Driver’s Republic. Το Skoda Octavia RS και η άμεση δημοκρατία

Post date:

Author:

Category:

test alt text
Tο Skoda Octavia RS ανέκαθεν εκδημοκρατικοποιούσε το γκάζι. Τώρα, προσθέτει και το touch που το εκλεπτύνει με μία έκδοση diesel που συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία. Λέγεται Skoda Octavia RS 2.0 TDI 184 PS 4×4 DSG και είναι το πακέτο-ευκαιρία του group για ακομπλεξάριστους εγκεφάλους
Τα μπροστινά εντυπωσιακά φώτα LED του ανανεωμένου Octavia RS είναι μια υπενθύμιση πως είσαι μέρος του πιο ισχυρού αυτοκινητικού ευρωπαϊκού lobby, που συνδέει, ας πούμε, ένα Golf GTi, ένα Audi A5 και μια Porsche Carrera. Είναι ωραία να οδηγείς την κορυφαία έκδοση μιας εταιρίας και να βλέπεις μικρές, σχεδόν αδιόρατες αλλαγές που δείχνουν ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο που, εν μέσω ενός τεράστιου γκρουπ, είναι μια έξυπνη, ακομπλεξάριστη αγορά.
Έστω και αν τα €36.980 της έκδοσης RS ακούγονται «τσιμπημένα» για Skoda. Που θα μπορούσε να μην είναι και τόσο πολλά, αν σκεφτείς πως μαζί αγοράζεις ένα χαοτικών χώρων σεντάν (ή ένα ακόμα πιο χαοτικών station wagon στην έκδοση Combi), με τετρακίνηση, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, δυναμικό έλεγχο του αμαξώματος (DCC), τις περισσότερες γνωστές συνδεσιμότητες και μια ποιότητα συναρμογής που διαχειρίζεται άψογα τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
Η αλήθεια, βέβαια, είναι πως την έκδοση με τα λογότυπα RS την έχουμε, παραδοσιακά, ταυτίσει με βενζινοκίνητα, δυνατά σύνολα στο παρελθόν. Όχι πως το Octavia RS δεν συνεχίζει να «βγαίνει» και έτσι. Τουλάχιστον, στο εξωτερικό.
Στην Ελλάδα, όμως, η έκδοση diesel με τους 184 ίππους, τα 7.6” για τα 0-100 km/h και τα 6.1 lt/100 km της μέσης κατανάλωσης που είδαμε στη διάρκεια της σύντομης επαφής μας, αποζημιώνει τον μέσο χρήστη. Κάτι σαν VW Golf GTi σε extra large συσκευασία.
Επίσης, καθώς οι ηλεκτρικές κρεμαγιέρες εξελίσσονται, μειώνοντας όλο και περισσότερο την αίσθηση αδράνειας, εκεί, γύρω από τη θέση της ευθείας του τιμονιού, είχα την εντύπωση πως το όμορφο δερμάτινο τιμόνι είναι πλέον πιο μεστό. Ωραίο, γραμμικό σύστημα διεύθυνσης, με ευχάριστη αίσθηση που ωστόσο διατηρεί αυτό το ξεάγχωτο στις υψηλές ταχύτητες.
Αλλάζεις με το αποκλειστικά εξάρι DSG (τα χειροκίνητα στη Skoda συνεχίζουν, σε γενικές γραμμές, να δείχουν λιγότερο ραφιναρισμένα σε αίσθηση από τα αντίστοιχα manual τoυ ομίλου), έχεις ένα επίπεδο πλατό ροπής της τάξης των 35,7 kgm και μαζί μια σύγχρονη κατασκευή που δεν σε «πουλάει» πουθενά.
Είτε σε επίπεδο συμπεριφοράς -φιλικό άνοιγμα τροχιάς αν επιμένεις με το γκάζι σε γλιστερό που την ισορροπείς γλυκά με άφημα-, είτε σε γενικότερο ambience, όπως ο δυνατός κλιματισμός, οι προσεγμένες επενδύσεις και το τελειοθηρικό φινίρισμα που χωρίς να ανεβαίνει επίπεδα (όπως σε ένα Audi), το Octavia RS ικανοποιεί με το παραπάνω.
Ναι, το touch πολιτισμού είναι πάντα στις λεπτομέρειες. Όπως στις επενδύσεις αλκαντάρα, στον κρυφό φωτισμό, το φαρδύτερο, πλέον, μετατρόχιο, τα λογότυπα.
Το νέο «πρόσωπο» με τα μεγαλύτερα φώτα παραπέμπουν στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, ενώ η έκδοση Combi (επίσης με €36.980) είναι αισθητά πιο ιδιαίτερο σύνολο, τουλάχιστον στα δικά μας μάτια. Το 70% επιλέγει station wagon στην κεντρική Ευρώπη, η Ελλάδα αντιστέκεται. Και εκεί «πίσω»;
Συμπερασματικά, το Skoda Octavia RS είναι το πακέτο – ευκαιρία του group της VW. Άμεση δημοκρατία με γκάζι για όλους, ποιότητα, χώρους και προσιτό fun για απενοχοποιημένους εγκεφάλους που συνεχίζουν να πιστεύουν πως το diesel δεν πέθανε ακόμα.
Photo: Skoda
#SkodaOctaviaRS #SkodaOctaviaRStdi #SkodaOctaviaRSδοκιμη #SkodaOctaviaRSτεστ #SkodaOctaviaRSdrive #SkodaOctaviaRS4troxoi

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει