Μόλις 930 κιλά, δίλιτρο μοτέρ από Clio Williams, πισωκίνητο και σε μόλις 1,726 αντίτυπα κατασκευάστηκε το αγνό, παρθένο Renaiult Spider. Ένα απ΄αυτά, με μόνο 12,538 χιλιόμετρα και στο μετέπειτα κλασικό Liquid Yellow της Renault, μόλις βγήκε σε δημοπρασία. Ποιος τυχερός;
Αυτό ήταν το πρώτο μοντέλο των Γάλλων στο οποίο τοποθετήθηκε το λογότυπο ”Renault Sport”. Το λογότυπο παραμένει ακόμη και σήμερα. Aντίθετα, το Renault Spider είναι παρελθόν και αυτή είναι η αφορμή για την υπενθύμιση
Σε μια άλλη εποχή, έν έτει 1995, η Renault έκανε μία κίνηση με ρίσκο
Το να κατασκευάσεις από λευκό χαρτί ένα niche μοντέλο, διθέσιο, άκρως μινιμαλιστικό και εστιασμένο για χρήση γρήγορης βόλτας και πίστας, δεν ήταν συνταγή για να βγάλεις χρήματα.
Πόσο μάλλον αν θυμηθεί κανείς ότι στην πρώτη του εμφάνιση δεν είχε καν παρμπρίζ. Τα μυγάκια στο στόμα ίσως μαρτυρούσαν τα χαμόγελα που θα είχε ο οδηγός αυτού του καθαρόαιμου roadster
Για την κατασκευή του απαιτούνταν 90 ώρες – αιώνας με δεδομένα μαζικής παραγωγής. Κατά κάποιο τρόπο αυτό το στοιχείο δικαικολογούσε και την υψηλή τιμή αγοράς του. Δυστυχώς το Renault Spider έφαγε τον πέλεκυ της λογιστικής αποτίμησης μόλις ενάμισυ χρόνο αργότερα
Συνολικά, μόλις 1,725 μονάδες βγήκαν απ΄το εργοστάσιο στη Διέππη, τα 60 εξ αυτών δεξιοτίμονα, με το μεγαλύτερο μέρος να απορροφάται από τις αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Διθέσιο track day car
Στο κέντρο του αλουμινένιου αμαξώματος βρισκόταν ο ατμοσφαιρικός κινητήρας με τον κωδικό F7R απ΄το Williams, 5-άρι κιβώτιο, φρένα δανεισμένα από την Alpine A610 και στα εντόσθια βρισκόταν μία εξελιγμένη ανεξάρτητη ανάρτηση.
Εννοείται με πλήρη απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Όπως μαρτυρούσαν οι δοκιμές της εποχής, το Renault Spider ήταν υπέροχα άμεσο, με ξεκάθαρο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, διασκεδαστικό και απόλυτο μαζί. Αναλόγως προσέγγισης επί της καμπής
Σήμερα, πλέον, θεωρείται ένα σπάνιο αυτοκίνητο.
Ακόμα και στις χώρες όπου κυκλοφόρησε πρέπει να ‘σαι αρκετά τυχερός για να συναντήσεις κάποιο στο δρόμο.
Το συγκεκριμένο Renault Spider
Με μόλις 12,538 χιλιόμετρα, πλήρες ιστορικό, όλα τα έγγραφα και έναν ιδιοκτήτη κατά τα τελευταία 16 χρόνια (δώρο, κάποτε, της φίλης του), το υπέροχο διθέσιο σε Liquid Yellow έχει «ανέβει» σε online δημοπρασία.
Τέρμα αναλογικό σε φιλοσοφία, 5-άρι χειροκίνητο, λιτό, ελαφρύ και έτοιμο για οδηγική απόλαυση χωρίς προφυλακτικό
Ο λιλιπούτειος χώρος αποσκευών κάτω από το εμπρός καπό. Σιγά τις αποσκευές, ίσα-ίσα για το πακέτο με τα έγγραφα του αυτοκινήτου και κάνα δυο οδοντόβουρτσες. Η Elise στο γαλλικό και ακόμα πιο λακωνικό
Ειδικά για το Renault Spider, η εταιρεία έδωσε το πρότζεκτ στον έμπειρο Κλοντ Φιόρ, σχεδιαστή και καροσερίστα της Nagaro Technology, για να σχεδιάσει από ένα λευκό χαρτί. Προσέξτε τις γυμνές ενώσεις του αλουμινένιου σασί
Και αν βρέξει; Μόλις που προλαβαίνεις να κουμπώσεις την κουκούλα. Στην πρώτη του εμφάνιση το Renault Spider δεν είχε ούτε παρμπρίζ. Μετά η Renault κατάλαβε πως παραήταν χαρντκορίλα και τοποθέτησε ένα με έντονη κλίση και γυάλινα πλαϊνά προστατευτικά
Σας θυμίζει κάτι η οθόνη των λιγοστών πληροφοριών; Σωστά, ήταν από Twingo
Photo: Silverstone Auctions
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.