Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών. H «πιστάρα πριν γίνει πίστα

Post date:

Author:

Category:

Ήμουν κι εγώ εκεί όταν γινόταν το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών. Για την ακρίβεια, ήμουν και λίγο πιο πριν εκεί

Porsche πίστα Σέρρες

Η μοναδική πίστα στη χώρα αλλά και τα Βαλκάνια πληρεί τις προδιαγραφές της FIA για δξιεξαγωγή αγώνων μέχρι και F3


Στην προηγούμενη ζωή του το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών ήταν βοσκότοπος. Με χαμηλή βλάστηση και θάμνους. Σύχναζαν αιγοπρόβατα και τσομπανόσκυλα. Τίποτα δεν προμήνυε αυτό που επρόκειτο να συμβεί εκεί.

Ή μάλλον για στάσου, ήταν κι ο Βλάσης. Ο Βλάσης ήταν μεγαλύτερος από μας. Είχε δίπλωμα και ένα Nissan Micra 1.2 και πηγαίναμε εκεί να μας δείξει την τεχνική του χειρόφρενου.

- Διαφήμιση-

Ναι, το ασημί Micra ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έστριβε «με τα τέσσερα» στα χώματα εκείνα που έμελλε να γίνουν διάσημα.

Λέω «με τα τέσσερα» γιατί «με τα δύο» στρίβαν κι άλλοι τότε. Πολλοί. Εκεί είδα τον πρώτο αγώνα motocross της ζωής μου. Μαζί με τον μεγαλύτερο αδερφό μου, τον Βαγγέλη.

Εν αρχή

Μια υποτυπώδης χάραξη δρόμου, κορδέλα, μπόλικη τρέλα και νάτος ο αγώνας.

Πόσο εντύπωση με είχε κάνει τότε ο ήχος των εξατμίσεων των δίχρονων μηχανών! Τετράχρονα δεν υπήρχαν τότε. 


Μετά, ήρθαν οι μπουλντόζες και το νέο ότι εκεί θα γινόταν πίστα καρτ. Ήρθαν και φορτηγά με χαλίκια, πίσσα και μπόλικη νικοτίνη από τα τσιγάρα των εργατών και ξαφνικά έτοιμη η πρώτη χάραξη της πίστας


Ποιος μας «κρατούσε». Μπήκαμε μέσα με τον αδερφό μου (ναι, τον Βαγγέλη) κι ένα Renault 5 που είχε τότε (το απλό όχι κάνα Turbo) και αρχίσαμε τους κανιβαλισμούς.

Τώρα θα μου πεις τι κανιβαλισμούς μπορείς να κάνεις με ένα Renault 5; Όταν έστριβες στην πίστα καρτ, ερχόσουν αγκαλιά με τον συνοδηγό και ήλπιζες να κρατήσουν οι κλειδαριές τις πόρτες.

Σύντομα η πίστα ετοιμάστηκε. Έγινε μία από τις καλύτερες, αν όχι η καλύτερη για την εποχή της, πίστα καρτ στην Ελλάδα! Πόσο περήφανος ένιωθα.

Συχνά πυκνά είμασταν εκεί και νοικιάζαμε καρτ και χαιρόμασταν την παιδική μας αθωότητα. Παρόντες και στους αγώνες καρτ, drift, moto και όποια άλλη σχετική εκδήλωση φιλοξενούνταν.

Μερικά χρόνια μετά, ξαναήρθαν οι μπουλντόζες, τα φορτηγά με τα χαλίκια, τις πίσσες και οι εργάτες που κάπνιζαν.

Άλλο επίπεδο πρόσφυσης (που λέει και η γνωστή ατάκα)

Αφού σήκωσαν ένα σύννεφο καπνού και δούλεψαν εκεί μέσα πυρετωδώς (όπως στα κινούμενα σχέδια), ετοίμασαν και πάλι την πρώτη χάραξη για το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, πλέον.

Εδώ, να μην τα πολυλογώ, τα ξέρετε. Το καλύτερο σε Ελλάδα και Βαλκάνια κλπ.


Ευτυχώς, βρέθηκαν μερικοί άξιοι άνθρωποι, ανάμεσά τους και πολιτικοί (όσο κι αν ακούγεται παράξενο) και βοήθησαν να φτιαχτεί αυτό το κόσμημα που το χαιρόμαστε σήμερα


Άντε ξανά μέσα εμείς, λοιπόν, με τον Βαγγέλη και πάλι αλλά με αναβαθμισμένο αμάξι, Peugeot 106 1.4 αυτή τη φορά. 

Δώστου, στρίψτου, τίποτα, σαν σταματημένοι νιώθαμε στην πίστα. Θέλει πολλά άλογα η πίστα. Τα 75 που είχαμε δεν αρκούσαν.

Όσο για πρόσφυση; Σιδηρόδρομος. Ξεχάστε ό,τι ξέρετε από την άσφαλτο στους δρόμους μας – έστω και φρεσκοστρωμένους. Όσοι έχουν «γυρίσει» γρήγορα εκεί μέσα το ξέρουν καλά, καθώς το πλήρωσαν σε λάστιχο.


Είχαν ακουστεί ιστορίες τότε για «σαξόραλα» που τούμπαραν στις στροφές λόγω της πρόσφυσης. Δεν ξέρω αν αληθεύουν καθώς δεν τις είδα με τα μάτια μου


Μπορώ όμως να φανταστώ πόσο πιθανό ήταν να γίνει κάτι τέτοιο αν έφτανες με πολλά στη στροφή και υπολόγιζες και σε λίγο γλίστρημα.

Τα υπόλοιπα τα παρακολουθείτε και τα ξέρετε. Μπορεί και καλύτερα από μένα καθώς δεν κατοικώ πλέον στην πατρίδα μας.

Αυτό που θα ήθελα μόνο να υπενθυμίσω είναι πως όταν γινόταν το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών ήταν πολλοί οι πολέμιοι του.

Έλεγαν διάφορα για «πεταμένα λεφτά», «προσωπικά συμφέροντα» και άλλα παρόμοια και θλιβερά. Όπως κάθε φορά που πάει να γίνει κάτι σωστό στη χώρα μας. 

Ευτυχώς, δεν εισακούστηκαν αυτές οι φωνές. Αλλιώς ο ήδη δοκιμαζόμενος μηχανοκίνητος πολιτισμός της χώρας μας θα ήταν πολύ φτωχότερος σήμερα.

Αλλά και εγώ δεν θα είχα τίποτα περισσότερο από πρόβατα και κατσίκες να θυμηθώ για να γράψω.


Porsche 911 GT3 Σέρρες

Info: serresracingcircuit.gr / Photo: Porsche / Χ. Καραγιωργάκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει