Fast Test: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS

Post date:

Author:

Category:

Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS

 

 Μην αποθαρρυνθείτε απ΄τα μόλις 1.2 λίτρα ή τους 3 κυλίνδρους. Αυτό είναι ένα απ΄ τα πιο ζωηρά, κομψά και καλά φτιαγμένα μικρομεσαία. Για πρώτη φορά η Peugeot μπορεί να ανταγωνιστεί τους κορυφαίους της κατηγορίας. Το handling το είχε. Τώρα έχει και την ποιότητα

Tι λέει το 4Drivers: Χαρισματικό hatchback με σοφιστικέ σχεδίαση, άψογο δίδυμο κινητήρα-αυτόματου κιβωτίου και ολιστική ποιότητα που δεν σε εμποδίζει να το συγκρίνεις με την αντίστοιχη ενός Golf, Focus ή Astra. 

 

Οh yes: απόκριση κινητήρα, χαμηλά επίπεδα θορύβου παρά τους τρεις κυλίνδρους, επιδόσεις, κατανάλωση, χώροι, λεπτομέρειες σχεδίασης, infotainment φιλικό στο μέσο χρήστη, απουσία χαοτικών πλήκτρων στο τιμόνι, χώρος αποσκευών

 

Sorry, no: η λάθος γωνία του τιμονιού σε σχέση με τη σωστή γεωμετρία της θέσης οδήγησης, μέτριοι χώροι για τους πίσω επιβάτες

 

Απέναντι: Ford Focus, VW Golf, Opel Astra, Honda Civic, Renault Megane

 

Bitch, better have my money: από €20.100

Το face lift του 308 διατηρεί μια υπερδιακριτική κομψότητα μέσα-έξω, την πιο μίνιμαλ κονσόλα της κατηγορίας, απουσία τριγμών (αντίθετα με το γαλλικό παρελθόν) και ευχάριστα ζωντανή οδική συμπεριφορά. O κινητήρας 1.2 των 130 ίππων και 230 Nm ροπής ανήκει στη μηχανολογική αφρόκρεμα του segment ενώ μας άφησε θετική εντύπωση και ο πιο ομαλός τρόπος που λειτουργεί η πίσω ανάρτηση σε σχέση με την ”προ-face lift” έκδοση

Την αίσθηση την έχεις με το που φεύγεις για τα πρώτα μέτρα. Ένας εξαιρετικά αποδοτικός και τεχνολογικά προηγμένος 3κύλινδρος, ελαφρύς, με άψογη απόκριση ακόμα κι απ΄τις πολύ χαμηλές rpm (στις 1,750 σ.α.λ.) και αρμονική λειτουργία. Ένα κόσμημα του downsizing που κοσμεί το διακριτικό καπό του 308.

 

Τα 0-100 έρχονται σε 9.6” και η τελική ταχύτητα είναι 207 km/h ενώ η απόδοση μεγιστοποιείται απ΄τα μόλις 1.040 kg

 

Η απόδοση είναι ισάξια της αίσθησης με το Peugeot 308 να σου μεταδίδει μια ανάλαφρη, σβέλτη ροή κίνησης ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο.

 

Η αλήθεια είναι πως για κάποιους κατασκευαστές η απόσταση που χωρίζει ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο της σειράς με ένα διπλού συμπλέκτη μαζικής παραγωγής (δεν μιλάμε εδώ για PDK της Porsche) είναι, σε μερικές περιπτώσεις, εμφανής.

 

Όχι όμως και στην περίπτωση του (ιαπωνικής προέλευσης) αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων της Peugeot που είναι ”βούτυρο” στις αλλαγές, ”έξυπνο” για να αντιλαμβάνεται τις προθέσεις σου στο γκάζι και ταχύτατο ακόμα και στο normal mode. Το ΕΑΤ6, όπως είναι ο κωδικός του Efficient Automatic Transmission 6, έχει σχεδιαστεί για να μειώνει δραστικά την κατανάλωση και με πιστοποίηση ISO πετυχαίνει μια μείωση της τάξης των 5 gr CO2/km σε σχέση με το χειροκίνητο. Αν σας ενδιαφέρει το 308 να το δείτε το αυτόματο – κι όχι μόνο για την κατανάλωση…

 

Η αίσθηση που αποκτάς οδηγώντας το είναι αυτή ενός παραδοσιακά ευέλικτου hatchback, όπως μας έχουν συνηθίσει οι Γάλλοι, αλλά με λυμένα τα θέματα ποιότητας, τριγμών και άλλων αμαρτιών του παρελθόντος. Στο 308 νιώθεις το συμπαγές της κατασκευής, ίσως όχι στο βαθμό ενός VW Golf που παραμένει το σημείο αναφοράς ως προς αυτό το σημείο, και εισπράττεις τη σοβαρή δουλειά που έχει γίνει στο κεφάλαιο NVH.

 

Η τελείως λάθος, κατά την άποψή μας (αλλά και μεγάλου μέρους του διεθνούς Τύπου), θέση της γωνίας του τιμονιού παραμένει ένα θέμα που δεν μπορεί να λυθεί δομικά σε ένα facelift. Πρακτικά, για να βλέπεις τις ενδείξεις του ταμπλό θα πρέπει ή το τιμόνι σχεδόν να ακουμπά στα πόδια σου ή να βάλεις το κάθισμα στην πιο ψηλή ρύθμιση. Ή να είσαι 1.50 για να βλέπεις μέσα απ΄τη στεφάνη. 

Στρίβει με αμεσότητα και ακρίβεια που δεν τη συναντάς συχνά στην κατηγορία, στηρίζεσαι σωστά στο κάθισμα και μπορείς να ρυθμίσεις ελαφρά την τροχιά με το γκάζι. Κάτι που σπάνια, για παράδειγμα, θα μπεις στη διαδικασία με το επίσης γαλλικό, νέο Renault Megane

Ο πίσω άξονας, που στην αρχική δοκιμή της παρουσίασης του μοντέλου μας είχε αφήσει ανάμεικτες εντυπώσεις με τον απότομο τρόπο που αντιδρούσε υπό πίεση, εδώ φαίνεται να έχει ”ρικαλιμπραριστεί” και το 308 συμπεριφέρεται απόλυτα προοδευτικά και με στρωτό τρόπο χωρίς να αποσταθεροποιείται απότομα ακόμα και σε έντονες μεταφορές φορτίου.

 

Αθόρυβο, καλά μονωμένο, με ένα εσωτερικό που σε ηρεμεί και δεν σε μπερδεύει, την πιο έλεγκαντ κεντρική κονσόλα και ένα μικρό τιμόνι χωρίς καταιγισμό πλήκτρων (ο ιδεολογικός αντίπαλος ενός Honda Civic V-Tec Turbo).

 

Α, και ίσως τους πιο άψογα ρυθμισμένους μεντεσέδες θυρών. Κλείνεις τις πόρτες με ελάχιστη πίεση και παρόλα αυτά ποτέ δεν κινδυνεύεις να μείνεις ανάπηρος αν είσαι με το ένα πόδι έξω την ώρα που μπαίνεις. Λεπτομέρεια; Ναι, όπως και πολλές άλλες (το κατανοητό infotainment, ο χαμηλός αεροδυναμικός θόρυβος, οι ενδείξεις των οργάνων που συγκλίνουν) που δείχνουν την προσοχή στη λεπτομέρεια.

 

Η κατανάλωση κυμάνθηκε στο 6.9 lt/100 km ενώ αξίζει να σημειωθεί το πρωτόκολλο ρεαλιστικών μετρήσεων στο οποίο συμμετέχει η Peugeot μετά, ειδικά, απ΄το dieselgate.

 

Γενικώς, ένα μπράβο στην Peugeot για την ουσιαστική αναβάθμιση χωρίς να χάσει την αξιόλογη οδηγοκεντρικότητα

Info: peugeot.gr / Photo: Peugeot

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει