς: 231 PS

Ροπή: 450 Nm

Μετάδοση: Τετρακίνηση / Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic

Ανάρτηση: McPherson (εμπρός) / Πολλαπλών συνδέσμων (πίσω)

Βάρος: 1.585 – 1.660kg (αναλόγως έκδοσης)

0-100: 6.7”

Τελική: 237 km/ h

Επίσημη μικτή κατανάλωση : 5.3lt/100km / Μικτή δοκιμής: 7.7lt/100km

Χώρος αποσκευών: 470-1355 lt

Απόσταση από το έδαφος: 182mm

Είχε προηγηθεί η πρώτη επαφή με την εμπροσθιοκίνητη έκδοση του Χ2 με αφορμή τη δημοσιογραφική παρουσίαση. Η δεύτερη επαφή συνέπεσε με ταξίδι εκτός Αθηνών. Την παραλάβαμε στο έντονο χρυσαφί. Aυτό που με το βαφτιστικό ”Galvanic Gold Metallic” φλασάρει από μακριά. Με ένα ήλιο που έλουζε την πόλη και την εθνική οδό.

Το σχήμα αιχμηρό, η κλίση της οροφής έντονη, τα «ρουθούνια» της BMW στη μάσκα έτοιμα να ρουφήξουν το ζεστό αέρα της άδειας Αθηνών-Τρίπολης, Πίσω, στο Hofmeister kink, την κλασική γωνία που κάνει το πλαϊνό πίσω παράθυρο στα BMW εδώ και κάποιες δεκαετίες, υπάρχει το σήμα της εταιρείας. Ακριβώς όπως στα πανέμορφα CS της δεκαετίας του ’70. Ναι, το Χ2 έχει έντονη σπορτίφ παρουσία με το καλημέρα.

Κάθεσαι χαμηλά, αν θες δεν βλέπεις καν το καπό. Νιώθεις ένα με το σασί. Το οποίο είναι η ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται σε εμπροσθιοκίνητα μοντέλα του ομίλου αλλά, όπως έχουμε γράψει ξανά και ξανά, αυτές οι συγγένειες είναι ένα απόλυτα φυσιολογικό μέρος ενός έξυπνου master plan – μειώνουν το κατασκευαστικό κόστος και εσύ, ως οδηγός, δεν υποψιάζεσαι καν τα όποια κοινά γονίδια της πλατφόρμας.

Όπως έχουμε γράψει, «τα σασί, όσο σπονδυλωτά και αν έχουν γίνει για λόγους οικονομίας κλίμακας, έχουν τόσες δυνατότητες πια, που ένας οδηγός πεισματικά κολλημένος σε old school κατασκευές (όσα θετικά και αν έχουν σε επίπεδο συμμετοχικότητας) δυσκολεύεται να πιστέψει πώς μπορεί να στρίβει ένα αυτοκίνητο σαν το Χ2».

Η BMW ξέρει πώς να σχεδιάζει και στήνει σπονδυλωτά σασί και μένεις μόνο να εντοπίσεις τις διαφορές σε σχέση με τα «γειτονικά» SUV της γκάμας. Το Χ2 είναι αισθητά διαφορετικό από το Χ1. Ισχύει.

Πατάει ακόμα πιο πειστικά και «γράφει» τροχιές με πολύ υψηλές ταχύτητες. Οι ανοιχτές καμπές για Τρίπολη επιβεβαιώνουν τόσο τη μέγιστη ακρίβεια που μπορείς να αναμένεις από ένα compact SUV με ένα άψογο σε αίσθηση τιμόνι και ένα 8άρι κιβώτιο-ποίημα όσο και την αίσθηση εμπιστοσύνης που εμπνέει όταν στρίβεις με εξωπραγματικά χιλιόμετρα στις παρατεταμένες. Το GTi των SUV; Στάνταρ.

Γύρω σου μια καμπίνα που θυμίζει οδηγοκεντρικό κουπέ. Καθίσματα με έντονη πλευρική στήριξη, μιξάρισμα αλκαντάρα, κίτρινων ραφών και προσεγμένων επενδύσεων σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικό infotainment. Το περιβάλλον σε εμπνέει να οδηγήσεις.

Τα προγράμματα οδήγησης παρέχουν τις συνήθεις διαφοροποιήσεις χαρτογραφήσεων της BMW ενώ ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι σαφώς χαμηλότερος από ένα, για παράδειγμα, Χ3. Το χαμηλό ύψος, μόλις 1526mm σχεδόν θυμίζει σεντάν και έχει αεροδυναμικά πλεονεκτήματα.

Η κύλιση είναι σφιχτή. Αρκετά σφιχτή. Το ταξίδι με το Χ2 δεν είναι ο ορισμός του ξεκούραστου. Αν θες έναν πιο ολιστικό συνδυασμό, δες το Χ3. Έχει ίδια περίπου χρήματα με το Χ2 της έκδοσης που οδηγούμε και έχει και τον περιζήτητο για πολλούς όγκο.

Τα καθίσματα του Χ2, με ξεκάθαρα σπορ προσανατολισμό (και σαφώς καλύτερα από του Μ2 που οδηγήσαμε πρόσφατα) είναι, επίσης, σφιχτά. Αν πας χαλαρά κάτι σου λείπει από τη συνταγή. Το Χ2 σχεδόν σε αυθυποβάλλει να πιέσεις περισσότερο, εκεί που αναδεικνύεται ως μια από τις πιο σπορ προτάσεις στην κατηγορία. 

Αν το Volvo XC40 είναι, κατά την άποψη του 4D, το all around νέο πακέτο της compact κατηγορίας, το Χ2 είναι το ατίθασο SUV που πατάει έξω από τις νόρμες για αυτούς που τολμούν.

Θα πίστευα πως το motto που συνοδεύει την παγκόσμια επικοινωνιακή καμπάνια του Χ2, το ”be the one who dares” (σε ελεύθερη μετάφραση, «γίνε αυτός που τολμά») είναι ένα σύνηθες πιασάρικο εμπορικό mantra που σε κάνει να αισθάνεσαι ξεχωριστός πριν καν αγοράσεις το Χ2.

Όμως, είναι έτσι και λέει αλήθεια. Χρειάζεται τόλμη για ένα SUV που βάζει σε προεξέχουσα θέση την οδηγοκεντρικότητα, την πίεση σε στροφιλίκι και τον κατά τι λιγότερο πρακτικό χαρακτήρα (το «τούνελ» στο δάπεδο του πίσω καθίσματος κλέβει κάποιο χώρο, οι πολύ ψηλοί πίσω επιβάτες ίσως νιώσουν μια σχετική «κλειστοφοβία» και η ορατότητα πλαγίως / πίσω απαιτεί διπλοτσεκάρισμα στις διασταυρώσεις).

Χρειάζεται τόλμη να παρακάμψεις τη σφιχτή απόσβεση ή, αν θέλετε, και ακόμα και τις πιο μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις. Έχω την αίσθηση πως ο μέσος αγοραστής ενός SUV (ή μια γυναίκα που θέλει περισσότερο όγκο), το Χ2 δίπλα σε ένα άλλο SUV του ομίλου ίσως δείχνει «λιγότερο». 

Για μας στο 4D, την τόλμη τού να ρισκάρει την επιδεικνύει η BMW με το Χ2. Και, αν θέλετε, επενδύει σε μια απενοχοποιημένη εκδοχή ιδιοκτησίας ενός SUV ακόμα και για ένα petrolhead κοινό που θα ελκυστεί από ένα σοβαρά σπορτίφ αυτοκίνητο της κατηγορίας. Το θέμα, το εμπορικό, είναι να βρεθούν πολλοί τέτοιοι. Το ευχόμαστε ως μια διαφορετικότητα που επιμένει πως η οδήγηση παραμένει ξεχωριστή υπόθεση.

Info: bmw.gr / Photo: bmw 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει