Μπαλαρίνα vs βαρέα βάρη. Lotus Elan S2 vs Eletre. Ζητείται ελαφρότης

Post date:

Author:

Category:

Μεταξύ των παραπάνω αυτοκινήτων, αμφοτέρων της Lotus και με χρονική απόσταση δεκαετιών μεταξύ τους, υπάρχει χάσμα. Το Elan κόντρα στα υπερμεγέθες ηλεκτρικό SUV. Μπορεί κάποιος να μας ενημερώσει έγκυρα αν τρίζουν τα κόκαλα του Κόλιν Τσάπμαν;

Lotus Elan S2 vs Eletra

Ερώτηση: Τι σχέση έχει το Elan με το Eletre;


Απάντηση: Καμία. Πέραν του αρχικού «έψιλον” με το οποίο παραδοσιακά αρχίζουν τα βαφτιστικά των Lotus.

Των κάθε Lotus. Από Elan, Εsprit, Exige, Elise μέχρι της νέας Lotus, της Eletre, του πρώτου SUV της εταιρείας. Και δη ηλεκτρικού. Όλα από «έψιλον».

Σε μια σημερινή εποχή όπου αν ένα αυτοκίνητο ζυγίζει 1.000 κιλά, θεωρείται επίτευγμα (και, όντως, είναι με σημερινά δεδομένα ασφάλειας και εξοπλισμού), εκείνο το μικρό διθέσιο, το Elan, ζύγιζε μόλις 680 κιλά.

Άλλωστε όπως συνήθιζε να λέει ο ιδρυτής της εταιρείας, ο ευφυής Κόλιν Τσάπμαν, «Προσθέτοντας ισχύ πηγαίνεις πιο γρήγορα στην ευθεία. Αφαιρώντας βάρος πηγαίνεις πιο γρήγορα παντού»


Colin Champan

Τι συνάφεια λοιπόν έχει όλη η θαυμαστή γενεαλογία των Lotus με το Eletre;

Στα δικά μου, τουλάχιστον, μάτια το δεύτερο δείχνει τεράστιο. Πληθωρικό σε διαστάσεις, ηλεκτρικός γαργαντούας πολυτελείας.

Κι αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, επί της ουσίας ακυρώνει το δόγμα του Τσάπμαν χάριν της εμπορικής επιβίωσης.

Καμία σχέση μεταξύ τους. Τα Lotus ανέκαθεν υπηρετούσαν την ιδέα του ”light is right”. Εδώ, τι;

Και, παρακαλώ, μη βιαστεί να πει κανείς ότι η αναλογία κιλών ανά ίππο παραμένει εντυπωσιακή λόγω της τεράστιας ιπποδύναμης του νέου Eletre

Lotus Elan S2 photo collage

Δεν έχει καμία σχέση ένα αυτοκίνητο το οποίο αποδίδει 1.000 ίππους και ζυγίζει 3.000 κιλά σε σχέση με ένα που αποδίδει 300 ίππους και ζυγίζει 900. Η εκφορά στο δρόμο και η κινηματική τους απέχουν μέρα με τη νύχτα. Παρότι η αναλογία είναι ίδια: 3 κιλά ανά ίππο. Ας μην μπερδευόμαστε

Μέχρι να ξεμπλέξουν κάποιοι με τα απλά μαθηματικά, ας θυμηθούμε πώς ήταν το πνευματικό τέκνο του ιδρυτή της κάποτε. Και, με την ευκαιρία, υποκειμενικά, με το καλύτερο, πιο ζωντανό και ανάγλυφο σύστημα διεύθυνσης που έτυχε ποτέ να πιάσω.

Με την ευκαιρία, το συγκεκριμένο Elan S2 που βλέπετε, με μόλις 63.000 χλμ., βγήκε ήδη στο «σφυρί».

Αίτημα: Ζητούνται πιστοί μιας υπέροχης ελαφρότητας.

Lotus Elan S2

Photo: Geared Online / Lotus


Lotus Exige Sport 390 Final Edition

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει