Ford Puma ST με 200 ίππους και μπλοκέ. Το SUV του σκεπτόμενου petrolhead

Post date:

Author:

Category:

Το οδηγήσαμε στην απλή έκδοσή του και μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Και τώρα η Ford Performance βγάζει το Puma ST, την έκδοση τη σωστή. Αυτήν που μπορεί να κάνει ακόμα και κάποιον που του αρέσει η οδήγηση να μην αντέξει άλλο τη γκρίνια απ’ το σπίτι και να ενδώσει σε ένα SUV

Ford Puma ST

Εξιλέωση σε αποκλειστικό χρώμα για το νέο Ford Puma ST. Λέγεται Mean Green, συνοδεύεται από τροχούς 18 ιντσών, επιθετικές λεπτομέρειες και ενδιαφέροντα σωθικά


Τα οποία με το καλημέρα προκαλούν το ενδιαφέρον. Σημειώστε, λοιπόν: 204 PS από το γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 lt που ξέρουμε από το Fiesta ST και 320 Nm από τις 2,500 rpm

Τα πρώτα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 6,7” και είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που εφοδιάζεται με μηχανικό μπλοκέ (LSD).

Σε μια εποχή όπου τα κάθε λογής ηλεκτρονικά «ψευτομπλοκέ» δίνουν και παίρνουν, έρχεται η αγωνιάρικη πλευρά της Ford και βάζει το σωστό εξάρτημα σε ένα απρόσμενο αμάξωμα.

Μα μπλοκέ σε SUV οι αθεόφοβοι;

Το νέο Puma ST είναι το μοναδικό μικρό SUV επιδόσεων στην Ευρώπη με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στις στροφές και μείωση των φαινομένων υποστροφής, κυρίως στην έξοδο των στροφών. 

Το αμιγώς μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατανέμει περισσότερη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.


Το προαιρετικό LSD λειτουργεί σε συνδυασμό με το Torque Vectoring Control που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει

Ford Puma ST

Η ισορροπία στη λειτουργία των δύο συστημάτων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford Performance ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη πρόσφυση στις στεγνές επιφάνειες και ομαλή συμπεριφορά στις βρεγμένες


Πραγματικό ST

Το Ford Puma ST διαθέτει επίσης επιλέξιμα προφίλ οδήγησης.

Περιλαμβάνουν το πρόγραμμα Sport και –για πρώτη φορά σε μοντέλο της Ford Performance– το Eco, «προσφέροντας έτσι επιλογές για ποικίλα οδηγικά σενάρια».

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι κατά 25% ταχύτερη.

Τα δε φρένα είναι κατά 17% μεγαλύτερα από εκείνα του βασικού Puma.

Με τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, το νέο Puma ST προσφέρει, όπως λέει η εταιρεία, «τη μέγιστη ευελιξία ανάμεσα σε όλα τα SUV μοντέλα της Ford».

Την πιστεύουμε. Έχοντας δε διαπιστώσει στη σχετική δοκιμή, ότι η Ford επέλεξε να τοποθετήσει το νέο Kuga με σαφώς λιγότερο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό σε σχέση με το προηγούμενο, το Puma ST είναι το SUV που επεκτείνει τη λογική της γκάμας

Ford Puma ST

Το know-how για το πώς κάνεις ένα καθημερινό, πρακτικό αυτοκίνητο να προκαλεί να το οδηγήσει κάποιος που αγαπάει την οδήγηση είναι δεδομένο ότι το έχει η Ford. Ναι, θα περιμέναμε τη νέα γενιά του Focus RS αλλά οι θεοί των εκπομπών ρύπων έδωσαν το τελικό χτύπημα. Οπότε, ναι μεν εδώ μιλάμε για ένα SUV, αλλά ξεκάθαρα επιθετικό SUV

Ford Puma ST

Το κενό ενός RS σαφώς και δεν καλύπτεται αλλά για πολύ κόσμο αυτό εδώ το κακό και πράσινο, από εμπορική σκοπιά, αγγίζει μεγαλύτερο μέρος του κόσμου

Η ανάρτηση

Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας έχει αναβαθμισμένη στρεπτική ακαμψία που φτάνει στα 2,000 Nm/deg – τιμή βελτιωμένη άνω του 40% συγκριτικά με εκείνη του Fiesta ST. Είναι, επίσης, κατά 50% σε σχέση με αυτή του βασικού Puma.

Επίσης, μία αντιστρεπτική δοκός με διάμετρο 28 mm βρίσκεται ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα.

Εμπρός συναντάται μια αντίστοιχη με διάμετρο 24 mm που συμβάλει επίσης στην ευστάθεια όταν το όχημα στρίβει.

Τολμηρό και διαφορετικό

Με καθίσματα της Recaro, σύστημα Local Hazard Information, καθώς και το πρωτοποριακό MegaBox της Ford που εξασφαλίζει κορυφαίο χώρο αποσκευών.

Μαζί και το άλλοθι για τον petrolhead που βαρέθηκε τη γκρίνια τύπου «επιτέλους, γιατί δεν παίρνεις ένα SUV;» και έχει ένα άξιο λόγο να ενδώσει στην πρακτικότητα.


Clio RS vs Fiesta ST

Info/Photo: ford.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει