Σπλάτερ: Πώς τα σφαγεία έδειξαν το δρόμο στα αυτοκίνητα;

Post date:

Author:

Category:

Η επανάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής ανήκει στη Ford. Και η ιδέα σε έναν υπάλληλό της που είδε πώς τα σφαγεία έδειχναν το δρόμο για το πώς να συναρμολογείς αυτοκίνητα

Σφαγεία γραμμή παραγωγής

Τι σχέση έχει το να τεμαχίζεις ένα πτώμα με ένα αυτοκίνητο; Η απάντηση


Ο John Pollack, πρώην συνεργάτης του Bill Clinton και συγγραφέας ενός βιβλίου με τίτλο ‘‘Shortcut’’, λέει πως το «ένστικτο αναλογιών», η ικανότητα, δηλαδή, να δούμε πώς ορισμένα πράγματα είναι όπως άλλα πράγματα, είναι στη ρίζα της καινοτομίας και των πωλήσεων

Και εξηγεί το πώς προϊόντα, από το Ford Model T ως τον υπολογιστή Macintosh, χρωστούν τη ζωή τους στην αναλογία.

- Διαφήμιση-

Μέχρι το 1913 και για μια δεκαετία η Ford Motor Company ήταν μια εταιρεία ανήσυχη, με μεγάλες φιλοδοξίες, αλλά δεν είχε ακόμα καταφέρει να μεταμορφώσει τον αμερικανικό τρόπο ζωής.

Η εταιρεία είχε ένα φιλόδοξο στόχο, την παραγωγή διακοσίων κινητήρων την ημέρα

Όμως η παραγωγική διαδικασία της παρέμενε αναποτελεσματική, καθώς οι εργαζόμενοι έπρεπε να φέρνουν τα εξαρτήματα από πολλούς και διάφορους κάδους που διακινούσαν με καρότσια.

Ford Mdel T

Η μέρα που άλλαξε την αυτοκινητοβιομηχανία

Μια μέρα, ο Bill Klann, ένας πολυπράγμων υπάλληλος της Ford επισκέφτηκε ένα σφαγείο χοίρων και αγελάδων στο Σικάγο.

Εκεί είδε ένα μοντέλο αποδοτικότητας βιομηχανικού σφαγιασμού ζώων.

Πτώματα να διακινούνται σε εναέριες ράγες μεταφοράς, ενώ μια σειρά από υπαλλήλους εκτελούσαν εξειδικευμένες εργασίες σε σειρά κατά τη διακίνηση.

Μέσα σε αυτή την αιματηρή, συγχρονισμένη διαρκή κίνηση, ο Klann αντιλήφθηκε την αναλογία: το να αποσυναρμολογείς κάτι (διαδικασία τεμαχισμού ενός ζώου) ήταν ουσιαστικά παρόμοιο με το να συναρμολογείς κάτι (ένα κινητήρα)

Ως εκ τούτου, υιοθετώντας μια κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης η Ford θα μπορούσε να αυξήσει την παραγωγικότητα και να μειώσει τα κόστη της.

Ο Klann είπε στον προϊστάμενό του όσα είδε μετά την επιστροφή του κι εκείνος διαμαρτυρήθηκε.


Σοφία Λόρεν

Οι διαφορές φαίνονταν πολύ έντονες

Tι θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετικό από τη σάρκα και τα μηχανήματα;

«Εδώ έχεις κάτι άλλο. Έχεις αυτό κι εκείνο και έμβολα και ράβδους», είπε ο προϊστάμενός του.

«Είναι το ίδιο πράγμα», επέμεινε ο Klann.

Γιατί ένα Ford Mdel T είναι σαν νεκρή αγελάδα;

H κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης μπήκε στην παραγωγή του Model T, ανεβάζοντας κατακόρυφα την παραγωγικότητα και επιτρέποντας στην εταιρεία να μειώσει την τιμή του αυτοκινήτου από $575 στα $280


Η Ford διπλασίασε το μερίδιο αγοράς της σε λίγα χρόνια

«Ο Klann είδε μέσα από τις επιφανειακές διαφορές της σφαγής των ζώων από τη μία και της συναρμολόγησης αυτοκινήτων από την άλλη», γράφει ο Pollack.

«Εκεί, στην καρδιά των δύο διαδικασιών, υπήρχε μια υποκείμενη δομική αναλογία που περίμενε να αξιοποιηθεί».

Βλέποντας την επιτυχία της Ford, χρειάστηκε λίγος χρόνος ώστε σχεδόν κάθε άλλη βιομηχανία να την μιμηθεί, δημιουργώντας αυτό που ο Pollack εκτιμά ότι είναι «τρισεκατομμύρια δολάρια ανάπτυξης σχεδόν σε κάθε κλάδο»

Το παραπάνω κείμενο είναι απόσπασμα ενός ευρύτερου κειμένου για το «πώς η μαεστρία του Steve Jobs στις αναλογίες έστειλε την Apple στα ύψη των πωλήσεων».


New Renault Mgane E-TECH

Photo: Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει