Καθαρό ή βρώμικο; Δισυπόστατο Renault Kadjar 1.6 dCi 4×4

Post date:

Author:

Category:

Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

 

Το SUV της Renault έχει καλούς, ξεκάθαρους γαλλικούς τρόπους. Αλλά υπόσχεται και ένα διασκεδαστικό, λασπώδη τρόπο για να σου υπενθυμίσει την τετρακίνητη πλευρά του

Τι λέει το 4Drivers: η απάντηση της Renault στο Nissan Qashqai είναι κατά τι μεγαλύτερη σε διαστάσεις, με ανάλαφρο πάτημα, ευκολοδήγητη και φιλική στο χρήστη. Η κατ΄επιλογήν τετρακίνηση ανακαλύπτει, ωστόσο, και ένα fun χαρακτήρα που συχνά λείπει από το μονοπώλιο των προσθιοκίνητων SUV

Οh yes: χώροι, εξαιρετικά οικονομικός κινητήρας, προοδευτικές αντιδράσεις, τετρακίνηση που εξαλείφει σπιναρίσματα σε ολισθηρές επιφάνειες, δυνατότητα ”κλειδώματος” 50:50, άνεση κύλισης, ευκολία εισόδου-εξόδου στην καμπίνα, ικανότητα ρυμούλκισης 1,800 kg

Sorry, no: σχετικά νωθρός κινητήρας στις χαμηλές σ.α.λ., γραφικά και software που δεν είναι στην ”αφρόκρεμα” της κατηγορίας, αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες από τις μπροστινές κολώνες

Απέναντι: Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Nissan Qashqai, Skoda Kodiaq

Bitch, better have my money: Από €27,510 για την έκδοση της δοκιμής (από €19,490 η βασική έκδοση βενζίνης και από €20,990 η αντίστοιχη diesel)

  • Database 

Κινητήρας: 1.6 lt, 16βάλβιδος, turbo, πετρελαιοκίνητος

Ισχύς: 130 PS

Ροπή: 320 Νm

Μετάδοση: Τετρακίνηση / Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Βάρος: 1.536 kg

0-100: 11,9”

Τελική: 181 km/ h

Μικτή κατανάλωση δοκιμής: 7.2 lt/100 km

H Renault λέει πως το 95% των ορατών μερών και εξαρτημάτων είναι διαφορετικό από το ομογάλακτο Nissan Qashqai (ως γνωστόν, οι δύο εταιρείες είναι σε κοινή εταιρική ”ομπρέλα”).

Η αλήθεια είναι πως ο αμύητος δύσκολα θα εντοπίσει τη γεννετική συγγένεια μεταξύ τους βλέποντάς τα εξωτερικά. Το πλαίσιο είναι, φυσικά, το ίδιο, όπως και το 60% των μηχανικών μερών.

Πιο ανάλαφρο αισθητικά το Kadjar, με το μεγάλο λογότυπο της Renault στην μπροστινή μάσκα, τις πιο λιτές γραμμές σχεδίασης και τον αέρα ενός chic, μεγάλου αυτοκινήτου που με μήκος κάποια 4,448 mm και ένα γενναιόδωρο μεταξόνιο 2,646 mm μπορεί να φιλοξενήσει άνετα μια οικογένεια ή τέσσερις υψηλόσωμους επιβάτες.

Αν ψάχνετε για ένα ιδιαίτερα άνετο, ευρύχωρο και ιδιαίτερα οικονομικό SUV, το Renault Kadjar είναι μια πρόταση που αξίζει να δείτε. Γιατί οι γαλλικοί τρόποι στην άσφαλτο μπορεί να μην έχουν τη σπορτίφ απόκριση ενός Ford Kuga ή ενός Seat Ateca αλλά υπάρχει μια σοβαρή μερίδα κοινού εκεί έξω, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη κατηγορία, που δεν την πολυενδιαφέρουν τέτοιοι διαχωρισμοί. 

Το Kadjar στις χαμηλές rpm δεν είναι τόσο νευρώδες αλλά αν επιμείνεις στο γκάζι και περάσεις το γνωστό ”σκαλοπάτι” του δεξιού πεντάλ στο μισό της διαδρομής του (μια αποθάρρυνση στο να πηγαίνεις flat out…;), ο 1.6 diesel έχει αποθέματα ροπής και κινεί το αμάξωμα των 1.536 kg με άνεση. Να σημειωθεί πως η έκδοση με τον κινητήρα diesel 1.6 είναι αυτή που συνδυάζεται με την τετρακίνηση και όχι η 1.5 diesel.

Χαρακτηριστικό το ανάλαφρο πάτημα του Kadjar που ”αναπνέει” με το δρόμο και διατηρεί μια κινηματική άνεση χωρίς να εμπνέει, ταυτόχρονα, για έντονη πίεση. Αν την ασκήσεις, ωστόσο, αποδεικνύεται αποτελεσματικό και ”αφρώδες” ακόμα και όταν πλησιάζει ή και ξεπερνά τα όρια της πρόσφυσής του.

Εκεί, όμως, που μπορεί να αποκαλύψει και μια άλλη πλευρά του είναι όταν βρεθείς εκτός δρόμου. Η χαρακτηριστική διαδρομή ανάρτησης του Kadjar καταπίνει ανωμαλίες, χασίματα και λασπώδη περάσματα με ευκολία. Ο περιστροφικός διακόπτης δίνει και τη δυνατότητα να ”κλειδώσεις” 50:50 την τετρακίνηση και να ανακαλύψεις μια ενδιαφέρουσα, fun πλευρά του. 

Και είναι εκεί, πιέζοντας ακόμα και σε ιδιαίτερα ολισθηρές επιφάνειες, που οι προοδευτικές αντιδράσεις του, το ελεγχόμενο body roll και το ακριβές τιμόνι που βαραίνει με υγιή τρόπο (αν και δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση) σε βοηθούν να διασκεδάσεις ή να μετακινηθείς.

Κανονικά, όσο ανεβαίνει τιμολογιακά ένα SUV, τόσο πιο αυτονόητη είναι η τετρακίνητη εκδοχή. Μπορεί η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών SUV να αρκείται σε προσθιοκίνητες εκδοχές που τα καταφέρνουν μια χαρά στα καθημερινά τους καθήκοντα, αλλά για μια οικογένεια που θέλει να εντάξει και ένα αξιόλογο στοιχείο εξερεύνησης σε διαδρομές εκτός δρόμου, η τετρακίνηση προσθέτει κάτι παραπάνω στην εμπειρία.

Παρά την ταλαιπωρία του Kadjar σε ”βρωμιά”, λάσπη και γρήγορα φλικαρίσματα, η κατανάλωση δεν επηρεάστηκε αισθητά και τα 7.2 lt/100 km θα μπορούσαν να είναι ακόμα χαμηλότερα, όπως μας επιβεβαίωσαν ενδιάμεσα resets του υπολογιστή ταξιδίου. Δεν είναι τυχαίο ότι κινητήρες της Renault εξοπλίζουν ακόμα και μοντέλα της Mercedes.

Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα family friendly αυτοκίνητο, ταξιδιάρικο, με κορυφαία χωρητικότητα χώρου αποσκευών και διττό χαρακτήρα. Καθαρό ή βρώμικο; Το δισυπόστατο Kadjar έχει τις δικές του απαντήσεις.

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει