Η πίστα των Σερρών πριν γίνει πίστα

Post date:

Author:

Category:

πίστα σερρες

 

Ήμουν κι εγώ εκεί όταν γινόταν το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών. Για την ακρίβεια, ήμουν και λίγο πιο πριν εκεί

Τότε που ήταν βοσκότοπος με χαμηλή βλάστηση και θάμνους. Τότε που σύχναζαν εκεί πρόβατα, κατσίκες και τσομπανόσκυλα. Τίποτα δεν προμήνυε αυτό που επρόκειτο να συμβεί εκεί. Ή μάλλον για στάσου… ο Βλάσης.

 

Ο Βλάσης ήταν μεγαλύτερος από μας. Είχε δίπλωμα και ένα Nissan Micra 1.2 και πηγαίναμε εκεί να μας δείξει την τεχνική του χειρόφρενου.

Ναι, το ασημί Micra ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που έστριβε «με τα τέσσερα» στα χώματα εκείνα που έμελλε να γίνουν διάσημα.

Λέω «με τα τέσσερα» γιατί «με τα δύο» στρίβαν κι άλλοι τότε. Πολλοί. Εκεί είδα τον πρώτο αγώνα motocross της ζωής μου, μαζί με τον μεγαλύτερο αδερφό μου, τον Βαγγέλη.

 

Μια υποτυπώδης χάραξη δρόμου, κορδέλα, μπόλικη τρέλα και νάτος ο αγώνας.

Πόσο εντύπωση με είχε κάνει τότε ο ήχος των εξατμίσεων των δίχρονων μηχανών! Τετράχρονα δεν υπήρχαν τότε. 

Μετά, ήρθαν οι μπουλντόζες και το νέο ότι εκεί θα γινόταν πίστα καρτ. Ήρθαν και φορτηγά με χαλίκια, πίσσα και μπόλικη νικοτίνη από τα τσιγάρα των εργατών και ξαφνικά έτοιμη η πρώτη χάραξη της πίστας

Ποιος μας »κρατούσε». Μπήκαμε μέσα με τον αδερφό μου (ναι, τον Βαγγέλη) κι ένα Renault 5 που είχε τότε (το απλό όχι κάνα Turbo) και αρχίσαμε τους κανιβαλισμούς.

Τώρα θα μου πεις τι κανιβαλισμούς μπορείς να κάνεις με ένα Renault 5 που όταν έστριβες στην πίστα καρτ, ερχόσουν αγκαλιά με τον συνοδηγό και ήλπιζες να κρατήσουν οι κλειδαριές τις πόρτες…

 

Σύντομα η πίστα ετοιμάστηκε και έγινε μία από τις καλύτερες, αν όχι η καλύτερη για την εποχή της, πίστα καρτ στην Ελλάδα! Πόσο περήφανος ένιωθα.

Συχνά πυκνά είμασταν εκεί και νοικιάζαμε καρτ και χαιρόμασταν την παιδική μας αθωότητα. Παρόντες και στους αγώνες καρτ, drift, moto και όποια άλλη σχετική εκδήλωση φιλοξενούνταν.

 

Μερικά χρόνια μετά, ξαναήρθαν οι μπουλντόζες, τα φορτηγά με τα χαλίκια, τις πίσσες και οι εργάτες που κάπνιζαν και αφού σήκωσαν ένα σύννεφο καπνού και δούλεψαν εκεί μέσα πυρετωδώς (όπως στα κινούμενα σχέδια), ετοίμασαν και πάλι την πρώτη χάραξη του Αυτοκινητοδρόμιου Σερρών, πλέον.

 

Εδώ, να μην τα πολυλογώ, τα ξέρετε. Το καλύτερο σε Ελλάδα και Βαλκάνια κτλ κτλ.

Ευτυχώς. βρέθηκαν μερικοί άξιοι άνθρωποι, ανάμεσά τους και πολιτικοί (όσο κι αν ακούγεται παράξενο) και βοήθησαν να φτιαχτεί αυτό το κόσμημα για την πόλη.

Άντε ξανά μέσα εμείς, λοιπόν, με τον Βαγγέλη και πάλι αλλά με αναβαθμισμένο αμάξι, Peugeot 106 1.4 αυτή τη φορά. 

 

Δώστου, στρίψτου, τίποτα, σαν σταματημένοι νιώθαμε στην πίστα. Θέλει πολλά άλογα η πίστα. Τα 75 που είχαμε δεν αρκούσαν.

 

Όσο για πρόσφυση; Σιδηρόδρομος. Ξεχάστε ό,τι ξέρετε από την άσφαλτο στους δρόμους μας έστω και φρεσκοστρωμένους. Όσοι έχουν «γυρίσει» γρήγορα εκεί μέσα το ξέρουν καλά, καθώς το πλήρωσαν σε λάστιχο.

Είχαν ακουστεί ιστορίες τότε για »σαξόραλα» που τούμπαραν στις στροφές λόγω της πρόσφυσης. Δεν ξέρω αν αληθεύουν καθώς δεν τις είδα με τα μάτια μου.

Μπορώ όμως να φανταστώ πόσο πιθανό ήταν να γίνει κάτι τέτοιο αν έφτανες με πολλά στη στροφή και υπολόγιζες και σε λίγο γλίστρημα.

Τα υπόλοιπα τα παρακολουθείτε και τα ξέρετε. Μπορεί και καλύτερα από μένα καθώς δεν κατοικώ πλέον στην πατρίδα μας.

 

Αυτό που θα ήθελα μόνο να υπενθυμίσω είναι πως όταν γινόταν το Αυτοκινητοδρόμιο ήταν πολλοί οι πολέμιοι του, που λέγαν διάφορα για «πεταμένα λεφτά», «προσωπικά συμφέροντα» και άλλα παρόμοια και θλιβερά, όπως κάθε φορά που πάει να γίνει κάτι σωστό στη χώρα μας. 

 

Ευτυχώς, δεν εισακούστηκαν αυτές οι φωνές, αλλιώς ο ήδη δοκιμαζόμενος μηχανοκίνητος πολιτισμός της χώρας μας θα ήταν πολύ φτωχότερος σήμερα.

Αλλά και εγώ δεν θα είχα τίποτα περισσότερο από πρόβατα και κατσίκες να θυμηθώ για να γράψω.

Photo: Konstantinos Argyriou Photography

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»