Lamborghini Diablo: Ο «Διάβολος» του Σουμάχερ

Post date:

Author:

Category:

Η Diablo του Μίκαελ, το αδάμαστο τέρας της Lamborghini, μόλις είχε βρει τον θηριοδαμαστή της

Ο διάβολος του Σουμάχερ

Ο μόλις είκοσι τεσσάρων ετών Μίκαελ Σουμάχερ δίπλα στο «ντέμο» της Diablo VT που μόλις είχε λανσαριστεί


Πριν η ιταλική εταιρεία αγοραστεί από το γκρουπ της VW. Πριν γίνει πιο «γερμανική» ως προϊόν. Πολύ πριν ο Σουμάχερ γίνει ο μεγάλος άτυχος της Φόρμουλα 1

Όλα τα παραπάνω όταν ακόμη o «Διάβολος» –όνομα και πράμα αυτού του supercar– είχε αρχίσει να δαμάζει μέρος της ισχύος μέσω της τετρακίνησης.

Εξ ου και ο κωδικός ”VT” (Viscous Traction) στο πίσω μέρος του θηρίου. Ναι, θηρίου όντως, καθώς η Diablo VT, η διάδοχος της θρυλικής Countach, μέχρι τότε ήταν αμιγώς πισωκίνητη και δεν αστειευόταν. Οι ”Lambo” όφειλαν να είναι δύσκολες και προκλητικές.

Παρθενική τετρακίνητη

Τότε, λοιπόν, για πρώτη φορά, ήταν εφοδιασμένη με σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κεντρικού διαφορικού.

Μοίραζε ένα μικρό, έστω, μέρος, ένα 25% της ροπής, στους μπροστινούς.

Για την ιστορία, το σύστημα μετάδοσης ήταν μια τροποποίηση του αντίστοιχου που χρησιμοποιούσε το LM002, εκείνο το ασυνήθιστο off-road τέρας της Lamborghini που είχε παρουσιαστεί το 1986 – πολύ πριν βγουν τα κάθε λογής Cayenne…

Το ‘’VT’’, λοιπόν, έκανε τον ιταλικό «Διάβολο» πιο φιλικό και, αν θέλετε, πιο εύκολα προσαρμόσιμο στα κεντροευρωπαϊκά κλίματα, εκεί όπου η βροχή και τα χιόνια είναι πιο συνήθη. Και ποιος θα άλλος θα μπορούσε να ήταν καταλληλότερος πρεσβευτής του εγχειρήματος από τον ίδιο τον Μίκαελ Σουμάχερ;



O Σουμάχερ ως πρεσβευτής της Diablo

Το θεληματικό πηγούνι του Γερμανού και το τρομερό του οδηγικό ταλέντο ήταν εκεί, στο αριστερό κάθισμα της «δημοσιογραφικής» Diablo VT, αυτής με τον αριθμό σασί RLA12970, σε αυτό το απαλό σιέλ που βλέπετε στην κεντρική φωτό.

Ο Σουμάχερ δεν είχε ακόμη στεφθεί πρωταθλητής. Aυτό έγινε την αμέσως επόμενη χρονιά.

Όμως, τον Μάρτιο του 1993 που μόλις είχε παρουσιαστεί η τετρακίνητη Diablo, ήταν ήδη γνωστό όνομα στην F1. Ίσως και κατά τι φτηνότερος ως συμφωνηθείσα αμοιβή του.

Μάλιστα λέγεται πως ο Σουμάχερ συμμετείχε σε μεγάλο τεστ μεταξύ υπεραυτοκινήτων της εποχής για συγκεκριμένο περιοδικό και το αυτοκίνητο των 492 ίππων (της πρώτης γενιάς) κέρδισε επιπλέον «πόντους» στο λανσάρισμά του

Οι διαφορές από την πισωκίνητη Diablo

Το υπεραυτοκίνητο από τη Σαντ’ Αγκάτα, με βάρος περί τα 1.625 κιλά, επιτάχυνε από στάση για τα πρώτα 100 χλμ/ώ. σε μόλις 4,1 δ/λ. και η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 328 χλμ/ώ. ενώ, προφανώς, το σαζμάν ήταν 5άρι χειροκίνητο.

Επίσης, οι παρατηρητικοί μπορούσαν να εντοπίσουν τη Diablo VT και από τις μικρές θυρίδες αερισμού, κάτω από τους προβολείς ομίχλης, μέσω των οποίων περνούσε ο ψυχρός αέρας για τον αερισμό των φρένων.

Ο διάβολος του Σουμάχερ Lamborghini Diablo

Eπίσης και από τις μεγαλύτερες θυρίδες στο πίσω μέρος, πάνω από τον δωδεκακύλινδρο κινητήρα των 5,7 λίτρων.

Πολύ «μπροστά» από την εποχή του, το αυτοκίνητο διέθετε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ενώ είχε πιο εργονομικό εσωτερικό (αν και ο μοχλοδιακόπτης ήταν από Austin Marina) καθώς και κάποιες μικρές μηχανολογικές βελτιώσεις που λίγο μετά μεταφέρθηκαν και στις πισωκίνητες Diablo

Εκείνη, όμως, η σιέλ VT ήταν η πρώτη πειστική «βιτρίνα» της Diablo σε μια νέα κατηγορία και δη με έναν χαμογελαστό Μίκαελ Σουμάχερ να ποζάρει με ενθουσιασμό μαζί της. Tετρακίνητο déjà vu.

Photo: Lamborghini / curated.com


Lamborghini Blue Symi

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει