25 Χρόνια Porsche Boxster. Μπες στο υπόγειο χωρίς sms

Post date:

Author:

Category:

Το βαφτιστικό λέει την αλήθεια. Το όνομα Boxster είναι η σύνθεση των λέξεων ”boxer” (από τον επίπεδο κινητήρα της Porsche) και ”roadster” – το κλασικό διθέσιο ανοιχτό αμάξωμα. Και σήμερα, 25 χρόνια μετά τη Boxster 1ης γενιάς, έλαβε χώρα η φηψιακή επέτειος σε επιλεγμένους δημοσιογράφους απ’ όλη την Ευρώπη. Το 4Drivers ήταν επί της οθόνης και μεταφέρει αυτούσιο το Photo Story

25 Χρόνια Porsche Boxster

Ματιά στα υπόγεια ενδότερα της εταιρείας με τα κάθε λογής roadsters που κόσμησαν την ιστορία της Porsche. Δες μαζί μας την ψηφιακή επέτειο που πραγματοποιήθηκε σήμερα


Πριν βγει, είκοσι πέντε χρόνια πριν, η πρώτης γενιάς Boxster, έπεσε το δόλωμα. Αρχικά στην Αμερική

Επρόκειτο για ένα εντυπωσιακό concept που στήθηκε στο περίπτερό της Porsche, στο Detroit Motor Show, το Γενάρη του ’93.

Υπήρχαν δύο λόγοι που επιλέχτηκε το συγκεκριμένο Σαλόνι.

Ο πρώτος είχε να κάνει με το ότι εκείνη την εποχή οι Porsche ήταν «σχετικά αδύναμες» εμπορικά στις ΗΠΑ και δεν ήθελαν να χάσουν άλλο χρόνο.

Ο δεύτερος ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία υπήρχαν δύο πολύ δυνατά ονόματα στην τοπική αγορά: η Mazda με το MX-5 και η BMW με το Ζ1.


Ήταν επιβεβλημένο, λοιπόν, να υπάρξει και ένας τρίτος δυνατός παίχτης. Ένα roadster με μπόξερ κινητήρα στο κέντρο, οδηγοκεντρικά στοιχεία και αισθητικά εντυπωσιακό. Έτσι, έπεσε το «δόλωμα» στο Ντιτρόιτ. Το κόνσεπτ, ένα υπέροχο ασημί «ανοιχτό», με φουτουριστικές λεπτομέρειες ήταν αυτό που θα τσέκαρε το όποιο ενδιαφέρον του κόσμου

Porsche Boxster Concept

Άρεσε στους επισκέπτες του Motor Show;

Το ’93 δεν υπήρχαν κοινωνικά δίκτυα, κοινοποιήσεις. Ο κόσμος δεν ήταν εξαρτημένος σε μια οθόνη κινητού.

Τα πράγματα ήταν πιο απλά. Όχι σαν τα Διεθνή Σαλόνια που τα πρόσφατα χρόνια ζουν πλέον την κατηφόρα τους.

Ο Γκραντ Λάρσον ήταν ο designer πίσω από εκείνο το πρώτο concept. Όπως λέει, «είχα απόλυτη σχεδιαστική ελευθερία. Και ό,τι έγινε, έγινε σε 2D σκίτσα – ούτε οθόνες ούτε τίποτα»


Η αντίδραση του κόσμου ήταν παραπάνω από θετική. Όσοι είδαν εκείνο το πρωτότυπο, το φαντάστηκαν να κάθεται στο γκαράζ τους

Porsche Boxster Concept Detroit Motor Show
Ιανουάριος 1993, Νιτρόιτ. Η πρώτη εμφάνιση της Porsche Boxster Concept

Έτσι, με το που έσβησαν τα φώτα στο Ντιτρόιτ, την αυτοκινητομάνα της Αμερικής, δόθηκε και η εντολή απ΄τα κεντρικά, στην άλλη άκρη του πλανήτη: «Σταματήστε ό,τι κάνετε και παρακαλούμε φτιάξτε το κανονικό, όπως είναι το κόνσεπτ»


Η Boxster ήταν η υλοποίηση μερικών από τα πιο εμβληματικά roadsters που βγήκαν απ΄το Τσουφενχάουζεν.

Της 550 Spyder, της 718 RS 60 απ΄τη δεκαετία του ’50 – κεντρομήχανα, με μικρούς πίσω προβόλους και έντονους αεραγωγούς.


Τα υπόλοιπα είναι ιστορία

Δύο χρόνια αργότερα η πρώτη Boxster ήταν έτοιμη. Και πήγε σφαίρα.

Όχι μόνο εμπορικά, που ήταν και το αρχικό ζητούμενο. Θα πρόσθετα και οδηγικά.


Διθέσιο, roadster χρονολόγιο. Σκρόλαρε την ιστορία των κεντρομήχανων προγόνων της Boxster

Porsche 550 Spyder

Porsche 550 Spyder
Έτος παραγωγής1956
Κινητήρας4-κύλινδρος Boxer
Κυβισμός1,498 cc
Ισχύς110 HP
Τελική ταχύτητα220 km/h
0-100 km/h8.5 s
Βάρος590 kg

Porsche 718 RS 60 Spyder

Porsche 718 RS 60 Spyder
Έτος παραγωγής1960
Κινητήρας4-κύλινδρος Boxer
Κυβισμός1,587 cc
Ισχύς160 HP
Τελική ταχύτητα225 km/h
Βάρος550 kg

Porsche 914/6

Porsche 914/6
Έτος παραγωγής1970
Κινητήρας6-κύλινδρος Boxer
Κυβισμός1991 cc
Ισχύς110 HP
Τελική ταχύτητα201 km/h
0-100 km/h9.9 s
Βάρος940 kg

25 Χρόνια Boxster

Porsche Boxster 25 χρόνια

Όλες οι γενιές των Boxster σε αναμνηστική φωτό. Σε πρώτο πλάνο το concept του ’93. Αισθητικά «στέκεται» άνετα ακόμα και σήμερα

Boxster
Porsche Boxster (986)

Η πρώτη γενιά της Boxster ήταν και το αυτοκίνητο στο οποίο τοποθετήθηκε για πρώτη φορά εξακύλνδρος υδρόψυκτος κινητήρας στη γκάμα της Porsche. Η 911 (996) ακολούθησε

Boxster generations

Διαχρονικά ασημί. Arctic Silver rules

Boxster 987
Porsche Boxster (987)

Όπως είπε στη σημερινή δημοσιογραφική παρουσίαση ο σχεδιαστής Γκραντ Λάρσον, αν έπρεπε να διαλέξει ένα και μόνο στυλιστικό στοιχείο, θα ήταν η κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση

Porsche Boxster generations

Μοτέρ στο κέντρο, δύο θέσεις, ύφασμα στην κουκούλα, ακαμψία κλειστού. Η βασική συνταγή παραμένει αναλλοίωτη. Η εξέλιξη συνεχίζεται

Oι τελευταίες δύο γενιές, τόσο η 981 όσο και η 982, έχουν ανεβάσει θεαματικά το επίπεδο στην κατηγορία. Μεγαλύτερα μετατρόχια, πειστικό μπροστινό, ρυθμισιμότητα με το γκάζι, πάντα πιο βατή από 911, και άψογη προσαρμογή σε ελληνικό τάπητα

Porsche γκαράζ
Κεντρομήχανη ιστορία. Οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν και μία εξαίρεση
Porsche 718 Boxster

Έχοντας οδηγήσει όλες τις γενιές των Boxster, η διαπίστωση ήταν κάθε φορά η ίδια: ήταν, ξανά και ξανά, το καλύτερο, πιο ακριβές, πιο αναλυτικό σε αίσθηση και απολαυστικό ως εμπειρία roadster της αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ισχύει και τώρα, με την τελευταία γενιά, την 718 Boxster


Info/Photo: porsche.com.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει