Πόσο premium «παίκτης» είναι πλέον τα Volvo;

Post date:

Author:

Category:

Volvo XC90 T6 δοκιμή

 

Οδηγώντας το XC90 T6 προλαβαίνεις να απαντήσεις σε μια ιντριγκαδόρικη ερώτηση της αγοράς.

Κάποια μέρα του 2015: ήταν σε μια δημοσιογραφική παρουσίαση μεγάλης γερμανικής εταιρείας. Για κάποιο άλλο αυτοκίνητο. Είχαν προηγηθεί αναλυτικά specs, εξοπλισμοί, τιμές και οι premium »αντίπαλοι». Αλλά στους τελευταίους, δεν υπήρχε η Volvo. Μόνο η γερμανική »τριάδα». Και τέλος.

 

Στο καπάκι όμως ήρθε η ερώτηση από κάποιον απ’ το ακροατήριο. Και ακούστηκε με ενδιαφέρον: και γιατί δεν περιλαμβάνετε και τη Volvo στους ανταγωνιστές σας; Δεν τη θεωρείτε »premium»; Ή ανταγωνίστριά σας;

 

Η απάντηση που δόθηκε απ’ τον εκπρόσωπο της εταιρείας, σε γενικές γραμμές, ήταν πως »ναι μεν η Volvo έχει κάποια ενδιαφέροντα μοντέλα και είναι σε καλό δρόμο αλλά δεν έχει ένα συστηματικό παρελθόν ως καταξιωμένα premium παίκτης ώστε, κατά την εκτίμησή μας, να επέχει θέση άμεσου ανταγωνιστή. Για την ώρα, τουλάχιστον. Ευχόμαστε να γίνει κάποτε ώστε ο τελικός καταναλωτής να έχει ακόμα περισσότερες επιλογές». Κάτι τέτοιο. Σοφόν το σαφές.

 

Έκτοτε, το ίδιο ερώτημα έχει ξανατεθεί σε δημοσιογραφικά »πηγαδάκια». Θα επανέλθω…

 

Another day, Γενάρης 2017: η αλήθεια είναι πως είχα ξενυχτίσει το προηγούμενο βράδυ. Μπήκα στην καμπίνα του λευκού Volvo XC90 T6 AWD R Design με τους 320 ίππους που είχαμε για δοκιμή. Μπαίνοντας σε διαφορετικά αυτοκίνητα κάθε εβδομάδα, η αλήθεια είναι, πως κακομαθαίνεις. Δεν εντυπωσιάζεσαι εύκολα, εντοπίζεις, σχολιάζεις όσο μπορείς αντικειμενικότερα αλλά χωρίς βαρελότα. Ούτως ή άλλως, εννοείται και θα ‘ναι ποιτικό ένα αυτοκίνητο που σου αφαιρεί κάποια 70 (και βάλε) χιλιάδες ευρώ απ΄το λογαριασμό σου. 

 

Ωστόσο. Και χωρίς δόση υπερβολής. Το εσωτερικό του είναι case study. Τελεία.

volvo xc90  t6

 

 

Κάναμε το γύρο της Αθήνας για παραδόσεις, παραλαβές δημοσιογραφικών. Με τα μάτια νυσταγμένα και βαριά αλλά όσο περνούσε η ώρα, το σουηδικό Ζεν, σαν κάψουλα φιλτραρίσματος, ξεκούραζε από ό,τι μπορεί να σε ενοχλεί στην πόλη.

 

Μαζί, άρχισε να φαίνεται ότι το XC90 θέλει να αναδείξει τον απόλυτο στόχο του. Που σε δυο κουβέντες, είναι το Απόλυτο Refinement. Με σκόπιμα κεφαλαία. Η οθόνη σε μέγεθος τάμπλετ -κάτι που σπάνια μας απασχολεί στο οδηγοκεντρικό 4Drivers- είναι ό,τι πιο λιτό, εύκολο και με ένα σοφιστικέ αέρα έχουμε συναντήσει. Το φινίρισμα »αλλού». Το περιστροφικό κουμπί της μίζας, απλώς, genius.

volvo xc90 δοκιμή

 

Ώσπου, ώρες αργότερα, καταλήξαμε στα σεσημασμένα νότια για μερικές λήψεις υπό πίεση. Ρεζουμέ; Ξεκάθαρο »βολβίστικο» DNA, έφεση στην πρόληψη με ηλεκτρονικά που προστατεύουν, προοδευτικό σασί. Λιγότερο »σπορ» από μια BMW X5, όμως περισσότερο »χάδι» για το target group της Volvo Greece, των Σουηδών (εντάξει, και Κινέζων επενδυτών) και άφθονο grip απ’ τους τερατώδεις τροχούς 20 ιντσών που ενισχύεται απ΄ τα απανταχού »δίχτυα».

volvo xc90 παρουσίαση

 

Σταματάς στην άκρη. Παρατηρείς ακόμα και τα paddles. Εννοείται μεταλλικά. Αλλά και με αλκαντάρα στο πίσω μέρος τους ώστε να μη γλιστρούν τα δάχτυλα. Τρελή λεπτομέρεια.

 

Όπως και τα 275/45 R20 που δεν καταφέρνουν να μειώσουν σε κάτι το ραφινάρισμα, τη ροή της κάψουλας. Ακόμα και στο Σ.Κ.Ε.Ε. (Σύλλογος Κατάπτυστων Ελλήνων Εργολάβων).

 

Αν είναι premium η Volvo; Κατά την ταπεινή μου γνώμη, σαφέστατα ναι. Τουλάχιστον κρίνοντας απ΄το XC90, πoυ οδηγήσαμε μετά από χρόνια αποχής απ΄ τα προϊόντα της εταιρείας. Ναι, η γκάμα δεν είναι τόσο σφαιρική σε δεκάδες επιλογές από μικρά έως super sport.

 

Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως αυτά που διαθέτουν δεν είναι »premium» (όσο κλισέ κι αν ακούγεται ο όρος, αυτός είναι που χρησιμοποιείται στη γλώσσα των marketeers).

 

Kαι η Jaguar premium δεν είναι; Και θεωρούνταν τέτοια ακόμα κι όταν έβγαινε με σασί Mondeo (όχι πως δεν ήταν μια χαρά σασί το Mondeo…). Δεν σημαίνει πως επειδή δεν βγαίνει Jag μικρομεσαίο δεν είναι premium. Αυτά.

 

Και για να το κλείνω. Έχω μια αίσθηση πως τα Volvo έχουν -και θα έχουν- μια ακόμα μεγαλύτερη »ανυψωτική» τάση. Κι ο λόγος έχει να κάνει με το ότι η εταιρεία είναι ήδη πανέτοιμη για την αυτόνομη οδήγηση που, καλώς ή κακώς (μεγάλη κουβέντα) έρχεται. Στο XC90 υπάρχουν καμιά τριανταριά ηλεκρονικά και μηχανικά συστήματα ασφάλειας. Η Volvo έχει ένα »ηθικό» προβάδισμα στην τάση που έρχεται. Όπως είχε η Toyota, για παράδειγμα, στα υβριδικά.

 

 Για την καμπίνα σίγουρα του XC90 T6, είπαμε, ε;

Αν σου κάνουν ποτέ έξωση, η σουίτα είναι εδώ.

Photo: Δημήτρης Θεοχάρης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»