Fast Test: Renault Megane 1.5 dCi 110 PS GT Line

Post date:

Author:

Category:

To νεό Renault Megane ξεκινά μια νέα καριέρα σε ένα όνομα που κρατάει είκοσι χρόνια στην κατηγορία. Πόσο μπορεί να ικανοποιήσει τον ”Πραγματικό Οδηγό” της διπλανής πόρτας;

Tι λέει το 4Drivers: αποκλειστικά πεντάθυρο hatchback με εντυπωσιακή εμφάνιση και έμφαση στην άνεση και τη σοφιστικέ σχεδιαστικά καμπίνα. Ωστόσο, η απόσταση του σπορτίφ χαρακτήρα ανάμεσα στις καθημερινές εκδόσεις και τις ειδικές εκδόσεις φαίνεται να μεγαλώνει. Όμως, έστω κι έτσι, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν πως εδώ υπάρχει ένα σασί που περιμένει να λάμψει στα χέρια της Renault Sport

Οh yes: τα φαρδύτερα μετατρόχια της κατηγορίας, φρένα, ξεκούραστη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, συνολική αναβάθμιση καμπίνας σε σχέση με τον προκάτοχο, άψογα καθίσματα στην έκδοση GT Line, δυνατότητες εξατομίκευσης μέσω της κεντρικής οθόνης, 

Sorry, no: τεχνητή αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, μέτριοι χώροι για τους πίσω, επιδόσεις στο μέσο όρο της κατηγορίας, μέτριος σε αίσθηση επιλογέας, ενδεχομένως υπερβολικά ”φανταχτερή” κεντρική οθόνη λειτουργιών τύπου τάμπλετ

Απέναντι: Ford Focus, VW Golf, Opel Astra, Seat Leon, Honda Civic

Bitch, better have my money: από €19,500

 

 Αισθητικά το νέο Renault Megane κερδίζει τα βλέμματα, δείχνει εξαιρετικά σύγχρονο, ειδικά στο πίσω μέρος, και αποδεικνύεται άνετος χιλιομετροφάγος. Η καμπίνα είναι αισθητά πιο εντυπωσιακή απ΄το παρελθόν, τα περισσότερα πλαστικά επίσης και τα χειριστήρια πέφτουν φυσικά στα τέσσερα άκρα του οδηγού, με εξαίρεση την άβολη θέση του χειρόφρενου. Ο κινητήρας είναι επαρκής, άψογα μονωμένος και ευνοείται από την κοντή κλιμάκωση. Το Megane είναι ιδιαίτερα σταθερό και προοδευτικό αλλά θα αφήσει σχετικά αδιάφορο τον ενθουσιώδη οδηγό καθώς δεν έχει τη μηχανολογική αίσθηση ενός Focus, τη συμπαγή απορρόφηση ενός Golf ή την ενάργεια στο turn-in ενός Civic.

Περιμέναμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να οδηγήσουμε το Renault Megane τέταρτης γενιάς. Στο 4D εκτιμούμε τα προϊόντα της Renault Sport καθώς πρόκειται για ένα παρακλάδι της εταιρείας που έχει προσφέρει μερικά από τα καλύτερα προσθιοκίνητα των τελευταίων δεκαετιών, όπως τα Clio Williams, Clio Sport αλλά και σκληροπυρηνικές εκδόσεις όπως Megane R26.R και Trophy-R.

Η αλήθεια είναι πως είναι τόσο χαρισματικές αυτές οι ειδικές εκδόσεις της Renault που συχνά ίσως αναμένει κάποιος περισσότερα απ΄όσα θα αναλογούσε από τις μικρότερες εκδόσεις.

Όμως, η αρχική μας αίσθηση και από την προηγούμενη επαφή μας με το νέο Renault Megane έδειξε πως το νέο μοντέλο, όσο εντυπωσιακό κι αν είναι αισθητικά ή συνολικά ραφιναρισμένο, τείνει να μεγαλώνει την απόσταση με τις κορυφαίες εκδόσεις, παρά να τη μειώνει. 

Είναι σαφές πως κάτω από την πλατφόρμα CMF (κοινή με τα Talisman και Espace) υπάρχει πολύς χώρος για διαφοροποίηση χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα τοποθέτησης πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, αλλά προς το παρόν, η έμφαση στην πραγματικά όμορφη έκδοση GT Line είναι ξεκάθαρα προς την πλευρά της άνεσης και των ξεκούραστων μεγάλων αποστάσεων.

Μπαίνοντας μέσα, τα καθίσματα κλέβουν την παράσταση. Φαρδιά ”μάγουλα” τόσο στη βάση όσο και στην πλάτη, άψογη στήριξη, πανέμορφη σχεδίαση και υλικά που συγκρατούν το σώμα χωρίς να ενοχλούν ακόμα και τις ζεστές ημέρες του Φθινοπώρου.

Η διαδρομή του ύψους ξεκινά από πραγματικά χαμηλά και ενσωματώνεσαι στην καμπίνα και σου δημιουργείται η αίσθηση πως εδώ, ναι, θα οδηγήσεις. Αν τα τοποθετήσεις στο κατώτατο σημείο, ωστόσο, περιορίζεται πολύ ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες (που ήδη δεν κάθονται εξαιρετικά άνετα) οι οποίοι δυσκολεύονται να βάλουν καν τα πέλματά τους από κάτω.

Η καμπίνα είναι φαρδιά σε αίσθηση και το ταμπλό εντυπωσιακό σε πρώτη αίσθηση. Την οπτική παράσταση κλέβει η τεράστια κεντρική οθόνη του συστήματος R-Link 2 η οποία απεικονίζει τις επιμέρους ρυθμίσεις του αυτοκινήτου (από τις βασικές του κλιματισμού μέχρι τον εσωτερικό φωτισμό) και είναι βέβαιο πως αποτελεί τη σχεδιαστική γραμμή η οποία θα περάσει και στο επόμενης γενιάς Clio.

Οι λειτουργίες είναι πολλές, χρειάζεται μια σχετική εξοικείωση ενώ, κατά την ταπεινή μας γνώμη, κάποια γραφικά είναι περισσότερο ”life style” απ΄όσο χρειάζεται. Θα θέλαμε, επίσης, ένα κεντρικό χειριστήριο για την ένταση του ηχοσυστήματος.

Τα υλικά ικανοποιούν αλλά χωρίς να είναι κορυφαία, όπως για παράδειγμα σε ένα VW Golf. Το επάνω μέρος του ταμπλό, αυτό δηλαδή που συγκεντρώνει τα βλέμματα, είναι πραγματικά ποιοτικό, υπάρχουν όμως λεπτομέρειες τριγύρω του που δεν ακολουθούν μια αντίστοιχη λογική.

Ο diesel κινητήρας των 110 ίππων και των 26,5 kgm στις 1,750 rpm είναι χρόνια δοκιμασμένος στο group της Renault-Nissan και ιδιαίτερα οικονομικός. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6.7 lt/100 km ενώ με σχετική προσπάθεια μπορείς να κατέβεις στο φράγμα των 5.8 lt/100. Η περιοχή των 6.1 lt/100 km είναι εύκολη κατάκτηση στον αυτοκινητόδρομο. 

Οι επιδόσεις των 11.3” για τα 0-100 km/h και η τελική των 187 km/η τοποθετούν το Renault Megane στο μέσο όρο της κατηγορίας. Την απόκριση του δεξιού πεντάλ θα την εκτιμήσεις περισσότερο αν επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση της χαρτογράφισης. Στις υπόλοιπες θα σου φανεί πλαδαρό και για ξεκάθαρο cruising οικονομίας.

Το βάρος, σύμφωνα με τη Renault, είναι 1,205 kg χωρίς προαιρετικό εξοπλισμό (στην επίσημη ιστοσελίδα της αναφέρεται ο όρος ”M.V.O.D.M” που μάλλον παραπέμπει στο ”Masse à vide en ordre de marche”, δηλαδή στο ”μάζα άνευ φορτίου σε κατάσταση λειτουργίας”, το οποίο πιθανότατα σημαίνει χωρίς καύσιμο, εργαλεία, οδηγό κλπ).

Η αίσθηση είναι τυπικά Renault, για όποιον έχει την εμπειρία της γαλλικής σχολής. Καθώς από τα χέρια του 4D έχουν περάσει σε καθεστώς ιδιοκτησίας πέντε συνολικά Renault (ένα Twingo, ένα 19, ένα Megane και δύο Clio 197) και πλείστες δοκιμές, το ”ύφασμα” είναι γνωστό

Πολύ καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και πρόσφυσης, διαδρομή ανάρτησης ικανή να διαχειριστεί τις ελληνικές ανωμαλίες, ευκολία χρήσης στην καθημερινότητα αλλά και σχετικά μέτρια αίσθηση χειριστηρίων (στο τελευταίο, για παράδειγμα, διαπρέπει παραδοσιακά η Ford). Εύλογα, λοιπόν, το ίδιο περιβάλλον συνεχίζεται και εδώ – τα γονίδια δεν αλλάζουν εύκολα, ισχύει και στα αυτοκίνητα.

Oδηγώντας το Megane υπό πίεση θα αισθανθείς τα φαρδιά μετατρόχια και τον ”τετράγωνο” τρόπο με τον οποίο συμμετέχει το σασί στην καμπή. Πειστική απόκριση στην είσοδο, έστω κι αν εδώ οι ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν στόχευση στην άνεση.

Επ’ αυτού, στο 4D, θεωρούμε πως τα φαρδιά μετατρόχια σχετίζονται και με την απόφαση της Renault να απέχει από την τετρακίνηση στην κορυφαία έκδοση R.S. που μόλις παρουσιάστηκε.

Καθώς ο ανταγωνισμός στην αφρόκρεμα των hot hatch (Focus RS, VW Golf R, A 45 AMG) είναι, πλέον, τετρακίνητος, χρειάζεσαι ένα καλά δουλεμένο, φαρδύ ”μπροστινό” για να μη χαθεί η ψαλίδα της διαφοράς.

Από κάποιες απόψεις, η προσέγγιση της Renault θυμίζει την αντίστοιχη της Honda για το Civic, όπου η μπροστινή κίνηση, το μπλοκέ διαφορικό και το χαμηλό βάρος θα παλέψουν με τα ”τέρατα” της κατηγορίας. Μόνο που το Civic ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση με το ”νέο Χοντίστικο αίμα” δείχνει πιο ενδιαφέρον οδηγικά. 

#Διάβασέ το: Ford Focus RS vs Renault Megane RS Cup: Αναζητώντας το απόλυτο hot hatch

Ο πίσω άξονας συμμετέχει διακριτικά στη διαδικασία με ελαφρύ κλείσιμο της ουράς αλλά η μη απενεργοποίηση του ESP λείπει. Όχι μόνο για το αυτονόητο της εμπλοκής του οδηγού αλλά και για το μη αυτονόητο τού να δώσει σπινθήρα ζωντάνιας σε ένα αυτοκίνητο που δεν αποκαλύπτει (ακόμα) το εύρος των δυνατοτήτων του. Όπως μπορείτε να διαβάσετε και σε αξιόπιστα ευρωπαϊκά τεστ, το Megane δεν αποκαλύπτει πλήρως στις καθημερινές εκδόσεις το ταλέντο του απέναντι στον ενθουσιώδη οδηγό.

#Συμπέρασμα: Δεν προκαλεί αναδιάταξη του Top 5 της κατηγορίας αλλά ελκύει το κοινό που εκτιμά τις αρετές της γαλλικής σχολής. Εδώ υπάρχει ένα κόσμημα σε ρόλο σασί που μένει να λάμψει.

Δείτε αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Renault Megane εδώ

Info: renault.gr / Photo: Γιώργος Καραγιωργάκης  /4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει